Ja, men jag vill ha en ganska snål bil så då blir det väl lagom storlek på motorn. Ska ha är väl fel formulering, men jag vill ha en coupé.
Nej men E30 och E36 är karossen, sen finns dom i 316, 318, 320 osv..
E30:
http://www.bmwinfo.com/pictures/00346.jpg
E36:
http://manual-book.com/wp-content/up...upe_front_.jpg
Hur går det med ditt bilköp? :)
Sen så är inköpspriset bland det billigare när man köper bil :)
Ex min bil:
Inköpspris: 10000kr
Skatt: 2050
Försäkring: 3500kr (hel på morsan)
Lack och spackel: 500kr
Kamremsbyte + oljebyte1700kr (med olja och filter),(jag gjorde oljebytet själv men håll på att tappa remmen när jag skulle byta då jag aldrig bytt själv innan så det fick en. verkstad fixa)
Sen behöver jag fixa nya däck och fälgar och dubba om mina vinterdäck: Lär landa på 13 papp.
Totallt ca 30 k (visst kan man fixa billigare fälgar men lika bra och köpa nya för att vara på den säkra sidan då de kan va skeva och dyl). Man får ha minst lika mycket som bilens inköpspris över när man ska köpa bil för att klara oförutsedda utgifter :)
men vafan, vem som helst fattar väl att e30 och e36 inte är samma biljävel? Har man ingen koll på det har man ingen koll på vad man ska ha heller. hur gammal är du?
står väl ganska stilla, spanar för fullt. Blir vid månadslönen det kommer stå en bil utanför. :)
det är nog bäst att inte veta det, göra det som känns rätt :O aah gör det! Jag tänkte också det, men sen hade jag inte pengarna till bil när jag gick i skolan, var massa annat som kostade.. så just därför blev det lite sent. Men goare att ha de så snabbt som möjligt. :)
det första varvet sänker inget. du får kapa mer, jag brukar köra 3 varv fram o bak, alldeles lagom o du får på stora fälgar ändå
88 och nyare
du kör inte med m47 till t5, då får du köra m90 låda istället, m47 passar inte
Nån som vet vilken hemsida man kan köpa chip-trim till bilen, steg 2, steg 3, steg 4 osv?
Om jag skulle valt mellan autotech eller bsr så hade jag valt autotech!
Hört att dom är redigt bra på volvo:P
Vad är det för fel på bmwn just nu? Vet att du skrivit det, men kommer inte ihåg riktigt.. Vet bara att det är höger bromsok som behöver bytas. vad var det mer? Har den fått några "tänka på" på bessen och när bessade du den sist? Kan vara intressant, om jag inte är en för tyken köpare dvs ;)
Fixat "Diesel injection" på bilen idag, tog sisådär fyra timmar allt som allt.
Satt dit en till spolvätskebehållare med pump, slang ner till en nippel nedanför grenröret, dragit till en strömbrytare vid instrumentbrädan, blev grymt fint...
Fyll med valfri vätska (det som ryker bäst är olja, men det sitter i så länge så blir bättre med diesel) tryck på knappen, kolla bak och skratta :sly: