Ursprungligen postat av
Michél
Står den helt utan skyltar är risken STOR att den dras iväg. Parkerar du på samma plats hela tiden så har de ju även koll på din bil, vilket gör att den kommer dras iväg för att markera.
Jo det känns väl som att det knappast är lönt.. Stått o blockat en väg 3 dagar nu, utan att få böter. Helt vansinnigt när man varit o fixat bilen o kommer hem vid 22.00, finns inte en platsjävel ledig..
Ont:
Var o skulle rycka airbag lampan igår. "Inga problem" tänkte jag. Fick bort hastighetsmätaren ganska lätt, utan att ta av ratten. Drog lampan o satte tillbaka allt, det enda problemet var att det lös fortfarande. Så fick ta isär det igen, smälta isär mätarhuset för att komma åt en liten diod. Funkar förmodligen som en extra lampa ifall den riktiga går sönder. Var ett rent helvete iallafall, inte världens roligaste grejj att plocka isär det.
Detta kanske fler borde lägga märke till när dom ska ta bort sina airbaglampor, att förmodlgen dem flesta bilmärkerna har 2 lampor. Dum som jag var tog jag inga bilder, kunde gjort en guide annars. Jävla bilprovning som ställer till med allt..
Bytte även lampa till mitt strålkastar reglage, funkade dock inte nu heller. SKulle även provstarta bilen innan jag åkte hem då jag inte haft ignåg den sedan uppstart.
Så fort jag vred om nyckeln gick någon huvudsäkring, kommer mer o mer problem hela tiden, hade lust att dra en slägga i bilen igår.. Så får åka ut o se om man kan hitta vad som kan göra att säkringen löser ut, satans helvete..
Jag höll på så för 3-4 år sedan då jag parkerade ofta inne i stan, ryckte av skyltarna men då stod jag parkerad korrekt (dock utan att betala P-avgift á la 50 kr/tim i centrala Sthlm). Det fungerar eftersom man aldrig är på samma plats, men för din del blir det betydligt mer risk.