Fyfan för traktorer...
aha! jag läste nog fel sist då, tyckte du skrev "glömt" den. :)
Nae fyfan vilket köp man gjorde.. Eftersom dom bodde så man fick provköra bilen på en grusväg är det ju omlöjligt att höra missljud, känna vibrationer osv.
Jag vet faktiskt inte, men har blivit några tusenlappar.. kommer dock bli mer, får räkna med ungefär 10k för att få allt det maskinella att funka. Sen ska man ju ge sig på utsidan av bilen med.. kommer gå back som fan iallafall :)
Många, framförallt jobbarkompisarna tycker jag är dum i huvudet som köpte den osv, tycker jag ska sälja igen. Men vafan, dåliga köp man göra. Men känner inte att jag vill lura nån stackare genom att sälja den halvtrasig, samt att då har jag lagt alla pengarna i onödan. Roligare att rädda bilen och göra ngt nice av den, o ha den 1 år eller något. För den ser ganska cool ut, många som glor på den ;)
Tips på en bra förstabil? Turbo är typ mitt enda krav. Runt 25 000:-!
Vet någon vart en bmw 540i E39 kan kosta att försäkra. Min farsa kommer stå på den(47) år gammal är han.:)
Beror helt på vilket försäkringsbolag, vart man bor, förare under 25 år, skador osv. Men BMWoriginalförsäkring är billigast! Räkna med runt 1000-1500:- per månad vis drygt 1500mil per år.
Du eller farsan som ska ha 540in? ;)
TROR fan att en s60 t5 ska kunna rasta en e46 328? kanske inte förnedring, men nog ska den vara snabbare. Tycker inte att BMW's 2.8L sexa är något speciellt vasst faktiskt. Visst skjuter den på lite, dock tycker jag att den mest varvar :P
Fail.. Spelade musik i bilen och satte foten på gasen, drog upp volymen så det spelade på riktigt. Så kollar man på varvmätaren efter ett tag, den gick så långt den kunde gå :) Haha nönnönnön..
Skatten ligger på 2434:- per år. Konstigt nog billigare än min 528a..
Det var om du har bilen på farsan jag syftade. Min 540 kostar typ 13k per år i hel (på farsan full bonus + rabatt 42år) Om jag skulle ta bilen på mej själv så kostar det nästan 80000:- per år hel, 4000:- självrisk och 1001-1500mil per år.
Okej, får prata med farsa om det.
Jävligt sugen på en sån. Faktiskt rätt billiga också...
Hur är det att köra med automatare?
Är ju rätt chill att köra runt i.
Men tänker nu på race och så?
Finns ju några som är manuella också,
Dock är väl dom import från tyskland eller så om dom är 6 växlade manuell lådan? Eller jag kanse ha läst fel:P
haha fyfan vad det är lätt hänt! På min bil sitter pedalerna sjukt nära varandra, jobbigt nära. Lite pinsamt när man bromsar in o ska parkera med full volym, står man där på varvstoppet o fattar ingenting :P
Edit: fixat klart stolen o lite annat idag. Stolen blev helt okej nu :) Men vet inte hur mycket mer jag ska göra, funderar på att fixa fälgarna snabbt o byta front. Sen sälja den o fixa ett vinterprojekt istället. Om någon skulle vara sugen är det bara att höra av sig, runt 17k isf.