kan ej i huvewt tyvärr
Du har inte missat nån slang.... Den till bromsservot tex? Är du säker på att det är 1:an? Blir röret kallt där? Att kolla insugsläckor är ju enkelt. Bara att spreja med startgas där man tror att det kan läcka. Blir det skillnad i gången är det där. Att kolla tändkablarnas placering är oxo rätt enkelt. Kolla åt vilket håll rotorn går, vrid veven till nollan på remskivan. Då ska ettens kabel sitta där rotorn pekar, sen är det bara att räkna på,1342 runt locket. Men det är ju inte problemet om det bara är en busk som inte går. Bra stift?
Kan nog stämma, så satt de på pappas 740, kollade precis, ska prova koppla om :) tack för svar! Lär va samma fördelarordning då de e samma fördelare ;)
Man pillar väl inte med bromsservo slang när man bara river toppen ? inget jag har haft loss iallafall.
Jag är säker på att de är 1an för de e ingen skillnad om man drar av den tändkabeln. Ska börja med att koppla om tändkablarna för de verkar ju vara fel, sen kolla insuget. Jag kollade med sån stroboskob lampa eller va de heter som man kollar om tändingen står rätt med o de verkade den göra därför blev jag fundersam som fan. Men ska prova koppla om som sagt :) har testat olika nya stift dessutom. återkommer imorgon om de hjälpte o byta plats på tändkablarna :)
Har förövrigt fått körkort idag så vill gärna ha igång bilen ;)
Har satt tändkablarna på rätt plats nu så den går perfekt, trodde inte den skulle gå över huvud taget när alla satt fel men de gjorde den, tack för all hjälp iallafall:)
Edit: sry dubbel
vad för volvo ska man ha som första bil?:huhu: kommer ju meka och hålla på lite med den...
940 får du betala lite mer för men om du hittar en bra 940 inom din budget så skulle jag ta den :)
jag hade köpt en fräsch 740 gl 90a, bättre bruksbil hittar man inte
Enligt han ja. Det är hans åsikt.
Får se om man hittar nån vit 745 som man kan plocka lite delar ifrån. Skulle stå en hos en kompis granne som bara står. Skulle vara bra med några fräschare flyglar. Dem är inte allt för fina men förutom rost där och på dörrar så är allt fint. :) Det ska väl inte va nån skillnad mellan årsmodellerna på 745orna på flyglar och dörrar?
Någon som har någon erfarenhet av Volvo 360, då jag funderar på att införskaffa en sådan till sommaren.
Uppskattar svar!
Faktiskt bra mkt bättre väghållning än de flesta tror. Bra viktfördelning med lådan bak samt de Dion axel som kombinerar både stel och delad axels egenskaper. Dessutomkan du ju skicka i vilken volvo-maskin som helst i dom,det sitter B19 standard för det mesta. Dom fanns faktiskt att få med variatorn ända till sista året! Måste ju vara sjukt ovanligt.... Men kult! En fin gubbkörd 360 med turborova skulle nog få de flesta att höja på ögonbrynen!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Volvo_360
B200 fanns visst....