Ursprungligen postat av
Bjorviken
Nu sätter jag ju inte direkt dig/er i mängden svartskalle, utan dom med två ton gelé i håret och nike skor, samt 2 liter axe parfym på sig, som alltid ska spela Allan. Dom kör runt och tror dom är något i sina feta bilar, sen åker dom hem och äter middag med sin släkt på 25 pers i sin lilla tvåa i centrala rosengård. Där modern bär slöja och är hemmafru, och fadern äger en liten butik nere på hörnet alternativt städare. Där är en viss mängd av folket i bla. rosengård som går under benämning svartskalle enligt mina åsikter, och inte är det dom som ärligt jobbar och sliter som alla andra dödliga för att kunna leva ett bra liv, utan dom som glider runt och är arbetslösa men ÄNDÅ lyckas dom leva precis som dom vill...
Kan ju dra ett exempel: En god vän till mig bad om skjuts till Malmö för att handla lite kläder osv. Visst tänkte jag, så kan vi ju kuta runt och snacka lite skit osv. Så mot slutet av dagen frågar han om vi kan köra inom en polare till honom påvägen hem. Givetvis kunde vi det och då är vi tillslut ute i ett av Malmös värre ställen - Inte som rosengård sett, utan mer med droger och vapen och skit. Han säger vänta här och jag tänkte, ok, han ska väl köpa några gram. Efter ungefär 10 min kommer han tillbaka, med en sk. Svartskalle. Vi kör den här killen 200 meter bort till kvarterets lokala butik där vi släpper av honom. När vi sedan kör hemåt säger min polare: Han som vi skjutsade precis, han och hans polare styr denna delen av stan, honom ska man inte jävlas med.
Där ser jag en typisk svartskalle. Jag ger väl blanka fan i om han styr stället. Han kan väl fan åka hem och styra något sönderbombat område i sitt eget land istället för att komma hit och ställa till trubbel. JA, snubben hade vapen på sig och jag kände mig jävligt obekväm och tänker ALDRIG köra min polare dit igen.
Hoppas detta var svar på fråga/uttal och förklarar min syn på racism lite bättre. Racist är jag, stenhårt, när vi kommer till denna typen! Annars är jag neutral!