Ursprungligen postat av
alleexs
1M coupe var tänkt till en början som en begränsad utgåva, har dock för mig att den inte blev begränsad. Va bara ett datum som det skulle bli produktionsstopp. (Dvs samma som alla bilar, skillnaden är att produktionstakten var långsammare och produktionstiden var relativt kort) Ska dock säga att jag inte riktigt är 100% säker på detta, men har för mig det.
Anledningen till att efterfrågan va betydligt lägre på M5 e61 är till 100% eftersom bilen kostade närmare 1000kkr i grundpris + utrustning, medan en 1M coupe kostade runda slängar 500kkr, hade M5 e61 kostat 500k ny så hade nog efterfrågan varit brutal.
Angående begpriset på 1M coupe är det stabilt som fan för tillfället, då det är en relativt ny modell som är väldigt poppis bland entusiaster. Snart kommer det förmodligen börja sjunka mer normalt.
Ungefär som när polaren köpte en splitterny Audi A5 coupe, precis när dem kom ut, efter 2 år när han sålde den så va fortfarande modellen väldigt populär, vilket gjorde att han knappt tappade något i värde på 2 års ägande, killen som köpte bilen efter kommer förmodligen förlora mycket mer pengar på 2 år i värdetapp, nu när modellen inte är lika ny och populär längre.