Där var det klart! HIF vann SM-guldet tack vare en heroisk insats av både HIF och ranegie (MFF).
Utskriftsvy
Där var det klart! HIF vann SM-guldet tack vare en heroisk insats av både HIF och ranegie (MFF).
Det är bara att Gratulera HIF. Jag kan inte förneka att dom har varit bättre än alla andra detta år !
De var tvungna att pausa spårvagnen idag pga att massa HIF skulle gå där. Hade varit roligt att skrika typ Hammarby eller något och fått en massa huliganer efter sig. Haha. Shit vad roligt det hade varit :-D
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Vad tror ni om superettan och botten på Allsvenskan? Vilka kommer att gå upp/ner? Uppenbart är ju att Halmstad trillar ner. Men vilket annat lag kommer att trilla ner och vilka kommer att få "kvala"? Vilka kommer att gå upp och vilket lag från superettan kommer att få "kvala"? Själv hoppas jag att Trelleborg håller sig kvar i allsvenskan och att de jävla syrianerna trillar ner till korpen eller något. Sen hoppas jag på att ÄFF (ängelholms ff) åker upp, inte för att jag tror att de har någon chans i allsvenskan eller att de kommer att ha bra publik och ha råd men mest för att det är kanske 20 min med tåg mellan Helsingborg och Ängelholm och jag bor mittemellan och det hade blivit en härlig derby-stämning.
Sverige - Danmark idag! Matchen spelas på Parken i Köpenhamn och studion börjar kl 18:45.
Sveriges elva:
Johan Wiland – Mikael Lustig, Olof Mellberg, Jonas Olsson, Behrang Safari – Anders Svensson, Kim Källström – Sebastian Larsson, Johan Elmander, Emir Bajrami – Zlatan Ibrahimovic.
Danmarks(troliga): Sörensen – Jacobsen, Agger, Bjälland, S Poulsen – Kvist, Zimling – Rommedahl, Eriksen, Krohn–Dehli – Bendtner.
Vilka tror ni vinner och vad tycker ni om truppen? Tycker själv att det är grymt kul att få se Jonas Olsson från start! :)
Missade anfallet för att jag satt och skrev. Glömde att starta tv'n här inne så hörde bara hur mamma och pappa skrek. De visade ingen repris förens i halvtid och då fick jag bara se precis när bollen skjöts så jag såg i princip bara när den tog i stolpen. :(
Men ja, som du sa! Det såg bättre ut. :)
Tackar danmark för vinsten på tippet ! Hata Zlatan
Sverige är alltid rostiga när dom spelar på Parken Köpenhamn och med en luffare till anfallare klart man inte kan vinna.
När inte mer än 2-3 spelare gör sitt jobb under matchen blir man fan inte förvånad. :(
Nya tag idag killar! Sverige - England idag, avspark runt 20:55-21:00 på Webley. Förväntar mig inte en seger även om det hade varit grymt kul. Utan tror på oavgjort alt en uddamåls vinst för England. Vad tror ni? :)
vi var nyss 6 st inom släkten som ansökte om EM-biljetter hos svff (4st/per skalle som var max)
Men jag och 3 kompisar köpte i helgen hos UEFA varsinn till alla Sveriges gruppmatcher i kiev + varsin biljett till finalen och de gick på ungefär 24.000/skallen
Idag startar Superettan och Allsvenskan har redan spelat en omgång. Vilka håller ni på, vilka tror ni vinner Allsvenskan och vilka tror ni går upp till//åker ur Allsvenskan? :)
Tror själv på Malmö FF, Helsingborg eller IFK Göteborg (med tanke på deras värvningar) som vinner av Allsvenskan i år. Sen tror jag att Öster och Trelleborg går upp, medan Syrianska och Mjällby åker ur. Vad tror ni? :D
Tack, då är vi två!
HIF spelade för övrigt bra igår mot Elfsborg, det var massvis med tveksamma domslut (enligt mig som HIF-supporter) men jag kunde tyvärr inte se några repriser då jag var på plats. Vad tycker ni (antar att det bara blir du Tobbe då tråden är stendöd) om Malmös flopp mot Häcken? :)
Tror Malmö är för överskattade av media sen det gick så "bra" för dem i Europa. I matchen mot häcken verkade de in ha någon inställning alls och jag fattar varför deras fans krävde pengarna tillbaka. Troratt Malmö får det svårt i år om de inte visar mer hjärta för spelet. ;)
Jo jag antar det, men de har en väldigt stark trupp sett till spelarna dock. Mot häcken visade de dock inte någonting av det utan allting verkade gå åt helvete rent ut sagt. Malmö köper in en massa spelare som de sen inte riktigt får in i truppen tyvärr. När de får det med årets inköp så kommer de att börja vinna matcher tror jag. :)
Förresten, vad hejar du på för lag i Allsvenskan och ev. ute i Europa? :)
IFK Göteborg i Allsvenskan, Östers IF i Superettan (farsan är en hängiven supporter till dem). I England är det Arsenal som ligger närmast hjärtat, i Spanien är det Real Madrid, i Italien är det AC Milan och i Tyskland är det Bayern München. Vilka lag håller du på? :)
Förresten är det någon mer än jag som tycker att domarna verkligen suger i år? Först visar man ut fel spelare i Stockholm och idag skämmer Martin Hansson ut sig rejält..
Helsingborg i allsvenskan, ingen direkt i Superettan men Ängelholm är väl närmast där (bor mellan Helsingborg och Ängelholm). I England är det väl Man Utd och i Spanien Real Madrid (båda för att Beckham var min stora idol när jag var liten). I Italien blir det väl Milan (p.g.a. Zlatan, skiter egentligen i vilket) och i Tyskland är det utan tvekan Bayern München. Sen bara för att sticka ut så kör jag på CSKA i Ryssland för att jag älskar att spela dem på fifa, två snabba "turbon*gr*r" på topp som löper ifrån allting.
Domarna är riktigt värdelösa än så länge! Jag tyckte att det var dåligt dömt vid djurgården men sen kom Göteborgsmatchen och den tog nog priset. Det var ju uppenbart inte straff, även om jag smått hejade på Norrköping för att de är värdelösa och inte kan hota HIF på något sätt så måste jag säga att det var synd om IFK, sämsta domarinsatsen på länge. :(
Härlig vinst för AIK nu ! :)