Stängt av antisladd/antispinn? Motorn är inte det viktigaste när man driftar, jag tycker 350-400 hästar räcker. Inställningarna är mycket viktigare (högt däcktryck, hyfsat låg utväxling, rätt camber osv).
Utskriftsvy
Hur ställer man in cambern då?
Kommer tyvärr inte ihåg, var något år sen jag spelade forza senast, har inte ens ett xbox längre. Tror det är någon meny precis innan man startar banan alternativt någonstans där man trimmar bilen. Tror att man kan köpa färdiga setups på marketplace (eller vad det nu heter) också.
turn10 måste förbättre sin multiplayer funktion, annars lär jag aldrig köra forza online längre -.- efterblivna p12or som ska förstöra allt med flit när man får till en bra drift.. bra gjort att om dom krockar in i en o sabbar förlorar man själv alla poäng på de
Polaren ville ha en egen bil när han va hemma hos mig som var lätt att drifta med så satte ihop en bil till han :)
http://forumbilder.se/images/a30201173410Pe7d2.jpg
Som ni märker går den i samma tema som min andra driftbil, vilken som är snyggast är upp till er :)
Jag börjar bli klar med min egna Pontiac iaf :) Lacken är färdig nu, men lite finjustering nu så blir den riktigt bra :)
http://forumbilder.se/images/4a0201173640Pa9e4.jpg
http://forumbilder.se/images/2b0201173749Pd3f9.jpg
http://forumbilder.se/images/cb0201173817P1543.jpg
Kanten finns där utav en anledning :huhu:
har ni som driftar ändrat något typ som, däcktryck och alla sånna inställningar? jag tycker nämligen det är svårt att få någon större kontroll över bilen om den far lite fel. alltså att räta upp dn
Det har jag surat över sen jag köpte spelet, fixa några grader toe-in så går det lite bättre. Jag kör sjukt mycket bättre sen jag fixade 3,5 grader(tror jag det va, tack till Hast för tipset iaf :wub:), behöver justera min bakvagn lite dock men har inte orkat haha
Någon som vågar köra lite drifting ikväll och ev imornkväll? :)
Jag anpassar i princip aldrig fjäder, hjul och däckinställningar. Låter det vara på originalinställningarna och driftar därefter. Kan bli lite knepigt ibland, men man lär sig tillslut :huhu:
Hur vet man vad som passar osv för drift, bana, hastighet eller vad som när det gäller inställningar?
Hast du har inte lust att sälja den lacken till mig? :gloria:
Ingen som spelar Ultimate Team Fifa 11? Har fastnat för de nu när jag vatt sjuk, riktigt kul tycker jag.
Mini coopern 09an är ju jävligt tråkig att köra:O finns ju bara framhjulsdrift:(
Hmm jag gick till gamestop och skulle köpa 1200P
då säger:
Jag: Har ni 1200P och han började le och frågade om det var first strike jag var ute efter ^^
men nä varken Game, eller Gamestop hade... slut på ALLA poäng även 4200 osv.
Vet ni någon bil som är roliga busbil?
Mina bilar i garaget:wub:
Volvo 240 s60 motorn
Volvo 240 (orginal motorn
Volvo S60 Polis_Style
Volvo S60
Volvo C30
Audi Sport quattro
Audi S4 2010
Audi TT 2010
Audi S4 2000
Audi R8
Audi Q7
Buick Regal
Porsche 911 GT3
Porsche Panamera Turbo
Porsche Boxster S
Nissan Skyline GT-R V-Spec
Nissan 370Z
Nissan Silvia K"s
Nissan Silvia Spec-V
Nissan Datsun 510
Nissan GT-R
Nissan Skyline R34
Dodge viper SRT10
Dodge Ram SRT10
Fiat Abarth 500
Acura Intergra
Alfa romeo 8C
Amc Javelin- AMX
Bentley ContineBntal Supersports
Bmw M3 E36
Bmw M3 E46
Bmw 3,0 CSL
Bmw M6
Bmw Z4
Bmw M6
Bmw 2002 Turbo
Bmw M3 E92
Bmw M5 E60
Bmw M3-GTR
Bmw Racing M6 gt2
Bugatti Veyron
Chevrolet Camro Z28
Chevrolet El Camino SS
Chevrollet Chevelle SS-454
Chevrolet Camro SS
Chevrolet corvette
Chrysler PT Cruiser
Chrysler Jeep Grand Cherokee SRT8
Chrysler 300 SRT_8
Ferrari California
Ferrari 599
Ferrari FXX
Ford GT
Ford Mustang GT
Ford Sierra Cosworth RS500
Ford SVT Cobra R
Ford focus SVT
Ford Focus ST
Ford Shelby GT500
Ford Mustang Boss 429
Ford Fiesta
Honda NSX-R GT
Honda Civic
Honda S2000
Hyundai Genesis Coupe
Infiniti G35 Coupe
Jaguar XKR-S
Lamborghini Miura
Lamborghini Reventon
Lamborghini Gallardo
Lexus IS 300
Lecus IS F
Lotus Exige cup 240
Lotus Esprit V8
Maserati Granturismo
Mazda RX-7
Mercedes 190E
Mercedes CLK55 AMG
Mercedes SL 65 AMG
Mercedes SLK 55 AMG
Mercedes C63 AMG
Mini Cooper works "2009"
Mitsubishi Lancer Evolution X GSR
Mitsubishi Lancer Evolution VIII MR
Peugeot 207 Super
Pontiac G8
Pontiac Firebird Trans
Pontiac GTO
Renault Megane RS "2010"
Renault Twingo
Saab 99 Turbo
Saab 9-3 Aero
Saleen S331
Seat Leon
Shelby GT-500
Subaru impreza WRX STi "2004
Subaru impreza WRX STi "2005"
Subaru impreza WRX STI "2008"
Subaru Impreza 22B STi
Toyota Celica SS
Toyota Sprinter
Toyota MR2
Toyota Altezza RS200
Toyota Supra
Vauxhall VX220 Turbo
Volkswagen Beetle
Volkswagen Touareg
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf GTI Mk2
Tror de är alla bilar jag har... + dom bilarna man får gratis orka inte skriva dom...:)
Du har ju missat Mitsubishi Colt gubben <3
Bokat TDU2 :D
Skriv när ni lirat lite tdu vad ni tycker! :D
Jag har lirat TDU2 (på dator visserligen, men med 360-kontroll). Körkänslan är helt ok, snarlik den i första spelet. Något svårare att drifta dock... Grafiken är sjysst, trots att jag inte kör på högsta inställningarna. Klart snyggare än ettan. Bra utval av bilar hittills, bland annat Lancia Delta HF Integrale och Koenigsegg CCR finns. Dock så hade Atari "inte råd" med licenser för Lamborghini, så de saknas i spelet. Det finns tre discipliner att köra i, Asphalt, Classic och Off-road. Asphalt är som det låter, sport/superbilar på asfaltsväg och Classic är likadant fast med mer klassiska bilar. Off-road går däremot på avsevärt mindre vägar (grus för det mesta) med SUVar och liknande. SUV är sådär halvkul att köra tyvärr, både Lancia Delta och Subaru Impreza finns i spelet men kan tyvärr inte användas i denna disciplin. Det som är lite drygt är att det nästan blir lite The Sims av spelet då det är ganska många cut-scenes, exempelvis folk som presenterar de tävlingar du kör. Dessutom måste man ta "körkort" (vilket är skitenkelt) för de olika klasserna man kan tävla i och man kan ändra sin karaktärs kläder, frisyr och utseende i allmänhet. Känns lite onödigt, de hade vunnit mer på att lägga tid på självaste körningen då det finns lite buggar och saker som kunde varit bättre. Exempelvis så är den automatiska växellådan extremt seg på att växla ned så ibland ligger man på alldeles för hög växel, och till skillnad från TDU1 så kan man inte växla ned manuellt om man kör med automatlåda (vilket är synd). Spelet utspelar sig till en början på Ibiza, vilket var ett bra val av ö. Kul vägar att köra på och trevlig omgivning. Det finns en del collectables att samla och göra, exempelvis bilvrak och att ta foton på speciella ställen. Det ger inte så mycket, men det är lite kul och stör inte direkt (till skillnad från en del annat). Överlag är spelet rätt kul, skulle antagligen köpt det om jag fortfarande köpte spel...
Köpte Battefield bad company 2 idag. redigt najs spel:huhu:
Någon som vet om det nya test drive är något att lägga pengar på?;)
Tycker TDU2 känns som ett B spel, verkar inte alls bra efter att ha kollat på trailers osv.