Dagens fail går till farsan att han inte vill åka och kolla på en bil 5mil ifrån och måste sälja moppen innan jag kommer få köpa en bil.
Han ändra sig hela tiden och flytta fram att jag ska göra de och de. Jobbig jävel:(
Utskriftsvy
Dagens fail går till farsan att han inte vill åka och kolla på en bil 5mil ifrån och måste sälja moppen innan jag kommer få köpa en bil.
Han ändra sig hela tiden och flytta fram att jag ska göra de och de. Jobbig jävel:(
Internet ligger nere...
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Jag vet att de är fel att köra cross på allmän väg, har inte sagt att de inte är det. Men jag körde lugnt på 6:an i ca 20-30km/t som sagt och han har inte ett piss med vad jag kör att göra, de är polisens jobb! Hade jag kört som en idiot så hade jag inte sagt nått men nu gjorde jag inte de...
Av vad du skrev låter det inte som att du körde lugnt och sansat, kanske ville han göra en insats innan något händer. Han kanske hade sina barn med sig i närheten, en skogsutflykt kanske. Vad vet jag. Kör du på en unge står du där utan försäkring och hela faderullan.
Jag menar bara att ansvaret ligger på dig, utan dig hade han inte reagerat. Eller hur?
Jag körde ju för fan lugnt, annars hade jag väl inte klagat! Okej nästa gång jag ser dig köra bil så ska jag dra en fet sten genom rutan och ev träffa dig, för jag vill inte att du möjligtvis nån gång ska kör över nån eller liknande. De låter logiskt. Självklart ligger ansvaret på mig men jag körde om sagt lugnt så han har fan inget att klaga på. Utan negrer osv hade de inte funnits rasism heller.
Haha, du är nog inte rätt person att prata om logik. Jag får köra bil på vägarna hur mycket jag vill, helt lagligt. Du får inte köra cross på vägarna lagligt. Varför ska du kasta en sten genom min bilruta för? Var kom ens stenen ifrån?
En person som begår brott är väl visst något att klaga över, det är fullt normalt tycker jag. :)
Klart du får, de va inte de jag menade, jag menade att du kan ju köra för fort nån gång och köra på nån eller hur? Precis som att jag kan köra på nån med crossen.
De jag menade med stenen va att bara för jag körde cross och inte ville stanna för honom så slog han mig. Så om du kör för fort så är de okej för mig att kasta en sten genom din ruta på dig?:)
Edit: Visst gjorde jag fel som kör cross på vägarna, men de betyder inte att de är större risk att jag kör på nån med crossen än med en moped om jag kör lugnt, eller hur? Jag körde lugnt, så han har inget att gnälla på. De är upp till polisen inte honom!!
jo, visst kan det hetta till mellan öronen när div folk bestämmer sig för att ta lagen i egna händer.
T.ex som du skriver derbi_crille.
men det är en annan sak om man svinkör på t.ex jogging stigar osv där det är strikt förbjudet att köra moped/motorfordon,
då kan man förstå ilskan bland promenerande äldre och hundfolk :)
det står ca 9 polisbussar ,4 civilare och en polis MC ca 50 meter ifrån mitt hus..
alla är typ efterblivna....