Jag är bara 15 (fyller 16 om 1 månad) och kör 250 :wub:
Utskriftsvy
Sant fast jag körde snabbare på 125 än 85. Tyck man får bättre kontroll när hojen är lite rätt storlek. Men sant jag har min 186cm och 75kg att ha på hojen också :) Sedan så är 250 könare att köra ytterligare enligt mig för man behöver inte jag lika mkt. Ett varv på en 85cc så har man ju kvar ljudet i öronen av fullvarv typ :P
jag gick upp på 125a när jag av 13 lr 14 tror jag :) är du längre än 170 så äre värt att gå upp på 125a, jag upplevde iaf att jag inte nådde nån utveckling på 80cc utan bara fick ont i ryggen och slog hakan i knän när jag körde. och hoppa på förliten cykel ger inget heller. så byt till 125a om du får chansen :)
Någon som ha erfarenhet att koppla in framlyse på en cross? något jag funderar på.. men vet inte hur :/
Dock tyckte jag inte att det såg ut som den va så farligt liten till honom. Men visst det är sant det ni säger, för liten hoj suger också :)
okej :) akta så inte pålson kommer! eller han gick väl i pension :p vi kör uppsamling mellan 10 och halv 11 och kör så länge vi vill/orkar :) du svänger in vid kårtorp och sen är det vänster efter ungefär 2 km, samma ställe som motorbanan :) bara gött om vi blir några stycken ;D
och för att koppla in framlyse måste du har ljusspole, och då är det bara att köra en knapp, en lykta och en jord, inte så svårt :) och sen brukar det behövas en voltregulator förresten.
Fick lite gröna kylarslangar idag och väntar på 1m orange bensinslang imorrn så ska leka lite med den....sommar snart?
Åhå, är då 2 månader tills det blir nå hära
Haha aa pålsson gick i pension för några år sen, så är ju lugnt :P Ne men blir inte så mkt åkande i byn oså, men lite vägkörning blir det ju men mestadels skog och grusvägar ;) Men jag tror inte jag kmr komma till Valdermarsvik :/ får bli någon annan gång.
Btw, vad kör du för hoj?
mjo, hade nån skit i ryvenäs, lag o rätt lr va det nu hette xd
okej :p nice :) nygård har jag inte en aning om vart det ligger faktiskt :p
inte en aning, men det räcker gott och väl :D 250cyllen har jag aldrig kört med utan va 300kittad(big bore cylle) när jag köpte den. och sen är det specialombestyckad fögge, leo vince avgas oså :p men skulle gissa på att jag får ut runt 35-40 kw ur den:)
okej :p blir ett jävla farande :p
asså, det är ju 2 helt olika motorkaraktärer så man kan ju inte riktig jämföra dom då wr'en inte på långa vägar hade samma botten som TE'n har, men om du vill ha nyare och mesta bara ska lekköra så rekomenderar jag starkt wr :d finns botten och och topp så det räcker gott och väl :wub:
men ja, det var mkt mer effekt i wr'en :) kändes som man satt på en moppe när man satt sig på TE'n :p men när börjar bli van så äre sjujävla skönt :D
förresten, vet ngn var fräd tog vägen efter forumbytet? :(han kunde ju fan allt, sjukt synd att loosa han. ganska sent påkommet men bara kom på det nu :p
Jo det blir lite åkande :P
Förstår ju att TE'n har bättre botten men att det var så pass mkt effekt mer i wr'n så att det kändes som att TE'n var en moppe :P Det kunde jag ju inte tänka mig :P
Förstår att det kan vara skönt med TE'n, det är riktigt gött att ha grym botten, ibland :P
Beställde ny olja till kawan och den måste komma idag :P annars blir jag ledsen :( annars trorja att jag har nån biltema olja som duger över helgen..
framförallt när man får för sig att man ska hem fredag, festa i stan lördag och sen hem för att åka till träningen söndag morgon och sen in till stan söndag kväll :p
asså, inte som en moppe riktigt men man tkte inte det hände ett skit iaf :p
till bakan och sånt är botten fint :D och skogen med, dock är det lite tråkigare till lek :p
okej, vilken tur då ;)