3 dagar ungefär ;) efter 10 dagar var paketet utanför min dörr ;)
Utskriftsvy
vet inte om det stämmer men han jag köpte ciaon av sa att den var från 80 talet men när jag tar bort höger kåpan sitter det en cdi box där :O är den från 80 talet ??
någon som vet vad piaggio ciao har för huvudmunstycke original ?
Hur vet man vilka bromsbackar man ska ha fram? Det finns ju två olika, dom ena har en diameter på 88mm och dom andra 104mm.
Någon som har någon aning om vilka man ska ha? :)
Finns det fler som säljer ciao delar än cykelkraft och twostroke ? i sverige såklart
Vad behöver man göra för att få på EBR gafflar ? Måste man köpa nya lagerskålar ? Ska köpa ciao versionen.
Vill veta vad jag behöver innan jag köper så jag inte missar nåt och det blir en massa krångel.
Shöwtek drömmer som vanligt :D
Ifall du ska ha maxi gaffeln måste du kapa och fixa med lagerskålar;)
Visst är 2.25 största som går i original bakskärmen med 16 tum ? Eller är det 2.50 ?
Svar: 2.50 fick jag till svar
Kanske lite OT men vad blir snyggast på en ciao , 4 ekrade bravo eller baghee fälgar ?
Säg vad ni tycker , kan inte bestämma mig.
http://www.annonsera.se/västra-götal...o-projekt.html
Någon som är intresserad?
okej men de kosta 1399 på cykelkraft men ge mig ett pris på det ;) har gått ca en mil så det är som nytt förutom att där man sätter på det på cylindern så har jag en annan bult å det är de ända ;)
Jag frågade en kille på i en moppebutik som är expert på ciaos och han sa att sp röret är ett av de bästa på marknaden om man har en trimmcylinder. men vilket är det bästa då?
Inga köprör är speciellt bra till ciao men sp är väl bland dem bästa, dock så finns det ingen säker källa. Enligt mig skulle top one kunnna vara minst lika bra. Det BÄSTA är , och kommer alltid vara, avstämt ;)
Edit: Kan tillägga att jag har provat båda och inte kännde något större skillnad :)
Beror helt på vad för trimcylinder. Visst, för en vanlig dr.evo elr polini 43mm är nog sp nästan bäst. Men inte för dom vassare cyllarna ;) Sen har edvin rätt, avstämt är ju bäst eftersom de inte finns rör som är avstämda för cyllen som för scootrar, förutom simonini då. :)
Och sen så när han på cykelkraft snacka om ''bäst på marknaden'' som snackar han nog om på svenska sidor :P
aja självklart är avstämt bäst men ja sa inte att det är bäst på marknaden utan "ett av de bästa"
vad menas med riktpris?