Ursprungligen postat av
Axel
Nej jag säger inte att man måste vara förståndshandikappad, men den är ju uppenbarligen gjord för att kunna användas av nyss nämnda. Gränssnittet påminner mer om en liten pekbok än en telefon, ja hela telefonen ser ju mer ut som en räkmacka med pekskärm än en telefon (syftar då på formatet). Angående SE så kan jag inte hålla med dig. Visst, kan du använda SE telefoner så är dom enkla, men vad som är relevant är ju hur lätt det är att lära sig, ge tex Hilda 80+ en iphone och en SE telefon så får vi se vilken hon först lär sig. Att menyer osv är uppbyggda logiskt osv är ju givetvis bara bra, men jag gillar inte prylar (eller folk heller för den delen) som utgår från att man är en idiot. Sen gillar jag inte att man ska låsa prylarna, att man inte ska kunna lägga in vilka program man vill osv, just känslan av att vara låst. Visst, man kan jailbreaka men det blir ju inte samma sak. Dessutom tycker inte jag att det är helt värt att köpa komponenter för dryga tusenlappen, och sen betala 6k för nån jäkla frukt, nån måtta får det vara.
Det enda riktigt positiva med Iphone är alla apparna, men det är ju inte Apples förtjänst mer än själva marknadsföringen utan alla utvecklare som gjort apparna. Hade windows mobile varit lika populärt hade det funnits motsvarande till dom.