vad som man blir rånad på, spelar ingen roll, det är beteendet som är överdjävligt. Moppe som MC, båda gör lika jävla ont att bli rånad på.
Utskriftsvy
Hur många här håller inte med skåningen ? :)
blir så arg när jag hör sånt här
Hotar dem så skall det dokumenteras i nån form, annars så står det ord mot ord. och du kommer ingen vart med en anmälan.
Med andra ord taskigt läge om du inte t.ex lyckas spela in hoten på t.ex. mobilen eller har några väldigt bra vittnen. lagen är solklar på den här punkten.
En kniv har en ganska begränsad räckvidd(c:a 60 cm) och kan slås ur handen med t.ex. Moppelåset (att sedan killen knappast använder den handen på ett tag framöver är en annan sak.). Pistol är värre,men handeldvapen är inte så vanliga som folk tror. Men även jag backar mot skjutvapen, men trots att man bott i GBG:s värsta ghetto inte varken hört eller sett skjutvapen där. men desto fler knivar.
så du är definitivt inte maktlös mot någon som drar kniv mot dig om du vet hur du skall agera.
Med rätt medel så har du ett klart övertag mot den som drar kniv.
Haha göteborgs värsta ghetto, då måste du vara riktigt bad ass, helt klart i kalss med getthona i rio de janeiro.
Och att man inte är maktlös? Det var fan det dummaste jag hört, har någon en kniv så är det aldrig en bra ide att va kvar. Räcker med ett hugg/stick för att få livshotande skador.
Haha men snälla, skryta om att man har kontakter som kan få folk att lämna stan på ett moppeforum med en medelålder på 15 år, haha. Ja du känner säkert hela og och nasserligan, de står nog till ditt förfögande. Haha töntfan, get real.
Vad då överdriven? att den som går in i mitt garage olovandes får bäras ut? Det är ett faktum. Där tar jag inga fångar. Mitt garage är mitt garage. Inte deras.
Du har kontrollen över nissen med kniven så länge du håller dig utanför dess räckvidd.
Men som jag sa, du skall veta vad du gör. vet du inte det så lägg ner och lägg bebenen på ryggen.
Och svar ja. Bergsjön är ett jävla ghetto minst sagt, säg fel saker och det blir våld direkt. Därför jag flyttade därifrån. Och är en grogrund för upptagning av nya ligister till OG, Cobras, m.fl. naserligan kan ses som upplöst numera då flera toppledare sedan ett par år skakar galler på långa tider.
Nog med OT nu.
har släkt inom HA bl.a. och det är väl åt det hållet budet hade gått, men det finns betydligt smidigare lösningar på att ta hand om lite 15-årigt småbus.