Eller så köper han min hyper motor :)
Utskriftsvy
Eller så köper han min hyper motor :)
Vilken cylinder är det vassaste för att kunna användas dagligen på min Aerox? :)
men nej du behöver inte byta kolv så ofta.. byt kolvring ibland bara
hihi ;) stage6 racing kan du alla fall använda till bruks! :)
njaa kanske inte kolv men i alla fall kolvringar skulle jag gissa på och du kan nog köra ett bra tag bara hålla koll lite hur det ser ut :)
jag har ingen aning någon annan som vet kan säga bättre! men gissar att du kommer i alla fall 50mil sen byta kolvringen :P
mopshop.de är annars bra också ;)
kör tills det rasar bara.
Man brukskör inte en hyper, slut på diskussionen. Och ge fan i att köra massa fiddys och skit på vägarna så jävla irriterande när ungar kommer på sina jävla fula fiddys utan ljuddämpare så dom ska låta coolare men det gör dom inte.
om du kör st6 racing som du länka så tänk på att kolven är på 12mm vet inte om det finns 10mm
håll käft med din jävla kolv! finns mer delar på en moped som slits och går sönder!!!!!!!!! sen varför skulle man inte kuna bruksköra med en hyper? om man tröttnat på efektrör och man har pengar varför inte? sen ligger man inte på 15k rpm i 30min...
Men vem fan snackar om kolvar mer? :P Setupen jag ska ha är redan fixat så ni behöver inte snacka om kolvar mer :)
men sorry skulle bara hjälpa dig så att du inte beställer ett cyllekitt som är på 12mm om du ska köra orginal vev som är 10mm
Men va fan!! du skriver ju att göra en DRD Hyper och postar i cross delen , du babblar om en massa trams , sen ska du börja babbla om trim till "din" aerox i denna tråd du som har skapat för att få hjälp med en hyperhyper drd bygge och du som skapat tråden håller sig ju inte ens till ämnet vafan , du har gjort om inte över 5 trådar om hur du ska trimma "din drd pro" du äger varken en drd pro eller en aerox du äger en sym jet ?
Du snackar bara om byte av kolv hela jävla tiden ,"när ska jag byta kolv , hur många mil kan jag åka innan jag måste byta kolv , kolv kolv kolv" du kan klara dig allt i från 10 mil till 400mil på en kolv det beror på hur du sköter mopeden och så vidare
och om du har kört original moppe är det ingen ide att börja med hyper även om du kört fiddy och chopper som endå går skit jämfört med en hyper moppe , Man måste kunna skruva och hantera en hyper moppe och du har ju tydligen inte ens skruvat på en moppe , och är du 97:a varför ska du ha en hyper moppe då för?
du får väl fan vänja dig med kostnaderna om du ska åka fort... du kan ju inte direkt tro att du kan åka 120 och du inte behöver byta slitagedelar lite oftare än om du åker 50..
Stör mig ganska mycket på att du tror att du ska få "10-15hk" direkt med en sketen sportcylinder, det krävs ganska bra saker omkring en gjutjärns70 för det..
Kolv: http://www.twostroke.se/product.asp?product=17870
Och jag ska byta kolven när den blir sliten ;)
aa den kommer ju varva sönder med c16
nee ett roost
me den setupen behöver du knappt byta ffs....... liksom en 10hk setup typ
aa, men jag skulle säga att han skulle skita i hela idén. den lär ju inte gå utav helvete bara för att han har den värsta setupen. mesta dels så beror allting på hur han får den inställd osv. han kan få den att göra 80 km/h och han få den att göra 120 km/h. jag skulle säga att han skulle köpa en färdig hyper, annars bara slänga på ett annat rör, så gör den 85 km/h och han får någorlunda tillbaka pengarna när han säljer den. :)