Haha, skulle inte tro det;) men ska skynda mig så ni får se en riktig racer;)
Utskriftsvy
Jaa?! :P
http://www.tradera.com/auction/viewi...?aid=117617785
Här är en än så länge billig 60cc cylinder:nono: för den som vill ha en för ett överkomligt pris:)
Äsch jag har ju min suuupe-duuper-cylle!:cool:
Det som ska göras med den nu är: Ska göra en bra alu-spacer så att portarna öppnas helt och sen ska jag svarva ner lika mycket material som spacern av cylinderhuvudet så att jag inte tappar en massa komp. :huhu:
Då jävlar kommer den nog att röra på sig fin-fint! :rolling::wub:
Hur går det med era? :)
k50:in rullarpå i sina 70 knyck :)
ja gör de:) kommer bli fint tryck i mopeden sen, släng på ett avstämt och 20mm så kommer den göra säkert 90
det är bra:)
min går 100% bra nu såg att nålen stog för snålt, de förklara konstigt beteände
flyttade ner ett hack motorn gick jämt, och går tystare?
Edit: har satt på ett buffalo styre med, ojj så go den är nu
Ska sälja min k50 nu för behöver pengar till mitt andra bygge. Vad tror ni jag kan få för den? Orkar inte läga upp bild på den men bilder finns i länken i min signatur;)
Fast det är det, om man tänker på det, för allt är räknat på portarna när dom är öppnade. Aja jag har räknat på det. ;)
Jag mätte nyss upp K50:n... Lite besviken fast ändå inte. :P
Den gjorde 66km/h.
Den varvade ur som en galen kalkon, så nästa steg är att dreva upp den och alternativt skaffa en 19,21 eller 24mm förgasare. :)
Fattar typ hälften? :P
Röret är räknat på portarna när dom är helt öppna, det som ska göras är ju en spacer som sagt, samt att svarva ner cylindern lika mycket som spacern är tjock och sen kanske fixa till en bättre topp.
Högre drevning behöver jag om jag ska högre toppfart för den varvar ur 15:38 i alla fall. ;)
Edit: Ska kanske tillägga att den nästan har ett lika bra acc som en 6-växlad rieju drac med tk-rör... :huhu:
Ja fattar inte hur du kan göra röret efter hur mkt portarna är öppna? du gör ju det efter tiderna på avgasen, och sätter du en spacer blir tiden på avgasen högre, då är de röret inte avstämt för den motorn längre:)
nja du får ju mer varv då blir ju mer km/h men kan ju testa dreva men kanske inte orkar med
Haha, nej det är avstämt efter 185... Kolla, jag har absolut ingen blekaste aning om vad jag har för durationer nu, det ända jag vet är att Jocke portade den så att dom låg på 185, 128, 128.
Men på nästan allas K50:s så öppnar inte portarna helt, det kan vara bra att kolla upp förresten. ;)
Så när jag gjort en spacer som gör att portarna öppnar helt, DÅ kommer portarna att ligga på 185, blablabla...
Trilla polletten ner nu? :P
jaha det är så du tänker, men när jocke portade så gjorde han 185,...,... i durrationer, och då är de 185,...,... på din k50, sen att portarna inte är fullt öppna har ju inget med de och göra, för man mäter inte från botten till toppen på en port när man räknar durrationer
Okej jag fattar hur ni menar nu! Man kan ( alla kanske gör på det här sättet vad vet jag. ) mäta durationer genom att mäta ifrån övre dödpunkt, till att porten börjar öppnas gentemot med att man vet att porten öppnas helt, eller har ni slaglängden som stopkloss där?
För om ni räknar att det är slaglängden som är stoppet liksom så kommer durationen att höjas.
Vi har olika sett att räkna durationer...
Hoppas att jag förklarade mig lite bättre där. :)
Läste just igenom mitt och såg att det kan vara lite grötigt ska tänka på det imorgon är för trött för att orka tänka just nu så kommer jag med mina funderingar imorgon! :P
Edit: Så nu har jag funderat och funderat och funderat, pratat med Rexxy som är en riktig :gloria:
och kommit fram till att mina funderingar inte stämde helt, alls... :mad::P
Dock så hade nog mina funderingar fungerat om det hade varit portarna som var ''stopklossen'' i durationsmätningen. Men det är en annan historia... :)
Hmm, då måste man kanske fundera på nytt rör som ni säger.. :sly: Men jag ska se vad portarna landar på först och se om det är nödvändigt.
Tack för hjälpen i alla fall, och ja vi är väldigt envisa i vår familj! :boxing::thumbsup: