Ah, redigt. Börjar bli sjukt taggad :huhu:. Bara att hålla tummarna :wub:
haha men jag menade ju mellan stänklapp och mark ;) På passaten låg mina i marken efter jag sänkt, dock börjat slita till sig nu :) Men ryck innerskärmarna o valsa då? Så kan hjulen ligga i skärmen :)
haha aah! Men lär väl gå igång :)
Fick den här bilden vid lunchtid, grymt arbete med smutsig bil!
http://img189.imageshack.us/img189/6...0305124307.jpg
Om det är någon som har eller vet någon som kan ha, eller har en sån här servicehandbok, hör av er!!
http://images.tradera.com/224/138192224_1.jpg
http://www.tradera.com/volvo-service...0805_149168600
M5-E39 Vilken jävla bil! Speechless!
Det är ändå en ganska stor, tung bil! M3an är roligare att köra, men m5an har ju grym komfort vid vanlig körning med :)
Kul att folk får upp ögonen för hur grymma BMW vagnarna verkligen är :rolling: Skulle jävligt gärna vilja åka med en E6x M5, måste vara helt sinnes!
Skit i jämförelse med 1M om vi enbart blickar mot körglädje och exklusivitet. ;)
Kompisen tvättade upp sin idag efter arbetstid, vilken bil det är!
Han gick från att äga M6 till att plocka ut en ny 1M och säger själv att 1M är den bästa bilen M-kontoret släppt sen E30 M3. :)
Tänkte höra ifall någon känner igen detta problem.
Om jag tex lägger i ettan på bmwn så glappar spaken rätt mycket i sidleds. Växel eller så hoppar inte ur utan är bara spaken som går att röra rätt mycket i sidleds. Så tänkte höra ifall någon vet vad felet är?
Kan tänka mig att de är någon bussning.
Många som verkar ha blivit förälskade i 1M. Dock väger den 1590kg i tjänstevikt, mer än E46 M3, vilket jag inte riktigt förstår. Ska inte grejen med den bilen vara att det är en liten go-cart? Om inte annat så har BMW verkligen lyckats trolla bort känslan av att den väger mycket.
I körglädje runt banan så får nog e61 M5 se sig slagen av 1M, men kan inte hålla med om att 1M skulle vara mer exklusiv.. Inte en chans, E61 M5 kostade betydligt mer, man fick drygt 2 stycken 1m coupe för en M5 e61, M5 är som bil betydligt mer exklusiv med sin utrustningsnivå och V10 motor osv och egentligen bland det viktigaste: M5 e61 är väldigt ovanlig jämfört med 1M coupe, ca 1000 stycken M5 e61 tillverkades och ca 3000 1M coupe tillverkades.
Det beror ju endast på lägre efterfrågan. :) E61 M5 sålde dåligt under de åren den fanns på marknaden just för att marknaden inte efterfrågade en sådan modell.
(Till skillnad från sedanen som såldes i över 19 000 exemplar)
Efterfrågan på 1M var desto högre samtidigt som det var en begränsad utgåva, de två jag känner som har varsin fick kämpa för att få ut varsitt ex (båda hämtades i Norrland). Kolla hur andrahandsvärdet är idag, ligger på samma nivåer som nypriset mer eller mindre.
1M coupe var tänkt till en början som en begränsad utgåva, har dock för mig att den inte blev begränsad. Va bara ett datum som det skulle bli produktionsstopp. (Dvs samma som alla bilar, skillnaden är att produktionstakten var långsammare och produktionstiden var relativt kort) Ska dock säga att jag inte riktigt är 100% säker på detta, men har för mig det.
Anledningen till att efterfrågan va betydligt lägre på M5 e61 är till 100% eftersom bilen kostade närmare 1000kkr i grundpris + utrustning, medan en 1M coupe kostade runda slängar 500kkr, hade M5 e61 kostat 500k ny så hade nog efterfrågan varit brutal.
Angående begpriset på 1M coupe är det stabilt som fan för tillfället, då det är en relativt ny modell som är väldigt poppis bland entusiaster. Snart kommer det förmodligen börja sjunka mer normalt.
Ungefär som när polaren köpte en splitterny Audi A5 coupe, precis när dem kom ut, efter 2 år när han sålde den så va fortfarande modellen väldigt populär, vilket gjorde att han knappt tappade något i värde på 2 års ägande, killen som köpte bilen efter kommer förmodligen förlora mycket mer pengar på 2 år i värdetapp, nu när modellen inte är lika ny och populär längre.
Det stämmer det du säger, däremot ändrade BMW på sig och stoppade tillverkningen vid 2700 exemplar worldwide. Fråga mig inte varför, akut beslutsångest kanske? ;) Var prat om att tillverkningen skulle fortsätta till våren 2012 vilket ändrades.
Det jag menade var att E60 M5 med sina 19 000 sålda exemplar var betydligt mer populär än E61. E61 M5 låg väl ändå inte så mycket högre i pris? 18 000 fler sålda av E60-karossen jämfört med E61 är ju ändå en rätt stor skillnad. :)
Nu menar jag inte att E60/E61 M5 är en dålig bil, absolut inte! Däremot som ren M-bil så värdesätter jag personligen 1M högre. :)
Själv skulle jag ta en M5 e60 eller helst e61 alla dagar i veckan före en 1M, helt enkelt därför att den modellen passar mig betydligt bättre. (kör relativt mycket motorväg och mycket i högre hastigheter samtidigt som jag värdesätter komfort HÖGT) Vilket gör att M5 lämpar sig bättre för mig än 1M, sen går även M5an bättre vilket är ett stort +! Ett stort + till 1M är ju att den modellen är brutalt mycket billigare att köra jämfört med V10an i M5, man väljer dock ingen av dessa bilar för låga ägandekostnader. :P
Man kan inte direkt jämföra M5 e60 och M5 e61, anledningarna är till exempel att sedanen tillverkades dubbelt så lång tid som touringen, och dem flesta säljs ju i början av modellens tid, då endast sedanen gick att välja. Touringen såldes endast i Europa, medans sedanen såldes i hela världen. Prispåslaget för touringen kvittade nog, då det var typ 30000:- en del pengar ja, men när man är uppe i miljonen så spelar inte 30k så stor roll, prisskillnaden är fortfarande kvar till touring säljarens fördel på begmarknaden. :)
hade tagit m3 alla dagar, motivering? M3 är m3
eller såklart m5 e34, fetare bil finns inte
Dock ganska lamt med m3an, (iallafall e36) Alla som kör runt med sina look alikes, var 3e e36 har m front, lister och ett m3 märke där bak.. Hade nog valt m5 istället :)
Legat i som fan i veckan nu, blästrat fälgar 2 kvällar.. Hade färgborttagningsmedel på en fälg blästern inte ville ta, så fick slipa den som inihelvete. Blev dugligt jämt iallafall :)
Så nu är grunden + det röda på. Resten blir nog av i helgen :) Ska slipa fronten och det imorgon så det kan lämnas in på lack på lördag. Fick nya reg plåtisar också :) Tänkt beställa bmw org emblem + "xenon" lampor till reg skylten, lite roligare än gult ljus.. :)
Köpte även svart silikon idag, tror det läcker in lite vid bakrutan.. Kostade fan 104 kr, fan dyrt :P
Menmen, siktar på att byta det sista och bessa den nästa vecka! :)
Farsan och jag har snackat lite och bestämt oss för att helrenovera en muskelbil ifrån 65-75. Men nu undrar jag/vi vad ni rekommenderar för objekt då? Vi har tittat mycket på Dodge Charger , Dodge Challenger och Camaro men vad för nån skulle ni ha valt? Vi kommer nog börja i sommar ungefär och sen försöka ha en tidsplan på 2 år. Blir troligen ett motorbyte om det är klen motor i den när vi köper den
Jag äger en Impala 65. Jag är vrål nöjd!!! Men hade inte tackat nej till en charger :)
Priset är tyvärr Tok för mycket. Även för renoverings objekt...
Ja, att ta hem den från USA är ju ett måste. 100 lakan räcker inte långt för en sån bil. Frakten hem går ju lös på en hel del också.
hahahahahahahahhahahaahhahahahahahahahhahahahahaha hahahahhahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahaha hahhahahahahahahahahahahahahahahahahhahahaahhahaha hhahahhahahahahaha^^
en charger i soptippskick går på 200 typ i sverige, börjar bli ovanliga, så tror inte dom är jättemkt billigare i usa :P
Grabbar , det blev ett missförstånd det jag menar är att själva bilen med eller utan motor får kosta max/runt 100k och sen har vi en högre budget för renovering. Sellstedt : Jag ville ha personliga åsikter om bilmodell alltså då kan man fråga lite överallt egentligen eftersom alla har en egen åsikt ;) . Ekan en Charger i toppskick kostar mer än 200k ;)
Jahap, då köpte man sig en till bil V8 självklart! Så nu äger jag tre V8 bilar, och fyra V8:or totalt inom familjen (morsan kör ju 545 e61) Känns bra! :D
Edit: Mums :wub: Fattas dock TV/Navi :(
http://img138.imageshack.us/img138/9303/imag0278yr.jpg
Mjo sant ekan! Offrar min fredag på bilen haha, förjävligt.. Nyss lagt på andra lagret på fälgarna, tänkte dra ett till o börja rycka maskeringen sen. Man kanske ska sluta vara snål o köpa munskydd,
Börjar snurra rätt gott i skallen nu :)
mjo brukade bli så när man lackade moppar med haha. Förutom att även kroppen tar stryk av det blir ju resultatet även sämre.. Drog av maskeringen nu och är är särskilt nöjd.. Menmen, kommer sälja fälgarna med bilen, och när dom väl kommer på ser det nog bra ut :)
Först ska man nog fundera på vad man vill ha ut av bilen. Camaro är väl bäst åkbil för pengarna, medan dodge ju är grymmast att glida i. Väljer man Dodge/Plymouth ska man nog vara noga med att få rätt grejer med bilen. Tex ska det vara hemi så ska rätt motor vara med. Att köpa en hemibil utan motor och sen leta upp en maskin att sätta i blir svindyrt utan att bilen blir värdefull. MOPAR-nördar är skitnoga med matching numbers. Bättre då att köpa en budgetbil, kanske med sexa och kasta i en bra motor och options som är rejsiga, blir billigast. Men jag skulle nog ändå satsa på Camaro, man får ändå mest för pengarna och lätt att hitta både options och bra drivlinor.