Att du vet att jag inte får trimma *facepalm*
Utskriftsvy
Tjena är det någon som vet vad det ska vara för mm på brytarspetsarna på en baghee. :) tack för svar :rolling: Tror inte det är samma som ciao :( eller?
Men tror inte det är som ciao :(
Aa men bra då ska det vara 0.40 :) tack för hjälpen. Men det ska väl vara 0.40 som minst sen ska dom öppnas mera?
okej asså max 0.40mm :P
Har en fråga om kopplingen, ska den sitta på något speciellt sätt? Har inte fått igång skiten då den inte tänder. Men när jag skulle springa igång den så åkte kopplingen av. Skruva då fast nästan överdrivet hårt, och efter jag sprungit lite mer med den så ramla den av igen. Någon snäll människa som kan hjälpa mig
http://i51.tinypic.com/33c91qx.gif
Där har du en sprängskiss
Holmqvist: Den var till kaptenmorgan. Hade du nå problem oxå eller?:P
Kaptenmorgan: Helt rätt :) Np :P
Naj men såg ingen koppling i den?
Fick ihop kopplingen, men den vill fortfarandes inte starta, den har gnista men vet itne om den är helt korrekt intsälld. Vet inte riktigt hur jag ser ifall den får bra med luft och bränsle. När jag trampar igång den så är det väldigt hackigt (vilket det kanske ska vara) jag ser att sväng hjulet rör sig och hör kolven pumpar(?) samt att jag känner svagt med luft komma ur avgasröret. Någon som har haft samma problem eller som tro sig veta vad problemet är kan ju vara snäll och ge mig lite tips.
Kan tillägga att jag fick mopeden i delar för cirka 3 år sedan satte ihop den men startade inte så jag la ner karriären och lät den stå. den har stått i ett varmt garage hela tiden med samma soppa i, kan det vara att bensinen är gammal? Är rätts så kass med de här med att mecka så det kan vara ett enkelt problem som att glömt av att sätta på kranen till något jag inte trodde existerade på min moped det är fel på.
EDIT Kom på att mitt pysgrepp inte är inkopplat, kan problemet bero på det? och i så fall var och hur kopplar jag i den.
EDIT IGEN när jag tar bort toppen och kollar på "pysmuttern" / http://www.pinkbike.com/photo/1587503/ ) så är den intryckt alltså ingen klucka. Jag antar att det inte ska vara så. Så hur gör jag?, satt i garaget nu och klura som en dåre hur pyskabeln skulle sitta utan någon framgång.
Väldigt vad text det blev, ber om ursäkt för de.
Kaptenmorgan: Gammal bensin är oftast svårtstartad så du bör ju tömma föggen o hälla i ny o frisk :)
Hur menar du med hackigt? Om du provar att springa igång den istället, tex i en neförsbacke ska det inte rycka, bara i brjan när den går över till startläge :P O dedär me pysningen o de, min ciao hade de ej o då va de lite ryckigt i början :P Men den behöver inte vara inkopplad om du har de, du behöver bara få upp tillräckligt med fart så de "bettar"
Ställde in brytarna, vid öppet läge står den runt 0,6 mm skulle jag tro. Är det för mycket? På ett "varv" ska den öppnas en gång va?
Kanske bara jag osm inbillade mig att det var hackingt, när jag sprang med den så upphörde hackandet. så det funkar utan pys? Ska pysen stå öppen eller vara stängd vid start? Min står stängd.
Tack för svaren, men vet någon hur och var man fäster pysvajern?
Kaptenmorgan: Det har jag däremot inte den blekaste om :P Men det är ju bara prova?
Hackandet var bara när du började springa eller började trampa? när du kom upp i lite fart upphöde de o då börjar den puttra igång?
a precis, hackandet sker bara i början av processen sedan blir det väldigt lätt att trampa, den börja purtta och låter som den går igång men så fort jag slutar springa eller trampa dör den. Min bägare med tålamod är på väg att rinna över. Varför vill skiten inte bara starta?:)
Ok tack, har dessa små marginal stor betydelse? startar den inte inställd på 0.6mm?
Kaptenmorgan: Bra, då är det inge fel på lamellerna iallafall :P
Jag vet att ja hade samma proble med min ciao ibland, den älskade tändstift!
Så mitt råd är o byta tändstift o sätta i ett nytt, samt fylla på fin bensin i föggen! Sen äre bara springa! Choka gärna, men se till o inte sura ner den :P
Annars köper jag den gärna av dig!
Jag tror till 50% att hans insug är paj..
Min var precis likadan..såfort jag slutade springa med den så dog den ;)
Holmqvist; Var ditt insug trasigt då? För ja minns att min va ungefär likadan :P Bytte tändstift, gick en stund sen blev de samma visa igen :P Började då härja me föggen xD O chokade o lekte me den fram o tillbaka, då hoppade den igågn o så körde ja me choken i tills den blev varm o den hoppade ur, då dog skiten :P Slängde i choken igen o gav ej fullgas utan läget precis innan den slår bort choken, då funkade de :P
Hur var insuget fel på din då?