Ganska korkad..
Ja jag drar åt rätt håll. Tror du inte jag kan rätt och felvänf gänga eller?
Utskriftsvy
Tyckte att jag fick ett sånt spydigt svar att jag bara var tvungen att fråga. Nu förstörde du allt :)
Kollade igenom pappret man fick med 73cc Malossi cyllen.
Står något om kolvringarna och att dessa är vinklade på något konstigt sätt. En bild som visar att de måste vara rättvänta för att komma tillräckligt långt in i skåran. När jag kollar på ringarna ser jag ingen som helst skillnad, de ser helt raka ut, horisontellt sätt. Någon som vet?
Och en till:
Har monterat ihop motorn nu komplett med packningar osv. Kopplade in en kompressor(ganska svag) till insuget för att se om den höll tätt. Resultatet blev sådär.
När tändstiftet är på kommer luften ut genom utblåset.
När utblåset är igentäppt kommer luften ut genom tändstiftshålet.
När BÅDE utblåset och tändstiftshålet är igentäppta läcker det luft ut på ena sidan där de två packningarna möts, alltså i "trevägskorsningen" mellan de båda motorblocken + cylinder. Se bild nedan.
http://i624.photobucket.com/albums/t...cha/lckage.jpg
BLÅ=Blockhalvorna
RÖD=Cylindern
SVART=Pinnbultarna
GRÖN=Packningar
Alltså läcker det där packningarna inte riktigt går emot varandra(röd), hur ska man lösa det?
hur lång tid tar det att överföra pengarna till mopshop? :)
vet inte om det stämmer men han jag köpte ciaon av sa att den var från 80 talet men när jag tar bort höger kåpan sitter det en cdi box där :O är den från 80 talet ??
någon som vet vad piaggio ciao har för huvudmunstycke original ?
Hur vet man vilka bromsbackar man ska ha fram? Det finns ju två olika, dom ena har en diameter på 88mm och dom andra 104mm.
Någon som har någon aning om vilka man ska ha? :)
Finns det fler som säljer ciao delar än cykelkraft och twostroke ? i sverige såklart
Vad behöver man göra för att få på EBR gafflar ? Måste man köpa nya lagerskålar ? Ska köpa ciao versionen.
Vill veta vad jag behöver innan jag köper så jag inte missar nåt och det blir en massa krångel.
Shöwtek drömmer som vanligt :D
Ifall du ska ha maxi gaffeln måste du kapa och fixa med lagerskålar;)
Visst är 2.25 största som går i original bakskärmen med 16 tum ? Eller är det 2.50 ?
Svar: 2.50 fick jag till svar