Får blir att testa fler ställen i sådana fall. Börjar bli väldigt tråkigt att ha fiskat nästan dagligen i 14 dagar men utan ett enda napp. Dock varierat ställe, men kan säkerligen hitta bättre :D
Utskriftsvy
Får blir att testa fler ställen i sådana fall. Börjar bli väldigt tråkigt att ha fiskat nästan dagligen i 14 dagar men utan ett enda napp. Dock varierat ställe, men kan säkerligen hitta bättre :D
Imorrn bär det av till fiskepremiär för att fiska Regnbåge, Öring och röding!
Någon som testat jerkbait ?
Fiske de e grejer de!
Så fort vinden mojnar nu framöver blir det makrillfiske med UL! :D
Nytt spö ska beställas imon ;D mitt nuvariga pallar inte dra mer än 20 g drag, har däremot drag som ligger uppåt 40 g klassen, blir antagligen ett - Berkley Lighning Combo 10fot 15-55g
Håvade upp en 5kg's gädda i lördags. :rolling:
Fiskade lite sutare igår, sjukt vad dem kämpar emot! Trots att dem inte är så stora så gör dem fan mycket motstånd, mycket mer än gäddor som ligger på den dubbla vikten. Sjukt skoj hur som helst!
En av dem, denna låg på ca 1.5-1.6kg.
http://img818.imageshack.us/img818/6544/img0994t.jpg
Körde du c&r på den? Eller du käkar sutare, hört det ska vara helt okej faktiskt :P
Någon som vart på en riktigt fiskebåt?? Pappa är skeppare på en av sveriges största båtar som lastar runt 700 ton. Har varit med ett flertal gånger på både sill och tobis fiske.
Bilder på tvilling båten som vi fiskar med.
Bifogad fil 4579
Bifogad fil 4580
Ah okej, men tänk på att nästa gång bör du inte väga fisk du ska släppa på det viset :) Bättre du har en plastpåse(allra bäst är en ikeakasse) som du fuktar och läger firren i, så blir den ännu gladare ;)
Ja, tänkte med på det, väger annars alltid fiskarna i ett nät, men hade varken påse, nät eller något annat i närheten så fick göra så. Blev fiske idag, rätt dåligt med fisk dock. Hade en rätt stor gädda precis vid kanten och skulle precis dra upp den, och så brister linan, trots tafs. Fick dock en del sutare. Blir förmodligen en runda imorgon med.
Var med om någon väldigt konstigt ikv!!!!!!!
Kastade efter gädda från båt, draget landar och kompisen börjar veva in. 5 meter bakom dragen flyger en gädda upp och åker på ytan på bara bakfenan, säkert 5-8 meter. Gäddan flyger och far i alla riktningar som en riktig tok ! :thinking: Några sekunder senare så flyter gäddan upp och ner (död) :rolling:
Har varit med om liknande förut men inte så brutalt som detta :whops:
Någon som upplevt samma? Fick gäddan typ hjärtattack ? :wub:
Har fiskat 2 gånger iår istället för normalt ett par gånger i månaden!:O'
Hur är det med gäddfisket nu? är det förvamt? bra sugen på att fiska lite:huhu:
Skulle åka med flickan och hennes päron och hennes bror+tjej till säfsen för lite gött fiske. Men så vill brodern åke till äckel smögen!!!!! vill ju upp i landet o fiska vafan:(
Fyfan 47 kgs mört idag JORE
Drog tsm med lite polare omkring 185 makrillar när jag var nere i grebbestad för ca 2 veckor sedan, blev att man ugnade och rökte fisk i dagar -
/Största gäddan jag fått var på 7 kg om någon ville veta det , fick den på UL spö med en wobbler .- (Bomber)
Var och fiskade i Råneå i min stuga med en kompis.
Fick napp, kände att det var en ganska liten fisk. Säkert aborre eller något.
Iaf mitt i allt när jag vevade in, TVÄRSTOPP som i i fan... sen var linan av :/ Linan skulle hålla 6kg. Vi hade på en massa gäddor den dagen/kvällen. Säkert från 1-6kg, men fick vi upp någon?? Nae.. K*k
det enda napp jag någonsin haft är när jag stod framför ett skynkel så kasta jag och tamefan så fastna de en godispåse :) glad jag bleev :wub:
50 gram typ :wub:
Bifogad fil 4618