Löst problemet!
Utskriftsvy
Löst problemet!
liten plattmejsel och en näbbtång, samt 5-56 men ta för fan inte 5-56 om ni ska fixa de o sen köra med en gång! Då vill inte ja bromsa ibak iallafall ;)
Tog och vinklade upp fjädern med plattmejsel, kom under fjäderkanten på den :P Sen tog jag nävvtången och drog upp den :)
Samma sak på andra! håller på o göra rent skölden och småsaker som satt på....
Men nu tog ja in cykeln o håller på o skruvar isär den :P DÄR behövs de 5-56 xD
Någon som har en begagnad 43mm'are hemma till salu ?
För mkt ot nu!
-----------
Någon som har en åsna till salu?
Har nyss köpt en ciao och tänker trimma den lite, dock så är jag ny inom trimmande och undrar om den här setupen funkar?
AVGASRÖR CIAO "JAMARCOL" 25MM
CYLINDER CIAO/BRAVO 60CC 41MM "STYLEPRO"(10MM KOLVBULT) GJUTJÄRN (original topplock)
FÖRGASARE CIAO/BRAVO 13MM "MALOSSI SHA 13-13"
LUFTFILTER "MALOSSI E13" SKUMGUMMI (VINKEL 25GR 42-58MM)
Så vad tror ni? funkar det eller behövs det mer?/något som behöver ändras?
Sen så hade jag också tänkt montera ett sido stöd, men det står att sidostödet ska monteras på pedalaxeln.
Men jag har inga pedaler utan jag har pegs ist men finns axeln kvar? (inte jag som satt på pegs)
om du vill att den ska gå bra så är det där ingen vidare setup ;) kör dr evo 43mm, valfritt polini rör (kan i princip säga att country är lågvarvigt, top one mellan och SP högvarvigt), 13 förgasare och sen kan du antingen köpa polini/malossi luftburk, borra original eller sätta ett litet luftfilter, tex UNI.
Sen måste du såklart plugga ur motorn och allra helst fila lite också:)
Bra och billigt,
Dr evo 63cc.
Filat och urpluggat insug,
80mm Remskiva.
Malossis gula kopplings fjädrar,
13mm Dellorto med Malossi luftburk.
Proma circuit,
Portat block.
Borde gå hyffsat med detta?
Angående stödet så är det bara att sätta på axeln även om du har peggs :)
tänkte köpa en 60cc (begagnad) ja har ju beställt nytt motorblock (speed engine) är det bara släng på cyllen eller måste man ha ny toplock m.m?
evt köpa en färdigtrimmad motor utav mig! :D Går foort foort :)
Nylackat block, portat borrat, inslipat, nya lager, ny brytare o kondensator, ny dr evo kubbe 43 mm.
Koppling ingår med nya polinifjärdrar.
Nej inte samma motor. Men den kommer att gå lika bra ;)
Speciellt till det där motorblocket.
Vore overkill annars
Fick motorn och det från avantin , glömde att smörja muttrarna till kicken när jag skulle dra lös dom så drog av ena :O , var fan hittar man en ny ?
Hur får man ur kickaxeln ur svingen på en superbravo ? sitter ju som berget :O , Är det bara att ta i för kung och fosterland eller ?
Någon som behöver ciaofälgar, ciaokåpor eller andra småsaker te ciao?
Detta är ju ändå frågetråden ;)