Orkar inte kolla igenom hela Vm.. Duger med SM-slutspel för mig faktiskt och det blev jag riktigt mätt på! ;)
Utskriftsvy
Orkar inte kolla igenom hela Vm.. Duger med SM-slutspel för mig faktiskt och det blev jag riktigt mätt på! ;)
Nu går vi för SM-Guld :mohaha:
Frölunda ska möta NY Rangers i september i Scandinavium. Kan bli skoj.
Att hockeyligan funderar på personlig biljett och ögonskanning får nog mig att överväga bojkott, vad är det här för ett jävla DDR land egentligen..
Personlig biljett för det första, (om jag läst rätt) gör att man inte kan ge biljetten till någon polare vilket är rätt så kefft när förhinder dyker upp i sista sekunden. Ögonskanning säger väl det mesta, vad ska det lösa för problem egentligen? Varför inte märka alla med varsin sifferkod på pannan när de väl är igång? Ska man slänga pengar på skit kan man väl ändå skaffa bättre kameror.
Ska man försöka lösa problemet med "huliganismen" kommer inget annat hjälpa än att straffa individen som utför brottet, och ska man identifiera något så är kamera rätt väg att gå. Bra kameror alltså..
Huliganism får man bot på inne på arenor genom mycket lättare och billigare sätt (kameror), detta kommer bara minska publiksnittet när man inför personliga biljetter och många kommer reagera på ögonskanning. Vad hände med den personliga integriteten och vad kommer man göra av den information som samlas in?
Läsvärt:
– Det går att diskutera legkontroll, men något som fingeravtryck är helt fel väg att gå. Det blir svårare att sälja in ett arrangemang, och många blir nog skrämda av det. Det betyder mindre publik, säger ordföranden i Järnkaminerna, Djurgårdens supporterförening, till DN.
Men men, varför inte också minska hastigheten på mopeder till 20 km/h bara för att ett fåtal (egentligen ganska många ändå) beter sig som efterblivna horungar ute i trafiken..
Förstår inte direkt varför personlig biljett och/eller ögonskanning skulle skrämma iväg folk från arenorna. Uppför man sig och inte tänker göra något dåligt inne på arenan så ser jag inte varför man skulle bry sig om detta.
Bestämma? Jag påpekar bara att det inte kommer fungera särskilt bra, och uppenbarligen har hockeyligan också funderat över det då det inte är i närheten av att vara klart. Det enda man gör är att förvärra läget utanför arenan, hade man till exempel bara installerat hyfsade kameror så hade folk hållit sig undan från att göra förhastade beslut inne på arenan, vilket oftast bara inträffar under derbyn.
Det största "Derbyproblemet" är ju helt klart AIK-Djurgården, har säkert varit på ca 30 färjestadmatcher utan att det blivit bråk bland läktarna, men AIK har bara spelat en ända säsong och hur mycket bråk har det blivit nu under säsongen?
Innan de förstör resten av elitserien så kanske det är hög tid till att göra något.
Med att låta bråkstakarna bestämma menar jag ju att man inte kan hävda sig från att införa en sådan här sak för att det inte skulle fungera för huliganerna. Det blir ju indirekt att man "låter dem bestämma" om man inte inför denna sak pga. "dem".
Låt dem spela utan publik så slipper vi allt vad det här innebär.
Jag kan hålla med om att det vore en enklare lösning att ha mer, eller kanske framförallt bättre, kameror inne i arenan än att införa det här nya systemet.
Du skrev i ett tidigare inlägg, "Vad hände med den personliga integriteten och vad kommer man göra av den information som samlas in?"
Jag förstår inte varför den personliga integriteten skulle påverkas mer om man blev skannad än om man blev tagen på film av flertalet kameror?
Ögonskanning och fingeravtryck känns mer personligt helt enkelt, än att filma en grupp människor. Det är personlig information som samlas in, och det verkar som att man inte vet var gränsen går helt enkelt. Man skulle lika bra köra med DNA test om de vill det.
Men det är mer åsikter om vad man vill ge ut, oavsett vad man är för slags person. Vissa bryr sig och andra inte, lite som med FRA där alla var så upprörda över.
Niclas wallin till Luleå Hockey! :wub:
http://www.luleahockey.se/Nyheter/Ge...-vag-hem-igen/
Nån som hittar en bra live stream på stanley cup matchen ikv eller? :)
Fasth verkar stanna i Aik även denna säsong. Ändå var det 4 Nhl-erbjudanden. Aik förtjänar inte Fasth! :(
länka en då? jag är inte så haj på sånt ;)
Är det någon som vet av nån halvseriös klubb i norrlands inland där man inte blir bänkad och hör en massa gnäll så fort man drar på sig en femma? Har blivit rätt så less på det här i Lycksele, spelade 10 matcher den här säsongen för Lyckseles U16, vi vart toksist men ändå lyckades jag skrapa ihop 6 poäng på 10 matcher som back med minimal speltid.
Tacksam för svar. :)
Ispremiär idag!! TAGGA!!! :)
Har en känsla att det kommer gå väldigt bra i år för LHF :D
OCH bara för att retas lite ;) :wub: Dock vann ju skeå :(
Kolla trycket 12:03
http://www.youtube.com/watch?v=pGqUv...mbedded#at=724