då säger jag akam!
Två nya jävla nycklar gjorda och bilfan står på gården:) Blir ju lite fixa på den oxå. Turkgallret i grillen ska bort och de jävla skinnövrdragen ska sättas dit korrekt eller bytas mot röd/svart överdrag istället:)
Samma motor i en Z3 2.8 som en 328?
Jävlar va halt det var idag! Lyckades få sladd med v70in (awd)..
gött.. Man kanske skulle leta upp sitt volvo förråd, vet att det finns en 531 topp där. Kanske finns en rolig kam i den, typ vx3 :P
Då ligger plåtfälgarna på tork efter ett lager med zink och många timmars slipande. :)
Något att ha?
http://www.blocket.se/halland/Bmw_e3....htm?ca=15&w=2
Syftade inte på att x23 insuget var grövre än x25 insuget. Utan att det var grövre än x28 insuget. Skrev "har för mig" och kollade igen, hade fel, det är x25 insuget som är grövre än x28 insuget.
328 vs 325
http://img824.imageshack.us/img824/8...5i328ituni.jpg
precis
och för att 325an har större kanaler får man därför lite mera liv på högre varv och lite mindre liv på bottendraget?
328 insug = Bra bottendrag, sämre topp
325 insug = Sämre bottendrag, bra topp
Eller?
Äntligen fått ut tummen i röven och bytt framskärm samt spoiler. Såg nådigt mycket bättre ut med läppen på, drog även fram hålsågen och körde några hål i spoilern. Fick köra sönder den gamla med tigersågen, fyfan vad jävligt det var att få bort allt! Det lilla som var kvar av fästerna var som kex, känns gott att ha på nya fräscha. :) Kommer med bild imorgon förmodligen!
Men jag orkade inte dra på skylten, fick den inte att passa in riktigt. Så la den i framrutan, någon som har koll på reglerna med dedär? Känns surt att få böter för en sån sak, men tillåter dom det om man säger att det är "tillfälligt". Att ha den i rutan dvs, syns inte riktigt där men..
Går en bil med airbag felmedelande eller lysande airbag lampa igenom besiktningen?(inte någon av mina bilar, bara en undran.)
Kollade själv lite på nätet, airbag lampa eller felmedelande spelar ingen roll då det inte är trafikfarligt, bilen går såldes igenom med airbag fel. (Även Bilprovningen själva säger detta)
Angående dator på bilprovningen så stämmer det, dock så vet oftast inte besiktningsgubbarna vart uttaget på bilen sitter, och dem skiter i det då. Min granne fick 2a på en felkod på sin V70N, även fast den inte visade några fel i bilens display.
Hehe självklart har jag varit på en besiktning ;) , va iofs ett tag sen men när jag va ner å prata med bilmecken och han sa att iaf när han kommer med bilarna har dom felsökt bilen med dator. Vet iofs inte om de är samma sak med privat person ;)
De kollar bara felkoder på nyare bilar. Kommer inte ihåg om det är från 2004 och frammåt eller vad det nu är :) Men somsagt, inte alltid de hittar/orkar göra det.
Min farsas gick igenom, behöver inte vara att det är fel på airbagen :) Hans problem är att den som bytte belysning på mätarhuset vred om tändningen när det mätarn inte satt i. :)
Ont: såhär ser bilen ut nu, längesen man tog någon bild. Det som är gjort är följande : spacklat igen emblemet på grillen, bytt framspoiler, bytt framskärm, borrat hål där reggskylten satt. :) Ska bli i samma färg, vet dock inte vilken färg man ska ha bilen i än! blev inte snyggt med skylten, så kör utan tills man åker fast.
http://img638.imageshack.us/img638/5...5225308042.jpg