caterham ct-01 är tyvärr groteskt ful, hoppas inte de andra följer samma exempel :O
http://www.f1fanatic.co.uk/wp-conten...1_f1racing.jpg
Utskriftsvy
caterham ct-01 är tyvärr groteskt ful, hoppas inte de andra följer samma exempel :O
http://www.f1fanatic.co.uk/wp-conten...1_f1racing.jpg
att regelverket fr o m 2012 förbjuder noskoner högre än 55 cm antagligen... nej men man får väl hoppas att den funkar bra iaf
det är för övrigt mycket nu, mclaren mp4-27 presenteras på onsdag, ferrari och force india presenterar sina alster på fredag, och lotus på söndag :D
edit: onsdag*
Idag släpper Mclaren sitt 2012 koncept - finns live streamat här http://www.mclaren.com/page/watch-th...-mp4-27-live-1
Samt såg en ganska rolig video över alla g-krafter http://www.mclaren.com/page/watch-th...-mp4-27-live-1
Nu startar det!! :D
Nu är den officiell!!
Ser mkt bättre ut än lotusen...
Lewis sa lite kul också - "We have changed the position of the mirrors for this year, i think Felipe will appreciate that..." Klockren komentar ;)
tittade på presentationen, men missade tyvärr när de drog av skynket. såg iaf hela delen med paddy lowe och tim goss, intressant.
mclaren mp4-27:
http://pix.crash.net/motorsport/360/PAPHOTO4_383984.jpg
bra mycket snyggare än caterham ct-01 som tur är. rätt roligt när en kille gjorde en lång utläggande fråga om hjulbasen på förra årets bil och om den nya hade kortare eller längre hjulbas och varför, och paddy lowe svarade bara: "short answer is... its really similar." :D
haha klockren komentar :D
(vet att det blir dubbelpost nu men det känns ju löjligt att editera 2 timmar senare, dessutom om en helt annan sak)
troligtvis kommer min nya formel 1-bok imorrn, the science of formula 1 design 3rd edition av david tremayne. hoppas den är bra, om den är bra ska jag nog köpa en likadan till min pappa som fyller år om 19 dagar :)
ferraris nya ser tyvärr förjävlig ut :sad:
http://www.f1fanatic.co.uk/wp-conten...ri_f2012-1.jpg
även force indias nya har så kallad step nose...
http://bilder.egmont.se/cache/fa/fa1...ed0af4d8660199
Varför har så många gått över till step nose? Nytt reglemente eller? Kan inte tänka mig att det är vettigare aerodynamiskt, förutsatt att de inte vill ha ännu mer downforce (skulle iof vara ett konstigt ställe att sätta något sådant där). Det har ju inte direkt kommit så många nya rön inom aerodynamik senaste tiden, så jag förstår inte varför alla går över samtidigt...
Tycker designen på Sahara Force India var redigt snygga! Dom har alltid snygga designer också :D Ferrarin ser bara konstig ut :P
Stepnose är inte vackert, kunde löst det på snyggare sätt!
japp, såhär till exempel
http://scarbsf1.files.wordpress.com/...mp427-rake.jpg
redbull kör stepnose :whops: http://www.formula1.com/news/headlin...2/2/12986.html
toro rosso:
http://desmond.yfrog.com/Himg815/sca...=640&ysize=640
högupplöst bild på redbull rb8:
https://p.twimg.com/Ak_LnecCMAEG5Tr.jpg:large
Hrt har gjort en rätt schysst lösning så bilarna slipper ha stepnose, forca hrt!! :)
http://www.facebook.com/photo.php?fb...type=3&theater
fast editen blir: det var visst gammla versionen :P
http://www.youtube.com/watch?v=GCykWcqGIUo&feature=youtu.be
Sympatisk kille :)
http://www.youtube.com/watch?v=35f4rd5qWA0&feature=youtube_gdata_player
Kimi's intervju med Clarkson, går ju inte annat än älska Kimi :wub:
Bästa!
2 dagar kvar nu
bara jag som sitter o glor?
jag hann se halva första, sen blev jag tvungen att hjälpa pappa montera hans nyköpa kinamoppe http://planetsmilies.net/confused-smiley-17420.gif fast jag tittade in igen när det var 2 min kvar av p2, med tanke på ställningen hade inget intressant hänt förmodar jag
kvalet var ju rena floppen, Hamilton, Button och sucsessen gjorde Grosjean, 3a! Helt sjukt bra gjort! Kimi floppa totalt o blev 18:e...
grosjean var en stor överraskning, ferrari gjorde bort sig totalt... mclaren ser starka ut, redbull verkar skakiga, men man får väl förmoda att de kommer igång senast inom ett par race
Har en känsla utav att kimi kommer höja sig ett snäpp imorn.
Kimi kommer antagligen inte höga sig spc mkt, några platser fram kanske, men ingen top 5 körning. Nu blir det sova så man orkar se racet imorron :D