Men ååh... Lägg ner nu. Var glad att jag är ärlig mot dig istället.
Nej, det säger jag då drivlinan på Trendyn är riktigt dålig. De bilarna som körts på isen brukar rasa då mellandiffen bryter ihop då delarna är underdimensionerade, samt att växellådan håller samma kvalité som på Pulsar GTR samt 323 GTR och rasar vid "aktiv" användning redan vid originaleffekt. Du får gärna ge mig ett bra skäl till varför jag skulle sitta och hitta på saker?
Speciellt då Legacyn faktiskt ligger i samma prisklass.
http://www.blocket.se/dalarna/Subaru....htm?ca=11&w=3
Så för din egen skull, släpp tanken att jag är ärlig mot dig för att ge dig tårar en lördagskväll. Är mer för att du ska slippa göra ett köp du sedan får ångra. 50/50-drift kombinerat med 68 hästar och knappt 100 Nm är ingen jättekul kombination då effektförlusten är 20 %.
Modellerna innan -90 är de som är riktigt utsatta då de delar drivlina med Daihatsu. Sista årsmodellen efter -90 fick istället drivlina från Suzuki Vitara som tål mer (diffen) men i gengäld bjuder på dåliga lager i själva lådan. Sprängde själv en sådan vid terrängkörning sommaren -04 då växellådans mjuka upphängningar gav drivlineryck vilket knäckte av utgående axeln.