Har du ens varit på en besiktning? Inte fan kopplar de in en dator här i alla fall. Lyser varningslampan för airbagen så blir det underkänt dock.
Kollade själv lite på nätet, airbag lampa eller felmedelande spelar ingen roll då det inte är trafikfarligt, bilen går såldes igenom med airbag fel. (Även Bilprovningen själva säger detta)
Angående dator på bilprovningen så stämmer det, dock så vet oftast inte besiktningsgubbarna vart uttaget på bilen sitter, och dem skiter i det då. Min granne fick 2a på en felkod på sin V70N, även fast den inte visade några fel i bilens display.
Hehe självklart har jag varit på en besiktning ;) , va iofs ett tag sen men när jag va ner å prata med bilmecken och han sa att iaf när han kommer med bilarna har dom felsökt bilen med dator. Vet iofs inte om de är samma sak med privat person ;)
De kollar bara felkoder på nyare bilar. Kommer inte ihåg om det är från 2004 och frammåt eller vad det nu är :) Men somsagt, inte alltid de hittar/orkar göra det.
Min farsas gick igenom, behöver inte vara att det är fel på airbagen :) Hans problem är att den som bytte belysning på mätarhuset vred om tändningen när det mätarn inte satt i. :)
Ont: såhär ser bilen ut nu, längesen man tog någon bild. Det som är gjort är följande : spacklat igen emblemet på grillen, bytt framspoiler, bytt framskärm, borrat hål där reggskylten satt. :) Ska bli i samma färg, vet dock inte vilken färg man ska ha bilen i än! blev inte snyggt med skylten, så kör utan tills man åker fast.
http://img638.imageshack.us/img638/5...5225308042.jpg
hm har aldrig varit med om att de kollat felkoder på en besiktning. Har iof bara ägt en 04 som nyast men det låter väldigt konstigt om det gör det.
Är ju helt irrelevant om bilen har några felkoder så länge ABS funkar. Vad skulle det vara som dom inte släpper igenom isf? Dom nämnde inte ens rosthålen i dörren, golvet och trösklarna på min polo så varför skulle dom bry sig om ett mindre motorfel...
Vår Toyota från 03 var inne för några veckor sedan och dem kollade felkoder på den.
Senaste besiktningen så kollade dom xc70in, tredje tändspolen var kass så den gav ju felkod.
Men de sa dom väl inget om, bara nån bra att veta på nån bussning.
haha ja, har inte blivit något av de riktigt..
Aah det är gay! Någon bil som lyser dåligt är min passat, kass belysning o 2 lager gul film gjorde inte saken bättre. Så fort jag möter någon blir jag bländad, på landsväg ser jag typ 6 meter fram. Möter jag någon på landsväg ser jag absolut inte ett skit, får chansa på vart vägen är haha..
Nån som har ett tips på hur man på SNYGGAST möjligast sätt kan sätta två slutsteg i bagegeluckan på en ng900? :)