Vad säger ni, EL eller fordon?
Oj, fel tråd:ninja:
Utskriftsvy
Vad säger ni, EL eller fordon?
Oj, fel tråd:ninja:
Longboard, kröka, måla, bada, äta god mat och sova, låter schönt.
typ äta skita sova
Fan asså, denna tråden är väl högaktuell igen.
Helgerna kommer antagligen gå åt att träffa ett gäng polare, softa, grilla på stranden, festa osv.
Men alla andra jävla dagar... Fan asså, har verkligen inget att göra :P Har inga pengar, inget jobb osv. De flesta polarna jobbar. Vädret suger.
Grekland typ i Augusti. Ska till någon festival kanske också. Men sen är där ju de övriga dagarna...
WHAT TO DO?
Jobba imorn, å sen mer mer mer jobb
hälgen kanske rally å slapp!
sen jobb igen ;o
Har faktiskt inte ett jävla piss planerat för sommaren, mer än att jag möjligtvis ska till en polares landställe en helg eller så. Kommer antagligen vara pank också då jag inte har hittat nåt jobb. Blir nog en ganska seg sommar för mig tror jag..
Ska till farsan en vecka nu ungefär (på torsdag), Sen åker jag hem igen och stannar tills den 25e Juni , jag börjar jobba den 27e i 3 veckor , Sen drar jag iväg på husbilssemester och sen väntar jag resten av sommarlovet på att få pengar eftersom att jag antagligen kommer vara luspank tills jag får lönen i Augusti och då blir det bil som får stå och rosta tills 15e Juni 2012 då jag ska ha körkort :D
I sommar ska man ju ta det lugnt, åka moppe till folk, träffa tjej osv :D
i sommar ska jag bygga hyper.
chilla, ett tips som kan vara jävligt underhållande är att just hoppa studsmatta när det regnar. tänk inte så mycket på vädret. Gör saker som ni annars gör när det är fint, cykla, springa, bada, en sak som är jävligt roligt, det är att man bygger typ en bod med några polare som man kan ha som chillstuga! sedan drar man bara ut el dit, internet en bit från sitt/polarens hus, där kan man sitta och ha trevligt helt avstört! :huhu:
bara fantasin sätter gränser.
Sommarlov har jag inte förhuvudtaget. Går i skolan hela sommaren. ;) (Går komvux, fordonsmekaniker, vi har inget sommarlov.)
Känns som om det är dax att bumpa den här tråden. :)
Ska själv ta körkortet i slutet av juni/början av juli så det blir att plugga en hel del teori. Efter det vet jag inte, men det blir nog att festa och köra fylletaxi (det borde väll räknas som ett sommarjobb?). :D
lär bli ett redigt tråkigt sommarlov... som vanligt
blir förhoppningsvis mycket festande, fiskande o körade :), sen så händer det roliga saker brevid ochså :)
Rulla in med tips nu!!
Arbeta, finns inte mycket som är mer vettigt än det.
Med den inställningen lär det vara svårt, har du däremot en inställning som liknar "Jag är bättre än alla andra, därför skall jag ha jobbet" så får man helt plötsligt en helt annan utgångspunkt.
Problemet idag är inte att det inte finns några jobb. Det är att ungdomar är lata, de nöjer sig inte med vad vissa kallar för skitjobb, utan de förväntar sig ett drömjobb med samma lön som sina föräldrar.
Jag har själv en anställning och har haft det ett bra tag, jag känner att jag vill byta arbete eftersom det känns som att jag inte utvecklas som person längre. Jag har redan varit på två arbetsintervjuer och konkurrerar med människor som har lika lång arbetserfarenhet som jag är gammal. Jag skulle inte ha en minsta chans om jag inte hade den inställningen jag har.
Du har rätt! Givetvis är det så när det gäller okvalificerade jobb såsom donken mm. Men de flesta jobben som varit utannonserade där jag bor har krävt någon form utav merit som är omöjlig för en ungdom att inneha. Då gäller det tex "mångårig erfarenhet", BE-kort osv.
Har faktiskt haft några i klassen som fått sommarjobb och sagt precis det som du beskriver. Tex: "Man tjänar bara 110 kr i timmen, farsan tjänar ju det fyrdubbla!" osv. Tvivlar inte en sekund på att du inte skulle få det jobbet som du söker. Då du verkar vara en extremt driven person och dessutom en entreprenör. :)
Köra lastbil på Schenker åkeri hela sommarlovet.
Det är det jag menar. Av det du skriver jag en känsla att du skiljer dig (tragiskt nog) från många ungdomar på det viset att du faktiskt har vett innanför pannbenet.
Det jag reagerar på är när du säger att många jobb kräver meriter. Vad gör du för att bättra på dina meriter? Ta jobbet på McDonalds så har du en. Nu menar jag inte inte dig personligen, utan rent allmänt.