Låter galet najs, grymt med 4wd så man får ner effekten i backen också! :D
jafan bettar på bra:) slitit av en drivaxel + bytt koppling på den på 2 år och då har ja kört hårt kan ja lova, är helt sjukt nöjd med bilen! helt fruktansvärt kul på vintern med :)
http://i51.tinypic.com/6nt7aa.jpg
På isen gick den fint linkan! Sjukt vad det driver på bra med 4wd :)
hej sjöblom:D
ja det driver på bra men ändå blev man omkörd av era satans fordar med isdäck när kurvorna närmade sig:( haha
hejhej! ;)
haha javisst blev du det, men var förvånad över hur bra skjuts du fick framåt på rakorna iallafall.. Och kunde få upp helt okej ställ ;)
Ingen som vill köpa en toyta med slut koppling för typ 500kr? Den är såpass sliten så bilen inte går frammåt alltså..
Vann precis en auktion på Tradera på 2 par 25mm oanvända bulton spacers.
http://img191.imageshack.us/img191/996/1258373231.jpg
:wub:
har troligen syndat nu om man kollar vid grillen på bilen. men på ett sätt är det ju riktigt snygt med! :)
http://img829.imageshack.us/img829/1078/dsc59553.jpg
http://img148.imageshack.us/img148/7766/dsc60401.jpg
här laddar ja på som fan :D
http://img600.imageshack.us/img600/3137/dsc59661.jpg
:wub::wub:
ingen som säljer en billig besiktad o skattad volvo7/900?
säljer en bmw 316i compakt 94 btw,
Alltså, det här med bil är ju otroligt svårt att välja.
Lite kort information bara.
Kollar mycket på bil just nu. Det ska vara en förstabil, alltså verkligen en förstabil och ingen för massa tiotusentals kronor. Budgeten beräknas att uppgå till absolut max 15 000 kr. Därmed är jag relativt öppen för ifall det är småfel på bilen, dålig lack, rost och sådant. Det är ändå bara en förstabil.
Nu till haken då. Vad för bil är bra som en förstabil?
Jag har kollat på bland annat:
Golf 3 (Både vanlig och VR6)
Saab 9000 2.0t eller 2.3t (Vet ingenting om dem i princip)
Volvo 850 Gle, Glt, T5 eller T5R (Gltn lockar mest om man utgår från pengarnas håll. En T5/T5R om man utgår från effekten, men det spelar inte så stor roll i början.)
Audi 80 coupé
Mazda Mx3
Toyota Celica Gt4 (Eller vad de nu heter)
Honda Accord/Civic
Bmw 320 e30 eller e36 (Av någon anledning lockas jag dock inte särskilt till dem.)
Den bil det lutar åt mest nu är 850. Jag gillar att köra dem, jag gillar utseendet mycket. Det är väl en relativt säker och hållbar bil och det finns reservdelar tillgängligt.
Dock är jag faktiskt rätt intresserad av att veta mer om just Saab 9000 2.3t. Är det bra bilar eller är det skit? Hur är dessa att köra? Jag är 1.85 lång, så för små bilar uppskattas absolut inte. Därav tycker jag att 850n är bra. Jag sitter väldigt skönt i den.
Så, vad tror ni? Vilken rekommenderar ni? Värt att tillägga är dock att 740 och 940 inte lär inhandlas. Det är ingen bil jag attraheras av.
Jag skulle faktiskt ta Audin eller SAABen,
Tycker du ska ta 850 GLT isåfall!
Då nästan alla T5 T5-R har gått sjukt mycket och kostar mer än vad din budget.
Min morsa hade en Glt innan. Rätt skön bil faktiskt att köra och det var inte mycket som gick sönder på den:)
Men visst kanse inte så mycket pulver under huven. Men man får vad man betalar:D
Motivation?
Jag älskar 850, men de känns rätt stora faktiskt. Därför jag undrar hur Saaben främst är. Hittar jag ingen annan jag tycker om mer än 850 blir det säkerligen en sådan dock, förmodligen Glt :)
Har övningskört mycket med en 850, dock 144 hk motorn, men va fan, det fungerar det med :D
SAAB är relativt lätt trimmat precis som Volvo å Audi är enligt mig en bra bil så. :)
Så de var din motivation varför? Enligt mig är väl inte det de viktigaste, speciellt inte om man är 18år och nytaget körkort. Men om man nu skulle tänka på den punkten är saab den enda som har turbo, dvs i med ett chip så har du 30+hk. Saab är enligt mig extremt mkt bil för pengarna i nuläget, bekväma, säkra osv. Jag skulle absolut ha kollat på en 9000 av de modellerna som philip nämnde, men varför kollar du inte på en 900 som första bil istället? :)
Det är ju trotts allt du som ska trivas med bilen, och du gillar 850, varför inte gå på instinkten och köpa en då? Det är lite svårt att fråga om bilval på internet då alla gillar olika.
Hade förövrigt valt 850 glt'n. De går bra, lättmekade, finns inte mycket negativt mer än framhjulsdriften men de har ju alla dagens skitbilar. :) Se till att du köper en lite nyare med 5 bultade nav då alla v70 fälgar tex passar. ;)
900 är det redan massvis som haft och jag finner 9000 mera intressanta. Två korta anledningar :) Dessutom har väl 900 den där inredningen med nyckeln vid växelspaken, en konstig hastighetsmätare och allmänt rutten inredning enligt mig. Men det är bara en personlig åsikt.
En sak jag undrar dock. Jag testade en 9-5a för inte speciellt längesedan och tyckte att man satt väldigt, väldigt högt i dem. Det kändes som en lastbil i miniatyr för att du satt så pass högt upp. Körde även en 9-5a första lektionen i körskolan och även denna var allmänt konstig att sitta i. Taket var lågt, stolen var konstig och den kändes svår att manövrera.
Är det samma i 9000-modellerna eller sitter du annorlunda där?
Jo, men det är alltid kul att kolla lite på olika modeller! :)
5-bults kollar jag numera alltid att det är, och det var du som lärde mig det :D
I övrigt så är turbo rätt attraherande, därav att Saab 9000 känns som en värdig bil att kolla in, med tanke på vad priserna på Cs och Cse 2.3t ligger på idag.
Vilken årsmodell pratar vi om? Mammas 9-5 kombi upplever jag inte alls så, dock en 01. Vår 9-3kombi ifrån -09 är väl ingen bil för långa människor men de funkar, sen vår 9-3cab är helt underbar i allt! Men 9000 har ju en extrem hög sittkomfort, underbar stolar! Den tkr jag har en rymlig atmosfär också! :)
Jag skulle inte köpt en saab 9000!
Är jävligt fula om man få säga så!:P
Tycker du ska ta 850 som jag sa innan:huhu: