Haha knappt, lön+csnbidrag (tar inga lån) så brukar jag ha runt 5000-8000kr / månad beroende på hur mtk jag jobbar, har väll kanske 1000kr över i månaden att leva för?
Utskriftsvy
Nån som vet vart man kan få tag på ett par Converse all star skor med JACKASS tema?
IWC Portugese måste vara min absoluta favoritklocka.
jag och en kompis har lite planer på att starta en webshop för kläder, då liknande careofcarl.. (med märken så ni fattar vinkeln) vad tror ni om det ?
Ska jag vara ärlig så betvivlar jag starkt på att ni kommer att lyckas. Det är oerhört mycket ni behöver fundera igenom, här kommer iaf lite frågor ni kan börja tänka över, kan posta mer sen om ni vill:
För det första måste ni tänka igenom vad ni ska sälja, till vem och hur ni ska sälja/köpa in allt?
Ska ni gå via grossister eller direkt från producenterna?
Ska ni Ska ni starta aktiebolag vilket kräver en insats på 50'000kr men samtidigt inte gör er juridiska personer för företaget eller ska ni starta handelsbolag vilket inte kostar många kronor men som å andra sidan kan sätta er i personlig konkurs om företaget skulle få lägga ner. Eller kanske en annan företagform så som LTD osv.
Ska ni ha ett eget lager vilket ger snabba leveranstider mot kund men samtidigt blir väldigt dyrt för er eller ska ni beställa varor på kunderns bägeran från producent/grossist så fort en beställnig läggs.
Har ni råd att dra igång hela verksamheten med allt var marknadsföring, inköp av varor, hemsida, ehandelsystem, knyta kontakter, sluta avtal med producenter/grossister, speditionsföretag osv?
Har ni gjort en preleminär budget eller förkalkyl för att bilda er en uppfattning om hur mycket det skulle kosta att dra igång allting?
Efter det är gjort måste ni börja fundera på hur stort lån ni kommer ta, om ni nu ens är berättigade att ta lång dvs att ni båda har fast inkomst.
Viktigast av allt innan ni ens börjar med något, varför skulle folk handla av er och inte av redan etablerade företag så som care of carl, tres bien, nitty gritty, aplace osv osv osv. Vad har ni att erbjuda som konkurenterna inte har?
Tycker som dem andra och instämmer i att det hade vart riktigt spännande. För att fortsätta på quuz spår så undrar även jag vad ni kan erbjuda för att just jag skall handla något från eran sida? Har ni någon ny ideé där som ni tror säljer, för jag tror det blir svårt för er att matcha storbolagens priser och erbjudande som gratis frakt och allt vad det heter. Skall ni kanske handla med märken som knappt finns i Sverige för att föra in dem på vår marknad kanske? Är en annan ideé men det ligger ju minst sagt mycket arbete bakom det och hela organisationen.
Är även verkligen intresserad av vilket budget ni eventuellt kommer starta företaget ur och hur ni kommer använda ert kapital.
I alla fall, Lycka till!
Mamma kom hem med en ny jacka :drunk:
http://img254.imageshack.us/img254/5584/5071530286.jpg
Lyckades fynda en oerhört fin kashmirslips från Drakes, nedsatt till 75 pund från 105 :wub:
http://www.drakes-london.com/media/c...6463.004_m.jpg
Inspiration, finns förmodligen inget snyggare än kashmirslipsar som med double four in hand knut
http://i27.photobucket.com/albums/c1.../110119-01.jpg
Vill ju inte säga för mkt då vi har lite fler bollar i luften.
Men med de kalkyler och ekonomisk planering vi har gjort så kommer kapitalet bli 50k+ (aktiebolag) vill inte gå ut med hur mkt vi planerar eftersom att vi har lite andra projekt som för stunden prioriteras..
Det är självklart svårt att få kunder att handla just på sig sida , vi har inte direkt gjort upp laner för just det , men tanken "erbjudanden vi köp över xxkr olika kampanjer osv.
Egftersom inriktningen på kläder komemr att vara ivy/preppy kommer vi också inrikta oss på mkt slipsar och flugor vilket jag idag tkr saknas på internet (dålig kvarlitet).
Och vi som vi planerar nu kommer vi att försöka få kontakt med märken som inte går att få tag på i sverige ...
Behöver inte ha ngn besserwisser som skriver ni kommer aldrig lyckas osv ..
Okej finé vi kanske inte kommer lyckas kanske inte äns starta , men vi gör det för erfarenhetens skull.. Uf företag känns jävligt lamt..
Ho
Annars finns http://www.spreadshirt.se/start-saelja-C5780 Vet en som startade en och säljer t-shirts för Djurgårdare, men vet inte speciellt mycket om hur det går till.
Eller skitsamma, det är ju för egendesignade grejer..
Det var inte min mening att låta som en besserwisser, ville bara lysa upp ett antal frågor som är oerhört viktigt att ha klarrt för sig innan man drar igång en verksamhet likt eran, för tro mig det är många företag som inte har haft det och gått i graven väldigt tidigt.
Fan finns de INGEN me lite ball stil här?
Inga hippies/70-talsrockers? :D
Crap! ;)
Känns mest som få superexklusiva med klockor å slipsar å dojjor å grejer och resten Fred Perry och sneakers för hela slanten! Själv har jag tröttnat på de senare, sökte lite inspiration, that's all! ;)
tips på något stiligt iphone4 fodral? har just nu en bumber som jag tänkte ersätta med ett fodral istället!
http://www.speckproducts.com/iphone-...ne-4-case.html
Dem har grym kvalitét och ser bra ut
Jag behöver tips på ett par bruna brogue till ett rimligt pris, quuz?
Loake/Herring Hampstead.
---
quuz. Kängorna du köpte, hur pass stabil är hälen på dem? Jag har en tendens att gå sönder skor rätt snabbt, jag antar att jag går mycket på insidan av foten, och behöver därför ett par med en stadig häl.