Tydligen inte :rolling::rolling::gloria:
Nej men verkar så löjligt, yoohan citerade mig förut och frågade om jag var avundsjuk på att jag inte kunde göra så med min SAAB, varför i hela helvete skulle jag vara de? Skulle jag viljat haft en sån bil hade jag väl för fan köpt en? Har jag påstått de? Menar bara på att alla prissätter inte en 7/900 som om den vore gjorde av guld, och skulle han viljat haft de så skulle han nog köpa en sådan.
Ja, jag sommarjobbade lever inte på pappas pengar :) Vadårå?
Absolut! :) Jo du jag vet, söker jobb rätt mkt, dock krävs de ju att man är 18 för de flesta, har ett givet jobb iaf när jag fyllt 18! Okej, trevligt! Ska nog köpa en Bmw när man slutat skolan och jobbat ihop ett kapital! Köpte faktist min bil rätt billigt så har kunnat lägga ner mkt pengar på utseende/ljud. Helt ok förstabil iaf imo :)
Nja ibland, men inte är det för att köra som dom gör iaf.
Jo visst skulle jag kunna köpa en RWD bil ifall jag hade känt för det.
Jag sa aldrig att någon var mindre värd eller något, eller antydde på det. Har sett snuskigt fina 240 och 740. Men med det körsättet vissa utav dom har borde dom inte ha körkort. Dom är en fara för andra framför allt, jag vill inte ha en buckla i min bil bara för att han tyckte de var fräckt att sladda lite.
Vart får man tag i gammla Toyota Land Cruisers typ som denna: http://pictures.topspeed.com/IMG/cro...--1_460x0w.jpg för en billig peng ?
Hur gör ni när ni byter till vinterhjul? :) såhär gör jag!
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...01463973_n.jpg
Tre ekrat är schysstare design..
Själv har man gått o köpt en Tysk-skit-bil haha! en 530IA med en bensin slukande v8.. Dörren och ytrosten är lackad nu som ni ser längre ner :)
http://img684.imageshack.us/img684/2070/imag1055.jpg
http://img32.imageshack.us/img32/1558/bild050a.jpg
http://img819.imageshack.us/img819/9563/bild049q.jpg
EDIT: Förstår inte vad folk ser i dessa jäkla bilar? När jag köpte bilen och öppnade huven, de enda jag möttes av var en stor plastkåpa över hela motorummet, inte en motor. Man kommer inte åt ett piss i motorummet bara för de är så trångt. Och dricker bensin gör den så inihelvete, mer en vad en jänkare gör kan man nästan säga. jävligt bekväm är den att åka i osv, och släpper lätt gör den ju också me tanke på den motorn + bakhjulsdrift. Men pajar den så står man ju där, inget man kan laga på platts som en volvo inte.. och dyrt o laga dom är de också. :sad1:
Nefan, nog om BMW för min del, snart blir de volvo igen :)
Sen får du tänka på vilka kunder man ville attrahera med modellen när den var ny. Dom som köpte den bilen då var antagligen affärsmän utan något som helst intresse för att hålla på att meka med. Det dom var ute efter var en bekväm kvalitétsvagn som man kunde åka på affärsresor med och se representabel ut. BMW tänkte nog inte så mycket på att Volvopelle 20år senare skulle vilja ha bilen som vintersläde och vars prioriteringar ligger kring hur lätt man kan byta till öppet luftfilter på bilen. ;)
nu har jag visserligen aldrig haft en e34 med lilla åttan.. Bara med lilla sexan, däremot haft 2 E39 med 4.4L åttan. Tyckte den var tvärtom mot hur du beskrev din, tappa aldrig greppet (visserligen 265 resp 275er bak). Plastkåpor fanns det visserligen, med lätta att ta bort. Gjorde alla jobb på motorn och var inte speciellt krångligt eller trångt :P Inte mer än i morsans v70 eller min nuvarande audi a6 iallafall!
Och förbrukningen låg runt litern, inte så farligt :P
Ska man byta min v40 mot en Bmw 316i -92?
Volvon:
http://www.blocket.se/ostergotland/V...48113.htm?ma=1
Bmwn:
http://img502.imageshack.us/img502/1...4265671210.jpg
Bmwn är servad, bes,skattad till april. en hel del byta grejer.
Det är väl m40 i 316?
Det är inget att ha! Kan se endast på denna bilden hur sunkigt det ser ut. Räkna med en hel del pengar + meck om du köper en sån gammal goding!
Edit: Behöver lite hjälp..
Köpte en baslåda igår, med slutsteg och bajs. Slutsteget är ett GAS 4x100w ( vilket är klent?)
Idag tänkte jag iallafall att jag kopplar mina 6x9or till slutsteget med. Har 4 utgångar till "front" och 4 till "back". Baslådan sitter i "front". Dum som man var kopplade jag 6x9orna i back, och lågnivåkablarna sitter just nu i "front", så 6x9orna vart helt döda.
Så fick helt enkelt koppla ihop 6x9orna o trycka i "front" så jag hade båda högtalarna på 1 utgång. Det funkade ganska bra, förutom att då blev baslådan helt död. Testade då att koppla bort 6x9orna ur slutsteget, då funkade lådan igen.
Beror detta på att slutsteget är för klent för att orka driva både basen + 6x9orna?
Samt om det finns någon gren till lågnivåkablarna? ( dem som sitter i stereon, så man kan använda alla 4 lågnivå utgångar till steget?)
Ja gör som du vill. Men du får räkna med att byta massa saker, inte bara i motorn. Samt att bmw delar kostar lite mer än vanliga bilmärken, vet inte hur mycket jag lagt. Min är 93. Sen har du den motorn med felkonstruerad topp, där bmw drog ner kamremsbytet till var 4000:e mil. Så köper du bilen får du förmodligen byta kamremmen direkt om inte förra ägaren har kvitto på när det gjordes. :)
Edit: Ärligt talat är din v40 jävligt ful, glider hellre runt i min passat. Du får ju helt klart en fräckare bil om du byter mot bmwn, samt att den är rwd. Kör den så länge den håller, ett alternativ :)
Då vart s4an hemma, blir nog en bra vinterbil :D
75-80k med tanke på att jag har plöjt ner 30-40k på grejer till den detta år och mer lär det nog bli mer. Funderar på ha den kvar och rasta av lite andra bilar i stan, åkte ifrån en corvette c6 med den i sommras och snubbe som körde den tappa hakan trodde aldrig han skulle bli ifrån kör av en svart lite bil med vinge
ingen som kan det här med startspärr på e39orna?
Jo 535I ska vara en trevlig motor, ungefär som 540 4.4 fast 51hk mindre kan man säga. Din släktings bil verkar vara påkostad, och om den är fin så KAN det vara ett riktigt bra köp för dem pengarna! E39or är tyvärr väldigt svåra att hitta i fint skick. Ibland så hittar man ju fina bilar, men då kostar dem drygt dubbla priset mot resten av liken som säljs.
Att få startspärren urkopplad kan kosta allt mellan 1000:- för något som bara låser upp nått skit via datorn, till upp emot 20-30k ifall man ska börja dra i nya databoxar osv. Dock så brukar det gå att fixa mer än vad BMW verkstäderna vill erkänna med bara programering och begagnade delar.
Fick själv någon bugg i hastighetsmätaren och grundmodul som gjorde att vissa saker krånglade, tex: DSC lampa börja lysa, interiörbelysningen tändes inte när man öppnade framdörrarna, men tändes när man stängde bakdörrarna, Lilla luckan på bagageluckan började krångla, låsknappen i kupén slutade fungera, Servotronic funktion slutade att fungera, blev vanligt servo.
Hastighetsmätaren programerades av en BMW firma i Huddinge för 1500:- har jag för mej, då försvan DSC problemen. Resten av problemen skulle troligtvis bli fixade med byte till helt ny grund modul och ljusmodul + omprogramering. Kostnad 20-25K. Alla styrenheter MÅSTE vara nya enligt firman då man inte kan programera om begagnade.
Vi köpte sedan begagnad GM modul + en begagnad ljusmodul, kostnaden blev under 5k i alla fall + att farsan sedan restartade styrenheterna med carsoft. ALLA problem borta förutom lilla luckan (grundmodul från sedan) Köpte sedan modul från en touring och alla problem försvann. :)
Det jag vill säga är att det kan vara en djungel med helt olika priser vad det kan kosta att reparera/ låsa upp startspärr. Släktingen kanske går med på att du köper bilen för 25K om han själv fixar felet, dvs lämnar in bilen på verkstad (eller om han är händig själv, försöker med carsoft eller liknande)