Kan inte alla skriva om man fick några pengar av försäkring bolag etc.? :)
ONT: har väl aldrig varit med om något "hemsk" olycka, brutit fingrar och handleden någon gång bara :)
Utskriftsvy
Kan inte alla skriva om man fick några pengar av försäkring bolag etc.? :)
ONT: har väl aldrig varit med om något "hemsk" olycka, brutit fingrar och handleden någon gång bara :)
Jag var i Japan och läste en bok på en bänk och gjorde ingenting särskilt sen välte en skyskrapa över mig. Detta utlöste en kedjereaktion som gjorde att jag vart begravd i skyskrapor. Det enda som hände var att jag fick amputera ben och armar så helt klart en WIN eftersom att jag fick vara med om en sån cool upplevelse!
Olyckor som händer andra är nästan värre enligt mig! Jag har varit med om mindre olyckor och när man ser hur rädda folk är så tycker jag nästan mer synd om dem än om mig själv.
Såg för några veckor sen en kille bli påkörd precis framför mig. Han sprang rakt ut mot rött vid övergångsstället tillsammans med sin polare. Polaren var 0,1 sekunder snabbare och hann precis hoppa undan från bilen. Blev en jävla smäll och sen låg killen där, föraren sprang ut med stort skärsår i huvudet och lite på handen och bara ställde sig bredvid bilen och nästan började gråta. Det är nog första gången jag ser en stenhård äldre invandrarman gråta så jag förstod hur jävligt det kändes för honom. Jag sprang självklart fram till killen och kollade om han andades, efter det ringde jag ambulans som kom efter ca 10 minuter fastän vi var kanske 5 minuter med buss ifrån sjukhuset.
Som jag skrev, jag har varit med om olyckor och självklart sitter det kvar lite. Men jag tänker inte på det mer än att jag är mer försiktig men om någon annan är med om en olycka och man ser det och ser personens ansikte och så så känns det verkligen förjävligt.
En fråga förresten, är det okej att skriva om olyckor man har bevittnat också då jag tycker att det nästan är lika intressant i vissa fall som det som hänt själva med folk?
En gång när jag åkte skridskor så ramlade jag o.O
Den värsta olyckan jag varit med om var för drygt 3 år sedan. Samma dag som jag sluta nian så åkte vi runt med balvagnar i stan, konstigt nog är det en "tradition" att man ska kasta saker på de som slutar nian. Fick till en början ett ägg stenhårt på kinden och kände hur hela kinden domna bort. Nästa varv så kolla jag åt sidan och när jag kollar tillbaka ser jag ett ägg centimeter ifrån ögat. Ägget träffade mitt i ögat och de fick stanna vagnen och jag fick gå ut samt svimmade av den hårda smällen. Jag såg inte något på ögat de närmaste timmarna men successivt kom synen tillbaka och jag ser idag ca 25%. Ägget träffade mitt på gulafläcken och orsakade ett ärr( gula fläcken är den punkt i ögat där man ser skarpast, därav synnedsättningen). Hela sommarlovet åkte jag fram och tillbaka från sjukhuset och fick varken spela hockey eller fotboll på 5 månader eftersom jag inte fick utsätta ögat med förstora "skakningar". Idag är det tack och låv förbjudet att kasta föremål på de som slutar nian, synd bara att det ska behöva ske en olycka innan polisen kan tänka efter.
Kommer troligtvis aldrig att få tillbaka resterande del av synen, men får hoppas på att man i framtiden kan läka ärr!
Krashhhhade med moppen och fick spendara natten på sjukhuset.
Krashhhhade IGEN men lyckades undkomma att bli överkörd som tur var annars hade det blivit sjukhuset igen.
när jag var ca 6-7 år så var jag ute och fiskade krabbor med familjen :) .. så låg på en brygga och slängde ut betet osv. men ramlade ner det var ca 2 meter ner .. ramlade med huvudet först rakt på stora stenar, tyvärr så kunde inte vattnet dempa fallet ( var typ 10 cm vatten och stenarna var kanske 20 cm höga eller nåt ) .. så det slutade med att jag slog upp hela vänstra sidan på brösten,har lite ärr där , liten hjärnskakning,bruten handled .. det jag tyckte var mest konstigt var att allt blod kom från örat ... :S ..
sen så var jag ute och cyklade det regnade och så cyklade jag i nersförbacke så skulle jag svänga så tog inte bromsen så bra så det slutade med att bakdäcket slog i en sån vägsten och jag fick en whiplash skada i nacken som jag har haft i ca 3(snart 4 ) år nu -.- ...( hände när jag var typ 10 )
Sen så åkte jag cross med en kompis tittade bakåt på han( han hade en 125 Cc) men när jag tittade framåt så körde jag rakt ner i diket :S ,, slutade med lite skrapsår på armen och styret vred sig lite mycket åt ena sidan .. tur var så var det bara en 49 CC annars så kanske det kunde ha blivit värre .. .
- Markus
Värsta för mig är väl när jag gick om kull med crossen och fick en stubbe i bröstet. vilket resulterade i 10 dagar på sjukan, varav 5 på intensiven. hade mjälten spruckit upp helt så hade jag troligtvis varit död nu då de hade haft 30 min på sig att operera mig innan jag hade förblödit innifrån då. och då min hemmabana ligger ungefär 50 min med ambulans från närmsta sjukhus..
och sen har ju knäskålarna gått ur led, ser riktigt jävla äckligt ut och gör helvetiskt ont men inte så hemskt då jag (tyvärr) börjat vänja mig..
det är nog allt jag har.
När jag var 14år så kraschade jag med en yamaha banshee 350. Det var på vintern för två års sen.
Jag och några polare var ute i skogarna och sladdade. Jag la upp han alldeles för mycket i en kurva och slog runt.
Jag flög av fyrhjulingen och bröt armen. Styret och diverse kåpor blev kattskit. :wub:
Var i mitten av 9an, precis innan första snön kom, hade varit å käkat pizza på rasten, jag tog en annan väg med moppen än dem andra. å när jag ska bromsa för ett hinder så försvinner bakhjulet, det var blöta löv å jag gör en 360 innan jag ramla å får stryret på ena handleden, ( den gick av )
Men fan, moppen kan ju inte ligga här? Så lyfter upp den, i med neutralen, kickar igång den, kopplar med armbågen(var vänsterhanden) å kommer iväg! sen slänger jag bara i växlarna å åker sakta till skolan. Var bara 500m, å låser den å så. Går till skol "syster" å där sitter de 3 läkare(bra!) så säger jag
"jag har lite ont i handleden"
- Den ä för fan av!?!?!
-vad gjorde du?
"körde moped (a)"
Ringer pappa så kommer han å hämtar mig å in till sjukhuset å sitta där i flera timmar å vänta på hjälp -.-
Fick en bra julklapp då! :) Fick ta av gipset själv hemma den 24e december :wub:
Dagen efter säger några tjejer
- Hur kom moped till skolan???
"Jag körde väl dit den?"
- ååå, idiot..
" Varå, den kan ju inte ligga där :gloria:
Så får jag en puss på kinden av en sen till lektionen :wub:
när jag spräckte mjälten hade jag lyft upp hojen och lutade mig mot den och kollade så den klarat sig när min med åkare kom ifatt mig :wub:
har den teorin att man ska göra nästan allt för att skydda hojen så länge det inte skadar en allt för illa. den har inte gratis sjukvård, det har jag:D
sågade av mig fingret....
Var väl 12 år. Hade haft fiddy i nåt halvår. Körde hemma på grusvägen där det aldrig kör några andra än oss. Men helt plötsligt kom det en moppe, och jag hann knappt reagera innan vi frontalkrockade. Jag klarade mig dock med skrubbsår även om jag flög ner i ett dike. Fiddyn blev totalmos, dock. Killen jag krockade med hade ett hål in i smalbenet, men annars inget värre.
Klättrade upp på ett tak, ramlade ner igenom taket(de blev ett hål rakt igenom) landa med axeln, den bröts, fick hela stupbrännan på huvudet och lite takplattor :) sprang därifrån med en arm som var som spagetti, vinglade överallt... och det är inte den värsta olyckan ja varit med om :)
Tror jag var i 7-8 års åldern när jag lekte kull med min lillebror i huset vi bodde i förut. Skulle gena bakom fåtöljen när jag slår i högtalaren precis bredvid ögat. Högtalarn hade också jäävligt vass aluminium kant, så såret vart rätt djupt.. slutade med att jag fick sy fyra stygn. Kunde nästan blivit blind ju. :unsure:
En annan olycka var för några månader sen, det var när jag fortfarande gick i ettan. Hade bygglektion och lyckades slinta med sticksågen på något jävla vänster.
Fick sy fem stygn, bilden talar väl för sig själv. :mohaha:
http://img694.imageshack.us/img694/7477/foto1719.jpg
När jag gick i i miniettan skulle jag kasta iväg en pinne,men råkade slå ut 3 tänder på en kompis istället:(
Sen för 2 år sen slog jag över med stalkern.Landade med armbågen rakt ner i asfalten flög över moppen, fick styret i ljumsken och sen landade jag efter det på min axel som jag fortfarande har ont i:(
Det tror jag var det värsta va ja kommer ihåg.
Farsan och jag svarvade en spacer till ratten på crosskartbygget för ett halvår sedan. Så skulla han visa vad som hände om man tog för djupt med svarven och det blev en vass ring. Han sa att den är jättevass så var försiktig. Självklart skulle jag ju dra sönder skiten klåfingrig som man är... Skar nästan in till benet på fingret och det känns fortfarande när jag "böjer ut hela handen" och trycker där. Sen vurpade jag i vintras också men det var inte så farligt men fick ett jävla blåmärke...
Vet inte om de räknas som olycka om man inte gjorde illa sig men hur som helst va de nog när jag körde i diket första gången . Jag min pappa å en polare va ute å åkte oxå kom jag till en 3 vägs korsning . Växlar ner till 2an , tar ut svängen trampar till på gasen . Får ett redigt has så jag ställer mig över hela grusvägen med bilen . Ovan och dålig kontroll börjar jag styra lite men inser '' helvete jag kommer köra ut i skogen'' rattar som en jude med fullt rattutslag sen kommer returen och jag hinner ratta tillbaks 1 varv ungefär sen rakt ner i ett mindre stenrös . Som tur klarade jag mig min pappa och min kompis utan skador . Bilen vart iofs lite ramsne men de va skit samma tycker jag ! De viktigaste va att vi klara oss :)
Var väldigt liten och satte i halsen, vilket resulterade i att jag spydde. Låg ner så det rann ner i halsen och ner i lungorna, helt täppt. Mina föräldrar fick hålla mig upp och ner och skaka mig (som man ska göra om detta inträffar) och gjorde allt för att få ut det ur lungorna. Det gick inte speciellt bra dock, dem fick ringa 112, det tog ett par minuter innan dem kom och så klart så hade mina föräldrar panik då jag var blå-lila i ansiktet och huvudet svullnade upp. När ambulansen kom lyckades dem till slut rädda mitt liv, hade tagit någon minut längre hade jag inte varit här idag.
Bland det hemskaste man kan tänka sig hända, speciellt för mina föräldrar.