Nejdå, den är 39mm ju :ninja:
Min nya leksak/objekt: Yamaha XS 400 1983 (?)
http://img225.imageshack.us/img225/6944/dsc00201o.jpg
Uploaded with ImageShack.us
Fick precis igång den men kopplingen biter inte när man närmar sig 3k RPM. Kan det vara så att oljan e sleten och behöver bytas?
(Problemet löst: Farsan hade spänt kopplingsvajern för mycket när han körde den i höstas:P)
Har gått och blivit väldigt sugen på lätt mc på sistone, någon som vet ungefär vad körkortet kan brukar kosta (typ i genomsnitt). Vad kostade erat?
Någon här på forumet som håller på eller har tagit begränsat A-kort?
Sitter dagligen och går igenom annonserna på blocket på jakt efter något roligt på 2 hjul och har sorterat ut ett antal hojar, ni kommer förstå stuket jag är ute efter när ni ser vilka hojar de är.
Kawa Z750
http://212.112.179.20/images/69/6948841589.jpg
Kawa ER-6N
http://212.112.179.20/images/11/1105503265.jpg
Yamaha FZ6-N
http://212.112.179.20/images/58/5854645306.jpg
Yamha FZ8-N
http://213.132.112.100/images/33/3332056864.jpg
Yamaha FZ1
http://213.132.112.100/images/67/6728901721.jpg
Honda CB600F Hornet
http://213.132.112.100/images/64/6450317441.jpg
Aprilia Shiver
http://213.132.112.100/images/73/7301696049.jpg
Och till sist i en helt annan kategori KTM 690 SMC:
http://213.132.112.100/images/81/8171096840.jpg
Sporthoj går bort pga att orimligt dyra försäkringar och lite andra anlednigar..
Har ni erfarenheter av dessa hojar så dela gärna med er av för och nackdelar.
ER-6:an är överlägset billigast att försäkra men är det värt att lägga de extra kronorna för att få en bättre(?) hoj ?
KTM:en verkar rolig men frågan är om man tröttnar på motard när man ute och rullar bland hojar som är mer inriktade på höga hastigheter.
Ifall det främst är försäkringen som säger stopp för sporthoj så går det att classicförsäkra äldre hojar(som är minst 20 år gamla) för 1700kr hel/hel. Motormässigt står dom sig fortfarande bra mot nyare hojar, kanske lite värre med väghållningen bara:P
Hur mycket billigare är försäkringen för er-6an och hur mycket dyrare är den? Blir det typ samma kostnad som för en annan hoj så är det bara att köpa, blir det mycket dyrare får du tänka dig:"vill jag ha en er6a eller står jag ut med nåt annat?" ;)
Det är grymt skoj med motard, dock jävligt drygt att köra långt:P det brukar jämt finnas minst nån annan motardåkare, eller hojåkare som föredrar att busa än att bara köra fort. Så om d bara letar så hittar du folk att köra med ;):)
Kan inneålla ett visst mått svammel:rolling:
Snart dags att börja riva på riktigt för att bygga klart tills man har kortet i hand. Måste bara strypas och besiktas sen åker strypningen åt helvete och streetfighter börjar byggas!
http://img827.imageshack.us/img827/3...1000000217.jpg
Finns bara en snygg hoj och det är bmw 1000rr det är riktig kärlek det :D
Bifogad fil 4424
Bytte till mig en gsxr 750 -90 igår. Provkörde den idag en bit, jävla as te o gå! Va lite fuktigt så 1an släppte de bara men på 2an va man på bakan utan problem :D
Ska dock sälja den då jag inte har något kort, dessutom tvekar jag inte på att jag hade kört ihjäl mig ganska omgående :rolling:
2 bilder får ni iaf, är de någon som är sugen så hojta till! Bessad för 2 veckor sen med blankt papper, dokumentation sen -02 på allt som är gjort.
http://img148.imageshack.us/img148/9355/dsc03480i.jpg
Uploaded with ImageShack.us
http://img155.imageshack.us/img155/8826/dsc03481n.jpg
Uploaded with ImageShack.us
mitt är uppe i ungefär 10k nu O.o
obligatoriskt är riskettan och risktvåan, (900 + 2900 här, billigare på andra ställen) körkorts tillstånd och sånt tjafs (runt 500) uppskrivning och uppkörning (220 + 1500(plus hyra av hoj om man inte har det)) och sen kan det ju va idé att ta några lektioner på körskola och här kostar det 400 för att skriva in sig (så man bara kan ta lektioner, skriva in sig på körskolan helt kostar typ 2,4) och sen 650 kr/55min med egen hoj och 800 med körkskolans :)
jag skriver upp för motorcykel imorn :D dock har jag knappt hunnit plugga nått så lär väl gå åt helvete :(
inte alls samma sak som med moppen :ninja: jag tänkte med så när jag började men tänkte ta typ 2 lektioner bara föra tt se om det va ngt speciellt jag inte kunde, och det va fan asmkt O.o men om du nu inte ska gå på körskola så se iaf till att skaffa mc boken och träna på hög och lågfartsdelarna, dom är svårare än man tror och man kuggar sjukt lätt :o
tack :D
Någon som vet fördelar och nackdelar med dom här? Cagiva freccia c12 - http://www.blocket.se/sodermanland/C....htm?ca=11&w=3
Cagiva mito racing http://www.blocket.se/stockholm/Cagi....htm?ca=11&w=3
Enda jag vet är att dom är 7 växlade och tydligen ska toppa över 150 strypta(?) :wub:
Här har ni som sagt min favorit hoj, Yamaha R1. Bra om man vill köra fort och stunta :)
http://img843.imageshack.us/img843/8...ic01tcm262.jpg
Moddade Yamaha R1:or
min skäggstubb e så vass så att jag råka skära mig på handen:(
Nu pratar du i nattmössan, flickvännens låtsaspappa har kört sporthoj i cirkus 20 år, både på bana och på gatan
Just nu har han en Bmw S1000RR och han säger att den är jävligt mycket piggare än Hayabusa, R1 och Ninja som han tidigare ägt.. Men visst, fortsätt göra experutlåtanden med dina YouTubekunskaper!
Erfarenhet är ett allmänt begrepp som innefattar kunskap om, färdighet i eller observation av någon händelse som tjänats genom deltagande eller utsatthet.
Källa:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Erfarenhet
Ditt påstående är med andra ord inte sant, nej.
Lämna nu tråden så vi slipper mer OT.
Tjena, någon som vet en bra hemsida med mycket delar till MC? 125or oså.. :)
Kan tyvärr inte hitta bättre än 24mx :O och dem har inte allt för mkt till mc :/
Lelles har väl en jävla massa delar? vet inte om de är just till 125or dock..
www.Cmsnl.com har originaldelar till din ;) Dock är företaget i holland, förskottsbetalning har jag för mig och frakten går på 18euro. Men de är billigare ofta (delar, frakt och 17%VAT skatt inräknat) än att köpa nya saker i sverige :D
Kåtar upp några brudar på förfesten... :wub:
Har nån film snutt också om någon vill se.
http://img13.imageshack.us/img13/618...1127851266.jpg
Uploaded with ImageShack.us
Hade tagit ett par groggar så fick inte i 2an först haha!
http://imageshack.us/clip/my-videos/94/gb2.mp4/