Tackar :D
Utskriftsvy
Jag hatar benpress..
Helt utan förvarning drog man av en liten men högljudd brakare, var bara en till i gymmet men ändå. Kunde inte sluta skratta åt det heller vilket gjorde det svårt att fortsätta..
Får ont i nedre delen av biceps när jag kör liggande rodd, eller vad det heter. Någon som haft de samma?
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:A...GOIG6sgme9&t=1
Tips på hur man blir av med rejäl träningsvärk i ben på en dag? Promenad, lätt löpning?
Nu när innebandyn börjat avta så är det dax att börja gymma igen. Seriöst denna gång!! Jag måste verkligen gå upp i vikt och skaffa lite former, typ mest ben egentligen men kommer naturligtvis köra överkropp med eftersom det också behövs rejält..
Så vill gärna ha lite bra tips på snabb och BRA mat som jag själv kan göra inför/efter träning och lite andra anmälla tips?
Sen fundering bara, är det lättare att träna sig upp i vikt eller enbart äta?
Allt med ägg eller kött! Ingen dålig idé att mixa det heller ;)
En favorit som jag gör går snabbt och är väldigt gott:
Fyra ägg.
Valfritt kött (t.ex. skinka) Valfri mängd.
En gul lök.
Salt och peppar efter smak.
Valfri mängd mjölk.
Sen är det bara att steka upp löken tillsammans med köttet tills det fått fin färg, sedan rör du ihop äggen, kryddorna samt mjölken tills det är lagom. Häll på köttet och löken och gör en god äggröra av det!
Edit: Gjorde en kvarg-variant idag som jag blev nöjd med:
Två burkar Arla Lättkvarg (totalt 500 g)
En skvätt mjölk
80 g Whey FX Choklad
Två bananer
Valfri musli
Rör ihop mosa bananerna, sedan rör du ihop allt. Voilá!
Gott, snabbt och någorlunda näringsvärde.
Hence: I lol'd!
Träna och ät, ät mer på träningsdagar då du förbränner mer kalorier. :) Att "träna sig upp i vikt" (antar att du menar att bara öka i muslker och inte fett) kommer ta sjukt länge då muskler inte kommer pang bom utan det tar ett tag. Tänk på att kosten är det viktigaste!
Attans så skönt det är att träna benen! Nu väntar jag bara på att värken ska komma...
Riktigt gött pass idag! Körde lite armar, rygg och bröst bland annat. Återhämtning nu och vila imorgon, då blir det ett hårt magpass. =)
BTW. Har ni nått tips på sen när man ska deffa? Vad är en bra kost, hur ska jag träna, under hur lång period, osv. Tips helt enkelt på deff.
Haha, varit sjuk i 4 dagar och vilat i lika många dagar och får ta pennicilin varje dag...
Hade innebandy idag men det blev inget av det så drog med en polare till gymmet och lekte lite, så fick vi för oss att maxa i bänk bara hursomhelst, fick upp 110, fattar inte hur men det var roligt...
En fråga när man skriver vikter osv, räknar man med vikten på själva stången? För den väger ju några kilo också...?
Vad tusan väger den då? På mitt gym har vi såna som är tjockare på ändarna som denna:
http://img847.imageshack.us/img847/7...15thickbox.jpg
Körde lite marklyft för första gången på fem månader idag (har haft en skada i korsryggen) Så jävla härlig övning, finns fan inget skönare!
Slängde för övrigt upp fem lätta reps på 160 kg, så jag är nöjd med tanke på mitt uppehåll:)
22,5kg väger stången där jag kör, skitsamma men runt där ligger dem på.
Har märkt att när jag kör ben så får jag mycket mer träningsvärk i högra benet än i det vänstran.
Bl.a så har jag asmkt i höger balle (för oskåningar: skinka) och inget i vänster.
Hur ska jag göra för att träna dem lika mycket? När jag kör knäböj så är jag noga med att jag går ner symmetriskt och håller stången rak.
Dock så tror jag att det ena benet är lite längre än det andra... Några tips?
50 situps - 50 armhävningar + gym + ut med hunden 1 timme per dag +
stunt 1-2 timmar per dag.. inge godis.. Fan det rullar nu :) hoppas på resultat !
Träffade en polare på gymmet idag som la märke till att jag växt till mig lite, känns skönt att de märks iaf!
Antagligen är du väl lite starkare i det ena benet än det andra. Det enda du kan göra är att fortsätta träna och sen jämnar det ut sig med tiden :)
Det är det bästa som finns när folk lägger märke till det. Det är då man vet att det gett resultat. Sånt motiverar :)
Ja verkligen!
Edit:
Beställde aminosyror för ett tag sen och hämtade ut det igår, körde på detta http://www.gymgrossisten.com/1/sv/ar...ino-rush-500-g Smakar verkligen skit, men går att gå ner.
Någon som har tips på något som får en att bli taggad och pigg inför ett pass? Har kört på shotgun http://www.gymgrossisten.com/1/sv/ar...-shotgun-mhf-1 men tycker att den dels smakar piss + den ger inte direkt jättebra pump/pigghet...
Är detta bättre än shotgun? http://www.gymgrossisten.com/1/sv/ar...jare/no-xplode
Geranium (dmaa). Om du har planer på att tävla så skippa det, det räknas som doping inom sporter. Dock helt tillåtet för privatpersoner. :)
No-Xlode har jag testat, smakade verkligen inte gott och funkade inte allt på mig. :/ Men de kanske funkar bättre på dig :)
6km på löpbandet såhär på kvällskvisten. Random och 11 i speed = ca 350kcal
Edit..
Nyss tränat fotboll. Mycket löp men ändå hyfsat ok träning. Löper ca 3 ggr i veckan nu i början, får ta det lite lugnt efter hals/näsa operationen så snart hoppas jag ha konditionen där den ska vara! När jag lyckats med det blir det att börja med gym och bygga upp grundfysik för säsongen. Puss
vi säger att man deffar/lchf metoden och äter inga eller väldigt lite kolhydrater. Samtidigt som man tränar. De proteinerna som man äter, omvandlas de till energi eftersom man inte äter kolhydrater eller går det till uppbyggnad av muskler?
KVARG @ LIDL - 9.90kr per burk. Gäller hela veckan. BUNKRA UPP!!