Jag ska mäta mycket det är som inte öppnar och sen utgår jag ifrån det, det ligger på runt 2mm om jag inte har helt fel på ögonen. ;)
Jo det är såklart det blir bättre men röret ska gå att dra upp till 11 000 rpm om jag inte missminner mig. :)
Utskriftsvy
hojj!över 10000 rpm bör tändningen bytas ut tkr jag, en retarderande tändning är att föredra när det ska börja varvas på riktigt! min gamla k50 varvade 2500rpm mer enbart vid byte av tändsystem från original till ett innerrotor system,gasresponsen blir oxå bra mkt bättre:)avgastempen skönk oxå på fullgas i.o med att tändningen retarderade på högre varv! så d gick o leena ner den på huvudmunstycket en aning....det är lixom ingen större mening o porta för höga varv om man inte har riktig tändning:)
spökplumpen: dreva på mera...ett bakdrev kostar inte så mkt! tryck dit ett 28:as bakdrev direkt:)öka oxå kompet då får du mera ork!
höjj cyllen och prova dig fram för ditt rör ska gå o dra långt då den har en ganska flack slutkona....tips:ska du ha mera varv så kapa headern(kröken) mera då får den lättare att varva! men ska du uppemot 12000rpm då är d nog dags o se över insugssidan och porta ur reeden alt.byta den mot större samt sätta dit en större gasare!
trimma på!!:huhu:
mvh////
Ja det är bättre att skaffa 28 direkt så kan man ändra framdrev efter behov:) oj har du org topp lukas?
Suzukin är te salu för den som vill köpa;)
har ett dt rör liggandes brevid mig nu vad behövs för att få på detta på k50in så man karnse kan ta med röret till skolan och fixa detta ;)
Jamarcol-kröken funkar bäst bara så att du vet. ;) Jag moddade på en Luhao-krök på min och då blev den ''nedtrimmad'' från 55-30 på plan mark. :P
Det jag behövde göra var i alla fall att: kapa av kröken ungefär 3'' ifrån mynningen eftersom att du behöver en annan avgasmutter, plus att när jag skulle svetsa tillbaka det så fixade jag till lutningen så att det inte skulle ta emot någonstans eller bränna mig för mycket! :)
du får kapa av mynnigen som sitter mot cylindern på avgasröret, sen kapa av 5-15cm till på dt röret beroende på vad du ska ha för vinkel. sen sätter du på k50 muttern och svetsar fast mynningen, så är de klart:)
vad är de för dt rör? finns en del:) Hi power(tror ja de heter) är de värsta dt röret,
till en vanlig k50 med 60cc16mm osv. är jamarcolen billigast, ger bättre på låg/mellan jämfört med luhao, men en del hög varvs effekt med
jamarcol, jag tog med röret och kapede idag :D ska bara fixa ett fäste efter som jag inte vill kapa av mitt rör jag redan har på moppen xD
ja det är helsvetsat
tjenna! vad tror ni man kan få för en NOS motorbåge till k50 z/dz 83- köpte nämligen tre stycken för ett tag sen och vill nu sälja av två. :)
om någon är intresserad av att köpa skicka PM eller skriv i tråden! :nono:
btw! är det någon som sitter på en hyffsat komplett k50 motor som kan tänka sälja billigt? jag vill nämligen ge mig på att bygga en snabb k50 till nästa topspeed! har tillgång till TIG, svarv bläster etc.
Citat:
btw! är det någon som sitter på en hyffsat komplett k50 motor som kan tänka sälja billigt? jag vill nämligen ge mig på att bygga en snabb k50 till nästa topspeed! har tillgång till TIG, svarv bläster etc
jag har nog :)
[email protected]
adda
Precis som Wiklund söker jag också en billig k50 motor komplett fungerande om någon har :)
Skulle de va kul tobias? :O
Slängde på stänkskärmarna idag enbart för att köra 2mil för o köpa en cola:P framskärmen sattes dit med stripes bara för att jag vill snabbt iväg o köpa cola:P Men bakskärmen sattes dit ganska så seriöst. Varför jag gjorde det för vägen var dyngblöt och jag kännde inte för en dush just då:P
Edit: De e fett jobbigt att följa med i själva "konversationen"här i tråden eftersom ni säger varandras riktiga namn:P Så nu tycker jag ni kan skriva era namn så man förstår lite bättre:wub:
Nej:sad: