Samma för mig, börja kännas sega :/
Det är värt att vänta på iPhone med 4G nätet, snabbare än Wi-Fi, lätt att man köper! Fast har man en iPhone 2G eller 3G så kan man ju byta upp sig för det kommer säkert ta 1-3 år innan den med 4G kommer.
Nån som säljer ipod nano 4-5G eller iphone ?
Jag ska i alla fall köra på iPhone 4.
Tycker den överträffar de flesta av DAGENS Androidmobiler.
Dock släpps det snabbt nya mobiler med Android så de uppgraderas ju oftare än iPhonen.
Skärmen verkar nice, och processorn. Designen gillar jag också!
Dock hatar jag den här filmen, snubben snackar som om iPhone är den enda smartphonen i världen
http://www.youtube.com/watch?v=FHngLJ0RlNg
2009, brought out new features like video recording Ingen ny grej precis
We are bringing video calling to the world Haha, mest patetiska påståendet jag läst idag.. Tror det är fler som bara skrattat åt eländet. Är det inte bara mellan iPhone 4 mobiler och endast wifi?
Och den andra snubben är helt i extas över multitaskingen som han aldrig hört det förr :D
någon som vet et program till mac där man kan köra windows skype version, förutom crossover som suger balle.
Njae, jag tror inte jag uppdaterar i första taget, är nöjd med 3GS:en tills vidare. Kanske nästa år. Är också lite skeptisk vad det gäller designen. Har ni sett den vita? Ful som stryk!
Hur som helst så är nallen 93 jävla mm tjock!?! Den går ju av som ett chips! Skyddsskal är ett måste. Men jag väntar nog 1 år till :)
Word, HATAR att alla fått för sig att desto mindre o smalare desto ballare är det. Det är inte så man definerar smidigt :S Vem vill gå omkring o ringa med ett a4 papper? Nej mer tid hade dom kunnat lägga på det, glas på båda sidorna så att tappa den en gång och du kan bli väldigt ledsen skulle jag tro. LÄngtar iaf till multitaskingen och folder saken kommer eftersom det även släpps till 3gs :)
yes, läste någonstans av apple att multitask och "mapp systemet" kommer släppas till 3gs med :) Antagligen kommer man få uppdatera programvaran i itunes eller något så får man det :)
Jag tvivlar på att jag kommer uppdatera min 3GS till iPhone OS4. Det finns ju en anledning till varför det inte finns multitasking på 3GS:arna - för att batteriet tar slut galet snabbt. Vill ni ladda eran iPhone mer än ni redan gör?
Ni som har en 3gs, hur länge räcker batteritiden? har hört att det är ca 1-2 dagar...
Källa?
Anledningen till att det har tagit lång tid att utveckla OS4 är ju att de varit rädda för att försämra battertiden, som Steve sa "i think we finally nailed it"
http://macworld.idg.se/2.1038/1.3262...s-presentation
Steve nämnde att alla andra som har försökt sig på multitask har gjort helt fel. Det sättet de andra har gjort det på slukar batteriet.
Apple har dock lyckats och det kommer inte sluka batteriet. Självklart tar det mer på batteriet med fler program igång, ingen snack om saken.
Det är även till att batteriet är såhär stort. Batteritiden kommer att bli nämnvärt längre. Även fast multitasking kommer att finnas med.
http://www.idg.se/polopoly_fs/1.3260...1568011554.jpg
Wow, härlig attityd :) Grejjen med multitasking är att man även ska kunna göra mer för ungefär samma batteridrift. Där jag läste sa apple så iaf och då kan man ju göra mer för sin batteri tid än innan? Det behövs inte lika mkt för diverse aktiviteter som innan. Inte att det håller längre då, utan håller ut mer per procent typ. Länk till källa orkar jag inte leta upp för det va några veckor sedan jag läste det. Men visst, jag kan ha fel? Inte hela världen isf..
Citerar direkt från apples hemsida om glaset som sitter på iP4:
The same type of glass useed in the windshields of helicopters and high-speed trains. Chemically strengthened to be 20 times stiffer and 30 times harder than plastic, the glass in ultradurable and more scratch resistand than ever."
Tror nog den är mer hållbar än din 3GS som är helt gjord i plast. 4:an har dessutom en ram av rostfritt stål.
Jag tyckte den vita var snyggare än den svarta faktiskt även om jag valde en svart 3G. Dessutom ska fingeravtrycken inte synas lika mycket på den vita.