brytare är jag inte säker på, men pys vet jag, men som sagt, kmr hem imorn, kan kolla då om jag kmr ihåg :)
Utskriftsvy
Märkte idag att röret läcker vid fästet till cylindern.. Hur påverkar detta moppen, går den sämre av det?
/martin
tjenaaaa, har ju sätt ihop min baghee nu med 75cc,polini speed engine, polini top, 12mm fögge, hårdare koplingfjädrar,hemmabyggdt rör m.m. skulle start den förut sprang några meter sen starta den men den gick segt och tungt i ca5-10km/h ;S vad kan felet vara? jag har 62 munstycke i och ett hårdare tändstift. har jag för stort/litet munstycke?
Jag hade 52 i min 12 förgasare. Fast jag hade mindre cylinder. Testa att byta ner dig lite för att se om det går bättre.
Är brytarn rätt inställd? Har du kollat om motorn är tät? Packning mellan motorhalvorna tex
Va skönt :) jag tror det fungerar med att byta munstycke.
Vill byta bort min ciao! Finns det folk som är ute efter stylade ciaos?
Den är väldigt bra stylad, inge slarv!
> Saker som är gjort:
> hyffsat nylakerad
> Ramförsträkt (riktigt bra gjort)
>
>
> Nya delar som sitter på:
> Bakdäck o framdäck
> Hebo kolfibrigt Styre
> Snabbgashandtag
> Vajrar
> Cykelmätare
> Ny cylinder
> Ny förgasare
> Ebr Framgaffel
> Fotpinnar
> Bensinkran
>
> Den är trimmad med sport cylinder och Polini effekt rör. toppar ca 70
> kmh och startar direkt
Men den har lite långsamt axx, fast har läst att om jag bytar drevrem så fixar det sig. Fast vilken storlek skulle ja ha?
Tjenare.
Hade tänkt mig att skaffa en ciao, men har aldrig haft en veteran moppe innan så är inte så kunnig.
Undrar nu bara vad man ska tänka på när man köper en veteranare?
Skriv allt som kan vara nödvändigt :)
Där, Brukar dock vara svårt att se. För det är alltid en massa färg över:D
http://www.moppenet.nu/images/imported/2011/04/791.jpg
Uploaded with ImageShack.us
De med runt Sadelfäste är en annan modell av Ciao som heter sc, medans den med fyrkantigt heter
Bla p. Den är vanligast i Sverige också. Ciao har tillverkats mellan 1964-2006. Den har under
åren ändrats smått mellan de 6-7? olika modellera.
Du kan läsa den uppdaterade Ciao info tråden eller googla vidare om du är intresserad :)
Jag hade två st med runt fäste. de var
70 tal samt 80 tal.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Piaggio_Ciao
Ja , 1967 släpptes den första ciaoen för serietillverkning :stolt:
Ok ni är bäst
Som några kanske läst i mitt projekt har jag problem med att starta min nyligen ihopsatta motor. Den startar ganska lätt när den varit för sig själv ett tag, men när den dött av någon anledning går det inte att starta upp den igen. Jag har endast monterat själva motorn i ramen, alltså utan avgasrör.
Kan det vara orsaken att den beter sig konstigt? Asså att jag inte har något avgasrör på?
Mvh,
VIktor
ska det låta mycket efter att man tagit bort pluggen i motorn?
Vart kan man köpa nya kåpor till ciao asså dom på sidorna ?