Jag har kört urban jämt innan. Nu har jag dock lite längre hår så urban orkar inte längre så kör på grön D:fi, fungerar väldigt bra faktiskt. Prova!
Utskriftsvy
Låter ju som en dröm ju, haha!
Riktigt bra att det passar de flesta hårtyper. :D
Edit:
En burk d:fi extreme cream 150g beställd
http://tinypic.com/view.php?pic=35n0tw6&s=7
bild lånad från LYKO.se, hihi
Ska blir kul o se hur det är!
Det kombinationer av vax som jag tycker är bäst är, Urban och d fi grön, eller Dax vax och d fi blå.
Sen om man verkligen vill att de ska stelna, så säger jag att hårspray är allt då!
och tro mig, jag kan hår, iaf mitt. haha :)
Verkar vara många om kör grön D:fi, bara jag om tycker att det suger pung? Brukar använda blå D:fi mest, bara för att vi alltid har det hemma. Men Urban är helt klart favoriten än så länge. :D
Hej,
Ska snart klippa mig, så beöver lite tips och idéer på en snygg frisyr.
Jag är ute efter något kortare och stilrent, problemet är att jag har en virvel längst fram som gör allt lite svårare.
så har ni några bilder på en snygg frisyr så länka gärna :)
Tack //David
Raka av allt, skönare "frisyr" över sommaren får du leta efter :) Och det brukar se OK ut på dom flesta om man inte blivit tappad som liten och har något båthuvud.
F.ö håller jag med ozcaarl, grön blir ju helt typ.. fan ska man säga strävt, tovigt, jobbigt att fixa.
Blått d:fi fungerar utmärkt :)
Jag har väl lite halvlångt hår för tillfället och igår köpte jag mig en burk blå d:fi, vilket jag inte gillade alls..
Tycker det är alldeles för kletigt och sen så orkar det inte hålla mitt hår uppe eller vad man ska säga. :P
Någon som har något förslag på ett bra wax som inte är för kletigt men som också går att tvätta ur håret?
aah gör så! Jag kommer fan inte ihåg riktigt, men har för mig att den blå ska vara mjukare.. Jag tycker iallafall att den gröna blir riktigt hård. Jag har långt hår nu, och det klarar vaxet av, använder dock keps dagligen med men.. Ta o testa! :)
Edit: den är lika kladdig förresten, är ju förfan som att kleta in lim i håret, vet inte hur mycket hår jag sliter av varje gång :rolling:
Urban är kletigare än D:fi blå, däremot en mix av Urban och D:fi grön funkar perfa.
Snart är det dags att klippa sig, vet inte riktigt hur jag vill ha det. Några tips på snygga frisyrer? Helst skall luggen vara någon man dra bakåt, men undercut är ett BIG NO NO.
Blir troligtvis hos ett elevklipp för typ 100:-, orkar inte pungat ut 300:- just nu ;)
Hur mycket betalar ni ungefär när ni klipper er?
Har själv testat d:fi grön... men så fort det regnar eller ngt så försvinner skiten:sneak: Om ni vet vad som är bäst för håret är Goldwell best!... Jag använder denna: Bifogad fil 3359 och den funkar till alla sorters hår!/(längd) /använde denna förut för dom som gillar hårdvax! är också mkt bra:Bifogad fil 3360Det är ju inte det billigaste men värt priset till 100%:D
Snaggat året runt , Mössa när det är kallt och min keps med fläkt och solpanel på när det blir varmt ;)
Blir alltid perfekt när det växer ut för mig efter några veckor, men alla har väl olika hårfästen osv så antar att det är olika för vissa :)
Ang. d:fi pratet, det gröna är ju bara jobbigt, typ stelnar innan man ens fått det i håret o håret blir helt typ tovigt och jobbigt.
Tycker blå fungerar utmärkt, om man vill ha lite mer hållbarhet vid vissa frisyrer man inte är "van" vid så drar man bara lite hårspray över det :)
Lika bra att klippa sig kort nu innan sommaren! Sen slänger jag en kerbala på huvet, orkar inte med vax längre! :wub:
no comments