att den flödar när förgasaren är tom är lätt hänt blev samma med min 24mm mikuni :P. sen att din går slöt och hans är starkt kan jag tyvär inte svara på :/
Utskriftsvy
att den flödar när förgasaren är tom är lätt hänt blev samma med min 24mm mikuni :P. sen att din går slöt och hans är starkt kan jag tyvär inte svara på :/
ok, så det gör inget om den gör så. Tänkte så flottören inte är trasig, för nån ny flottör orkar jag inte skaffa då jag köpte förgasaren inkl sprillans insug och packningar för 150kr, enda som fattades var trottelnålen, låsclipset till trottelnålen och den grejen som gör så att fjädern trycker nere trottelnålen.
Det var 100as munstycke på den, men den fyrtaktar lite på högre varv vilken växel jag än har i.
Finns det ingen tomgångsskruv på mikuni 16mm? för jag hittar då ingen, är bara en skruv mitt på hela trottelhuset, men skruvar man in den skruven så klämmer den fast trotteln :S
ok, men tror du den kommer funka bra om jag tömmer ur den imorrn, knackar lite på den och sen vrider på kranen? Ska testa iaf. Men den där skruven på trottelhuset, är den tomgångsskruven? och hur funkar det egentligen för den låser ju bara fast trotteln, blir ju halv gas hela tiden om man skruvar in den skruven medan man håller uppe trotteln.
Borde funka ja. Fast du kanske behöver knacka till den efter du vridit på kranen också. På min 16mm jag hade va de en tomgångsskruv precis i nederkanten av trottelhuset typ, tror det du säger är tomgångsskruven, vetefan va de skulle va annars men kan va så att du har fel trottel/ tomgångsskruv o därför funkar den inte..
Men på den här bilden:
http://img819.imageshack.us/img819/2205/mikuni16mm.jpg
Den där svarta "spacern" på insuget har inte jag. Och luftskruven vet jag är rätt för den köpte min kompis ny bara någon månad innan jag köpte förgasaren av honom, men Regulatorskruven (som jag hittat att den heter) är sågad av i spetsen :S Men verkar ju sjukt att man ställer in tomgången på skruven som sitter i mitten av trottelhuset.
tomgångskruven är den guldiga och luftskruven är den silvriga. Den "spacern" vid insuget som du kallar de är en packning. Tror att den är felet till att din går slött. Vilken färg har tändstiftet?
Ang. att den flödar över. Rengör flottören och nålen och kontrollera så att flottören trycks ner ordentligt när den sitter monterad. Annars är väl packningen kass.
kolla även om du är snorkeln kvar :D (den svarta grejen under sadeln som sitter på luftburken) den stryper så moppen får mindre luft ;)
Nä, på andra sidan sitter inga skruvar alls.
Ok, ska försöka få tag i "spacern" någon dag och se om det gör någon skillnad. Färgen på tändstiftet har jag inte hunnit kollat ännu. Ska kolla om det räcker med att bara knacka på den, annars så får jag skruva isär förgasaren och rengöra allt och kolla igenom allting.
Jo, snorkeln är kvar. Men den får jag ta bort senare, måste få förgasaren att funka ordentligt först innan jag börjar "styrke-trimma" den.
Har varit ut och kollat uti förgasaren idag. När jag knackade på den med skaftet på en skruvmejsel så slutade med att flöda och tändstiftet är gyllenbrunt så det borde inte vara några problem.
Ska försöka få tag i en sådan där svart packning/spacer och en regulatorskruv så får man se sen ifall den går bättre. Synd bara att närmsta "mopedshop" var stängd och öppnade inte förrän 1630 :/
Nån som har lust och mäta diametern på en av sina framgafflar? Den cromade delen då.
Tack i förhand!:)
Ja idag så har jag fått mikunin att funka som den ska och jag har alla grejer och allt funkar. Men den ger inge effekt, är fortfarande lika svag/stark som den var med originalförgasare :( Jag som hade hoppats med att få en redig effektökning då min kompis dt går så hårt med endas 16mm mikuni och jamarcol, i dt50mx-tråden på gamla moppenet (som nu är garagego) så sa dem att en dt med jamarcol, 12/48 och 16mm mikuni skulle gå 55 med ett jävla drag.
som sagt ta bort snorkeln det stryper luftflödet grymmt....
blir samma sak för mig fast jag har ju polini ''70'' å 24 mikuni :)
Vafan. Jag har 16.5 mm, org cylinder, luaho krök och 12/45 och min går i 55-60 på rakan. Tycker den är rätt stark med.
luaho <333 :wub:
Ja, nu har jag bytt tillbaka till original. På insugspackning låg det bensin så den verkar ha läkt där, men orkar inte rackla med den då det inte går att få tomgång. förra ägaren har kapat av regulator/tomgångsskruven så det är bara möjligt att ställa in tomgången på gasvajern och då är det antingen ingen tomgång eller tokvarv, jag orkar inte köpa en ny skruv för 100kr för det känns som att jag redan lagt ut nog mycket pengar på min 100kronors-mikuni.
men den tokvarvar om man ger lite gas, om man håller jämt lite gas då annars kan man ligga och peta på gasen då och då. men får se om jag säljer gasarn elr fixar den och kör med
Den s.k Spacern som sitter mellan insugsplattan å föggen, är enligt gubben som äger mopedshopen här i stan(~50 år, så han vet nog vad han pratar om) till för att flytta föggen längre bak för att öka vridet. Har kört både med och utan den till min, och inte märkt någon som helst skillnad. ^^
Och om den tokvarvar bara man gasar lite, låter de som att de är tjuvluft eller nått i den stilen, å drar den tjuvluft äre ju inte så konstigt att den int går bra heller :P
btw, H*lvete vilken fart de har blivit på tråden :wub: ^^