Sedär ja! Klart intressant! :) Jag har aldrig lyckats med varken, mopeder, motorcyklar eller bilar innan jag har körkort till dom.
Tänkte på en annan sak. Volvo S40 2.0t/T4 finns ju också!
Dessutom, prissumman på 15.000 kr jag satt går säkerligen att ändra ifall det är en riktigt bra bil jag hittar, men nog om det. Hur är era erfarenheter av S40 2.0t? Känner till att rost brukar vara förekommande på Fas1-modellerna, men i övrigt?
Personligen så kom jag på att inredningen tycker jag är bra mycket snyggare än i tex Saab 9000! Även utsidan ser bättre ut enligt mig. Förstår inte hur jag kunnat glömma bort S40 när jag skrev den förra listan!
Du är nog tyvärr lite ute och cyklar när det gäller budgeten faktiskt, om du inte nöjer dig med ett riktigt vrak vill säga.
Visst, golf fantast som jag är.. Men hade jag valt bil idag för 15 000:- max hade jag valt en Golf 3 och satsat på väghållning, ack så kul för pengen, och billigt att äga och köra också! Hade jag hade ett par kronor till hade jag köpt golf 4 1.6.
Jo, det kanske stämmer, tyvärr. Men ett vrak är faktiskt inte så speciellt farligt skulle jag vilja påstå. Jag vill kunna skruva med bilen och lära mig, precis som om man köper en första moped för att lära sig att skruva på, men som man samtidigt kan ha kul med och kunna ta sig från punkt a till b. Själv skicket ifråga är inte speciellt relevant, förutom att det ska gå igenom besiktningen. Matt och repig lack, skit samma. Ytrost och liknande, skit i det. Då har man något att fixa och så vidare.
Hur mycket är värt att lägga på en förstabil som verkligen ska vara förstabil då? Över 30 000 känns inte speciellt kul att punga ut på en bil som ska vara som lärobil och absolut förstabil man inte behöver vara extremförsiktig med.
Golf i sig är väl inte världens roligaste bil men billiga är dem väl helt klart! Har dock en del tråkiga erfarenheter från just Golf III som jag övningskör i för tillfället. Inte speciellt bekväma och verkligen ingen karaktär i motorn men man tar väl sig från punkt a till b dock.
Såna där argument har jag aldrig förstått. Det är ju en sak om man inte har råd med att köpa en för dyr bil, men om han har råd förstår jag inte varför man inte skulle göra det. Jag betalade 70 000kr för min S60, och ångrar inte det ett dugg. Tycker de är värt att lägga ut dom pengarna så man får någonting som är bra i grunden, fast sen är ju min fullutrustad.
Och de där med att man inte ska vara så försiktig med sin första bil är ju bara idiotiskt, dom som fucko kör på moppar har redan gett alla som kör moppe dåligt rykte, samma sak behöver inte hända med unga förare. Sen får du inte glömma prövotiden på 2år, så dom första 2åren får du hålla dig i skinnet och sen när du är 20+ är inte sibylla macken lika tuff längre.
Fick precis hem mina 25mm spacers, jävla vilket klipp ja gjort! :huhu:
vrak till bilar köp inte!
syftar på v40/s40
Då stryker vi dem direkt! :D
Det ligger främst i att vår, och även min egen, ekonomi faktiskt inte är i toppklass. Men samtidigt vill jag inte ha en ny bil som har skinande lack och är i nyskick. Det ligger inte i att jag kommer att köra runt som en idiot, bränna däck i varje korsning, köra av vägen och sådant utan helt enkelt i att jag inte vill ha en nyare och dyr bil.
Vi tycker väl alla olika om vad som är prio ett och prio två?
Min prioritering ligger inte i att ha en ultrafräsch bil som ser ny ut, utan en som jag kan vara nöjd med oavsett vad det står på miltalsmätaren och vilken årsmodell det är.
hej
Först och främst, SNÄLLA SLUTA SÄRSKRIVA.
Du är för fan helt jävla slut i skallen, v40in vi hade var fräsch och välvårdad men jag hatade den ändå, hemsk interiör, äcklig att köra. Du snackar hela tiden om dina polares volvo v40,s40 sen att du ska ha en s60 t5 som förstabil, ingen bryr sig. Mycket snack och lite verkstad. Vi har i familjen haft många olika bilar, nissan, mercedes, bmw osv men har de 7 senaste åren haft saab. Och de är vårat val, i din skalle är allt så enkelt, du ska chippa din s60 sen har du 330hk och lalala. Och du tror på fullt allvar att de där inte händer volvos också? Du baserar också mycket av dina cp åsikter på skit som andra säger. VOLVO ÄR INTE VÄRLDENS BÄSTA MÄRKE (inte saab heller för den delen).
Välj ett annat märke så slipper vi andra se: http://www.youtube.com/watch?v=QJ6z3IArINI på tuben.
Jag sitter väl inte och skryter om de. Mer du som skryter om dina saab bilar!
Och få jag inte prata om kompisarna bilar!
Du håller ju på och bara vissa dina farsas bilar:D
Ta och skaffa en egen istället:P
Men saab bilarna gå sönder mycket lättare om man kör hårt med dom än vovlo.
Ras är dessutom vanligare på volvo.
Och om man chippar får du inte ut 330hk! Max 320 om det äns. Visst bsr/autotech skriver en viss hästkraft den ska få men bara för de betyder inte det att den har dom:P
Jag har dessutom en bil som jag köpt för mina egen pengar och skillnad från dig som sitter om skryter om farsan saab bilar:P
NÄR har jag skrytit om hans bilar? Du som sitter och visar bilder på din kompis kompis kompis kompis bilar. Dessutom är jag påväg att skaffa mig en egen bil, har varit och kollat på flera olika i veckan. Sen så klarar saabs trionic 5 motorer upp till 400hk utan att öppna motorn, volvos stakar samt kolvar är hälften så stora som saabs. Du har en nissan som förmodligen är en jävla rosthög.
AAah, äntligen tillbaka i rätt tråd.
Hade glömt bort dethär ju.
http://www.garaget.org/?car=227005
Min kokare
Till salu förövrigt
subaru e fin skit^^,
Tror ni det räcker det med 20 mm spacers vid montering av 18" R-fälgar på min 945a? :)
Jag skryter alla dagar i veckan hellre om en Saab än en Volvo iallafall :)
<-----Volvo Saab----->
http://forumbilder.se/images/f42201185824P3fb1.jpg
Släpp de här med märken nu, alla är bra på sina saker och det dom riktat in sig mot.
Fick nyss besök av en ford focus RS, brutala bilar. Grymmt sköna att sitta i :wub: