Ursprungligen postat av
Skåningen
Som sagt, man skall veta vad man gör, och det finns fler än en faktor man skall ha i åtanke, innan man tar bort kniven. Suicida faktorer finns inte och varje läge är unikt. T.ex. en pundare som går på Amfetamin eller liknande som drar kniv aktar sig t.o.m. polisen för utan skyddsväst.
och många som drar kniv är
A: antingen berusade eller påverkade av något =nedsatt rörelseförmåga
B: inte kan använda kniv. Det att hålla bladet framåt är så lätt att ta ifrån busen den att ett barn gör det med rätt träning.
C: Dem hotar med den, men har inte kurage att använda den. Dem räknar med att bara hotet av att använda den skall ge avsett resultat.
och att dra kniv mot någon är oerhört fegt. Det tyder på en oerhörd rädsla, och att man uppenbart har fiender,som inte tvekar att sätta en hämnd eller ett hot i verket.
jag har aldrig kniv eller annat egentligt vapen på eller med mig ute. Finns ingen orsak.
Jag känner mig trygg och därmed inte känner behov av att vara beväpnad. Det är rädslan som gör att många bär vapen ute. Precis samma parametrar som gör att många busar skaffar kamphundar, dem är helt enkelt rädda.
Sedan det med sjukhuset.
Jag har lurat Döden så många gånger att det nog är så att döden inte skrämmer mig, min dag kommer den med, och jag beslutar inte om när. Det gör Gud fader så bra själv.
För att sammanfatta saken:
Det är INTE ofarligt att avväpna en knivman, men går om man vet vad man gör och har har träning för det.