Ursprungligen postat av
davzz
Hallåja.. aa nu just stör ja mig väldit mycke på två små pojkar.. här kmr "storyn". Varje morron sitter ja i bussen påväg till skolan, det är ca 30 km till skolan. Min busstur går genom många små byar, och i den "största" byn finns en lågstadie skola, ca 100 elever i den kanske ?.. nåja, men just före dendär skolan så är det varenda morgon två små pojkar som är påväg cyklandes till skolan, och dom har ALLTID hjälmarna på styret.. ja menar va e de för vits o släpa me hjälmarna om man inte har på dem ? ;o. "När ja va liten" så hade ja nästan alltid på mig cykelhjälmen.. kompisarna fick tycka vad dom ville :D.. mamma sade ju att ja MÅSTE :). Tror ja försöker få fram en poäng här kanske ? :D.. typ att man alltid ska spänna fast moped/cykel hjälmen.. inte ha den "ovanpå" huvvet, som ja ibland ser vissa har när de lek kör, när skolan slutat vid 3 tiden -.-. Så ja stör väl mig egentligen på folk som inte tar "säkerheten" .. seriöst? .. aja tack för mig, får se om nån fattar mitt sluddrande :).