Ursprungligen postat av
Bjorviken
Om du nu ska börja tänka ekonomiskt .. Hur skulle det då vara om du sket i bil helt och hållet tills du funnit ett jobb?
Sen kan jag inte se hur den kan vara mycket dyrare att äga och driva än en gammal 740 eller 940 ... Ärligt talat, dom lär väl ha minst lika hög försäkring med tanke på alla fucko's som sladdar in i stolpar och krashar sådana bilar. Sen kan den omöjligt vara dyrare än volvon när vi snackar soppa, och reservdelar kan jag förstå, men det är ju inte direkt en ovanlig bil, så det bör ju finnas till rimliga priser.
Jag dömer dig inte för att du gillar Volvo och bor på landet, men för tusan. Tänk om och tänk rätt om du nu ska tänka över huvudtaget.
1. SKAFFA JOBB! Är inte så jävla svårt som alla säger, skit i Arbetsförmedlingen. Skriv in er där och var nöjd med att du gjort det. Gå sedan och lämna CV runt ÖVERALLT. Det funkar, tog mig 2 veckor sen kunde jag välja mellan 3 olika jobb... Är för tillfället anställd på 2 företag men jobbar i princip fulltid på det ena så hoppar bara in ibland på det andra.
2. Gör en budget, kolla upp kostnader och skriv ner dem, räkna sedan på vad det kommer kosta.
3. Gråt lite inombords för det kostar så jävla mycket, sedan kan du börja lägga 80% av din lön på bil .. :) Det har jag gjort nu dom senaste 3 månaderna och nu får det fan vara nog.
Så om någon vill köpa en BMW 323Ci med lite gottig utrustning med låga mil så hojta till.. Just nu sitter Coils på den, men inom en snar framtid så åker orginalfjädrar och dämpare på igen. Då kan coilsen köpas till vid sidan av.