btw vicka gafflar? :o
Utskriftsvy
http://suzukimoped.wordpress.com/category/vaxellada/ kolla på växelaxeln, armen som drar runt selektortrumman.. Jag kallar den för gaffel för jag vet inte den riktiga benämningen. Dom nytillverkade är tyvärr inge bra, det kan räcka med att fila men ingen garanti, jag har tagit splinsen från den nya och svetsat på den gamla sen slipat.
Från norscand eller jofrab, samma skit.. beställde från lokala fartkiosken men jag vet inte vart han beställde ifrån. Det var väll för ett halvår sen kanske.
Alla åf säljer samma skit som Wiklund säger. för mig räckte det med att slipa lite på gafflarna :)
är fortfarande samma axel ;) även om den är från moppeddelar.se
bara testa om den fungerar
som sagt, bara att prova din nytillverkade axel, men om den inte funkar som det ska så ser du vart du ska fila nånstans.
Någon som vet hur många rpm en 60cc cylinder går upp till ?
Sådär, har 2 dubbelmembran hemma. de som satt på den trimmade motorn var ganska portat, och hemmagjorda reeds för att org var för små o inte täckte riktigt. dock är dessa skeva ( reedsen alltså ) så måste göra nya, någon som har idé på material?
Någon som vet hur man kan borra/ göra hålet större på insugskåpan ?
Vet att det är väldigt hårt! ska man skita i det och köpa nytt isf eller? :)
jag satt i en skruv och slog bort skiten, svarade ett nytt rör och satt i, annars kan du fila med en dremel och frässtift.
Pm:a :)
Jaag Behöver hjälp Fort !! är det vänster gäng eller höger gänga på veven ?? kopplings sidan??
Om man har större cylle och större förgasare och insug - behöver man nåt annat rör då?
Tänkte om man tappar massa effekt? för dom flesta andra moppedisterna byter ju rör?
En kompis fråga : om han köper 60cc cylinder och har resten org. gör det någon skillnad? ( jag svarade nej :P )
njaa jag vet inte riktigt men lite mer power ger det nog.
nu undrar jag, vet något hur man räkna ut för att bygga ett trim rör till k50'N?
Man behöver inte byta rör men lite piggare blir den med ett bättre rör om man har org köpes trim.
vevaxeln på K50 är högergängad på bägge siderna, vik ner låsbrickan och sen lås vevstaken ordentligt, sen är det bara att ta i
Mvh
Tycker en k50 går tillräckligt bra med org rör :) hehe tobbe man kan ta mutterknacken oxå!
Med en 60cc och resten org så får han ju lite bättre botten iaf!
hur mycket pallar en original vev i k50? någon som vet ? :)
med det mesiga köpes trimmet som finns så håller de många tusen mil
tror ni att man kan skaffa en vass liggande Minarelli cylinder som är luft kyld ? och går bra stå?
jo, det ska nog gå. fast kylningen kommer inte vara fullt lika bra som original men tillräckligt bra för att det ska fungera.
Trevligt :D