(Y)
Utskriftsvy
1.Vad har du för jobb och vad gör du där?
Ska jobba i Aitik(en gruva här vars jag bor), vet inte riktigt vad jag kommer få göra, men jag gissar på att tvätta bilar, måla och lite annat smått och gott :D
2.Hur fick du jobbet?
Daddy :)
3.Vad tjänar du/vilka tider jobbar du?
Vet inte direkt hur mycket jag får, men jag skulle tro på runt 8k för 3 veckor. Jobbar 5:00-14:00.
4.Hur länge ska du jobba?
25 Juli - 12e Augusti tror jag? Ska iaf jobba 3 veckor :)
5. Rekommenderar du jobbet varför/varför inte?
Nja, tidiga mornar är väl inget ett föredra på sommaren? :/
1.Vad har du för jobb och vad gör du där?
Jag ska tvätta lastbilar på Scania i Kallhäll.
2.Hur fick du jobbet?
Farsan
3.Vad tjänar du/vilka tider jobbar du?
Vet inte direkt hur mycket jag får, men jag jobbar 7-16 och har normallön så jag gissar på runt 100kr/h iallafall.
4.Hur länge ska du jobba?
27 Juni - 17 Juli - Tre veckor
5. Rekommenderar du jobbet varför/varför inte?
Har inte jobbat än så jag vet inte :D Men Cash är ju alltid kul :D
1.Vad har du för jobb och vad gör du där?
Bära material, isolera osv på ett bygge
2.Hur fick du jobbet?
Pappa..
3.Vad tjänar du/vilka tider jobbar du?
Runt 8k, 6:30 till 4, slutar tidagre på fredagar :sad:
4.Hur länge ska du jobba?
v.25-27
5. Rekommenderar du jobbet varför/varför inte?
Ingen aning, blir segt att gå upp så tidigt. Ska gå bygglinje så detta kan vara en bra "förberedelse" :)
1.Vad har du för jobb och vad gör du där?
Packa upp, räkna och lägga ut kläder på lagret.
2.Hur fick du jobbet?
Polare ringde o sa att dom behövde hjälp.
3.Vad tjänar du/vilka tider jobbar du?
ca 80 kr timmen nu som 17åring och efter tors lite över 100 som 18åring. 13-22 vilket ger 4 timmar OB, atm 60% efter tors 100%.
4.Hur länge ska du jobba?
v.24 till midsommar minst, ev mer beroende på hur mycket de är att göra senare.
5. Rekommenderar du jobbet varför/varför inte?
Jävligt långtråkigt men duger absolut som sommarjobb.
1.Vad har du för jobb och vad gör du där?
Volvo. Fixa dokument, ta kort på små delar och annat arbete genom dator.
2.Hur fick du jobbet?
Farsan blev tillfrågad.
3.Vad tjänar du/vilka tider jobbar du?
17 800 kr för 4 veckor, timlönen ligger då runt 110 kr tror jag. 8h/dag
4.Hur länge ska du jobba?
4 veckor som sagt.
5. Rekommenderar du jobbet varför/varför inte?
Cash is king, man sitter inte hemma och tråkar. Istället tjänar man pengar för ett simpelt jobb.
1.Vad har du för jobb och vad gör du där?
Vaktmästare. Brukar klippa gräs ,trimma samt linjera planer. :)
2.Hur fick du jobbet?
Kommunen
3.Vad tjänar du/vilka tider jobbar du?
Hela 59 kr/h jobbar från kl 9 på morgonen till 15:30 har dock en timmas betald lunch.
4.Hur länge ska du jobba?
3 Veckor blir 5310 kr totalt inklusive betald semesterdag på midsommarafton. :)
5. Rekommenderar du jobbet varför/varför inte?
Beror väll på. Bättre än att sitta hemma å dega men lönen är kass :( Dock så jobbar man oftast bara 4 h per dag då handledaren brukar åka till willys och spela på ATG ofta :wub:
1.Vad har du för jobb och vad gör du där?
Domare @ Gothiacup
2.Hur fick du jobbet?
Sökte via deras hemsida. :)
3.Vad tjänar du/vilka tider jobbar du?
Tjänar mellan 2-4 k på en vecka. Beroende på hur många matcher jag får döma, jobbar troligtvis 4 dagar.
4.Hur länge ska du jobba?
4-6 dagar beroende på domaruppdrag. :)
5. Rekommenderar du jobbet varför/varför inte?
Ja, om man klarar av att ta skit av arga greker och dyl så är det riktigt roligt och man får bra betalt. Att döma amerikanska lag i flickor 17 och flickor 19. :wub:
1.Vad har du för jobb och vad gör du där? Jobbar på Aftonbladet kolpotage, alla möjliga administrativa uppgifter.2.Hur fick du jobbet? Genom morsan.3.Vad tjänar du/vilka tider jobbar du?92 pix/h. väljer själv hur mycket jag vill jobba varje vecka 4.Hur länge ska du jobba? jag och 20 andra har blivit varslade till september men hoppas att jag blir återanställd5. Rekommenderar du jobbet varför/varför inte? Rekommenderar, väldigt trevliga kollegor, nybyggda lokaler mitt i stan och flexibla arbetstider.
1.Vad har du för jobb och vad gör du där?
Specma Hydraulic, håller koll på cnc-svarvar, bär in material mm.
2.Hur fick du jobbet?
Läraren i skolan frågade vilka som inte hade sommarjobb, sa ju såklart att jag inte hade efter 20 min kom han o sa att jag hade fått ett,
3.Vad tjänar du/vilka tider jobbar du?
93,34 kr/h + OB då jag jobbar helger + kväll/natt vissa dagar :)
4.Hur länge ska du jobba?
15 dagar sammanlagt dock är de utspritt över hela lovet så jag har ledigt ibland :)
5. Rekommenderar du jobbet varför/varför inte?
Nja... de är bättre än inget men väldigt tidiga mornar + dåligt med raster och inte mkt att göra :)
Liten update då! :)
1.Vad har du för jobb och vad gör du där?
Jobbar på en skola tillsammans med vaktmästaren där, flyttar möbler mellan olika klassrum osv.
2.Hur fick du jobbet?
Gick till kommunen och frågade om det fanns platser över (Sökte efter ansökningstiden gått ut)
3.Vad tjänar du/vilka tider jobbar du?
Lite olika, vad jag/vaktmästaren känner för. Men oftast 07.00-14-00. Tjänar 3150kr totalt.
4.Hur länge ska du jobba?
Ca 1.5-2 veckor, och eventuellt mer om skolan själva anställer mig.
5. Rekommenderar du jobbet varför/varför inte?
Absolut! Riktigt soft, väldigt mycker raster och rätt chill arbetsuppgift!
1.Vad har du för jobb och vad gör du där?
Hemma hos mor min! Typ måla, lägga plattor osv. Det som behövs helt enkelt.
2.Hur fick du jobbet?
Hon ville ha hjälp och tyckte jag kunde tjäna lite extra pengar, så hon frågade.
3.Vad tjänar du/vilka tider jobbar du?
Kommer väl jobba lite då och då när jag orkar ta mig dit, lär få runt 100kr/h
4.Hur länge ska du jobba?
Tills det inte finns mer att göra eller tills jag inte orkar mer.
5. Rekommenderar du jobbet varför/varför inte?
Klart! ;)
1.Vad har du för jobb och vad gör du där?
Förskola , hjälper barnen med det dom behöver hjälp med.
2.Hur fick du jobbet?
Via kommunen.
3.Vad tjänar du/vilka tider jobbar du?
54kr/h klockan 9-2.
4.Hur länge ska du jobba?
3 veckor , 25-27.
5. Rekommenderar du jobbet varför/varför inte?
Ja det är pengar och ett jobb. Roligt om man gillar barn.
1.Vad har du för jobb och vad gör du där?
Vaktmästare. Klipper gräs och liknande :)
2.Hur fick du jobbet?
Kommunen ringde mig
3.Vad tjänar du/vilka tider jobbar du?
80kr/h + 15kr/h (semester ersättning) 07.00-16.00
4.Hur länge ska du jobba?
7vecker :) hela lovet
5. Rekommenderar du jobbet varför/varför inte?
Jävligt slappt jobb! Är vikarie för den ordinarie så jag jobbar själv. På sånahär små orter (200-400 invånare) är det slappt. Men har rätt mycket och göra på dagarna.
Men samtidigt är det rätt kul och köra liten traktor! :)
1.Vad har du för jobb och vad gör du där?
uråsa maskinaffär, mekaniker
2.Hur fick du jobbet?
praktik där i 9:an sedan har jag sommar jobbat där i 2 år nu
3.Vad tjänar du/vilka tider jobbar du?
80-85kr/h 7-16
4.Hur länge ska du jobba?
hela lovet
5. Rekommenderar du jobbet varför/varför inte?
JA ! har man intresse och kan skruva så rekomendr'erar jag detta ! mycket lärorikt !
1.Vad har du för jobb och vad gör du där?
Uddevalla GrandPrix, kränger tröjor och lite annat åt KTM.
2.Hur fick du jobbet?
Morsans kille släpar med mig då han jobbar på KTM
3.Vad tjänar du/vilka tider jobbar du?
Ingen timlön, inte ens säkert att jag får lön iår, fick 1500kr förra året iaf. Jobbar väl typ 10-16:00 eller så.
4.Hur länge ska du jobba?
1 Juni - 3 Juni, gratis dryck och VIP pass är inte helt fel!
5. Rekommenderar du jobbet varför/varför inte?
Rekommenderar och rekommenderar, tror inte många andra kan få det jobbet :unsure:
1.Vad har du för jobb och vad gör du där?
Kils kommun, bygger lekparker å lite sån skit
Meka carservice, allt från skruva bil till rensa ogräs ;)
2.Hur fick du jobbet?
Kommunen: sökte
Meka: Praktik där
3.Vad tjänar du/vilka tider jobbar du?
Kommunen: 52kr timmen...
Meka: Mer än 52kr timmen, helt olika på vad jag gör :rolling:
4.Hur länge ska du jobba?
Så länge de finns nått att göra ^^ 1 vecka kvar på kommunen, sen Meka resten av tiden
5. Rekommenderar du jobbet varför/varför inte?
Chill båda jobben, men dåligt betalt! Så beror på vad man vill :drunk:
laga mopeder o crossar
1. Vad har du för jobb och vad gör du där? - Hos min pappa i norge. Jobbar med sattelitkomunikation, uppdaterar ett av deras inköpssystem.
2. Hur fick du jobbet? - Pappa fråga om jag var intresserad och det var jag. :)
3. Vad tjänar du/vilka tider jobbar du? - 120NOK/tim / 8.00 - 16.00 Men jobbar över varje dag för dom extra pengarna. :)
4. Hur länge ska du jobba? - 4 eller 5 veckor, väljer själv.
5. Rekommenderar du jobbet varför/varför inte? - Jo då, inte roligaste jobbet. Sitta inne o knappa på en dator när det är bra väder ute är väl inte de roligaste men desto roligare blir det väl när lönen kommer runt 21 - 28 000SEK och ingen skatt på det beroende på hur mycket och hur länge jag jobbar. :)
1.Vad har du för jobb och vad gör du där? Swedbank, kassa/kundtjänst
2.Hur fick du jobbet? Genom manpower
3.Vad tjänar du/vilka tider jobbar du? tjänar 115/timmen samt jobbar 09.00-18.00
4.Hur länge ska du jobba? Bara juni, har jobbat där sen i oktober
5. Rekommenderar du jobbet varför/varför inte? Ja, grymt skönt, lagom slappt.
1.Vad har du för jobb och vad gör du där?
Ska jobba med hos min pappa, inventera skog. :boxing:
2.Hur fick du jobbet?
Jag frågade han om jag kunde jobba lite med han.
3.Vad tjänar du/vilka tider jobbar du?
70 kr / timme, ca. 6-17.
4.Hur länge ska du jobba?
En vecka.
5. Rekommenderar du jobbet varför/varför inte?
Ja, bra betalt. :ninja:
Upp med bilder från erat sommarjobb :drunk:
jag kan väl börja !
Bifogad fil 4604
Staplar,limmar å fixar med kartonger som maskinen där skär ut.
Trycker bilder i A3/A2-format.
Kör även truck också:)
1.Vad har du för jobb och vad gör du där? Segerstens Billackering, målar om utsidan av byggnaden inkl dörrar osv
2.Hur fick du jobbet? Blev förfrågad att jobba där då dom behövde extra hjälp, morsans kille som äger stället
3.Vad tjänar du/vilka tider jobbar du? ??kr/tim, 8:00-16:00 (ganska mycket raster då det har kommit regnskurar då och då senaste dagarna)
4.Hur länge ska du jobba? Tills hela utsidan är klar, troligtvis tills på fredag.
5. Rekommenderar du jobbet varför/varför inte? Ja absolut tycker det är ganska chill att måla :)
Klaga inte nu :nono: Första lagret och det hade precis spöregnat i 30 minuter.. (små pill sket vi i idag som lister osv)
Bifogad fil 5135
1.Vad har du för jobb och vad gör du där? Jobbar typ som vaktmästare på 10 kyrkogårdar i runtom byn ja bor i , vattnar blommor, randar gravar , klipper gräs , riktar gravstenar och målade grindar
2.Hur fick du jobbet? jobbade där förra året
3.Vad tjänar du/vilka tider jobbar du? jobbade 8 timmar per dag och tjänade 86kr i timmen
4.Hur länge ska du jobba? jobbade 24 dar
5. Rekommenderar du jobbet varför/varför inte? Ganska chill jobb , gjorde inte speciellt mycket :D
1.Vad har du för jobb och vad gör du där? - TrädgårdsmästarN^ Klippa, trimma, rensa lite ogräs.
2.Hur fick du jobbet? - av en bekant.
3.Vad tjänar du/vilka tider jobbar du? Klipp och trimning tar knappt 2 timmar och kan åka och göra det när jag vill. Tjänar 1000kr i månaden och jobbar tills frosten kommer så typ 4500 tjänar jag den här säsongen.
4.Hur länge ska du jobba? Tills frosten kommer i oktober/november. Sen börjar allt om våren 2013 :P
5. Rekommenderar du jobbet varför/varför inte? - Man klipper en fjuttig gräsmata och får 1 lax för det. Man jobbar 4 gånger varje månad. Man är dum i huvet om man inte tar det jobbet. :)
palla sommarjobb,varför inte bara chilla när man har sommarlov och låta föräldrarna jobba ihop pengar åt en;)<3
1.Vad har du för jobb och vad gör du där? Fastighetsskötsel = fixar i trädgårdar och byter lampor i lägenheter mm... på Eriksberg.
2.Hur fick du jobbet? Genom min mor :huhu:
3.Vad tjänar du/vilka tider jobbar du? 2500 - Vecka. Jobbar mellan 08.00 - 16.00
4.Hur länge ska du jobba? En vecka ( V.29 )
5. Rekommenderar du jobbet varför/varför inte? Det kan jag rekommendera, det är ett mångsidigt jobb så man tröttnar in så lätt.
Har jobbat på en lägergård som några fritidsgårdar äger under 3veckor , stod i en kiosk och sålde godis .
Annars satt man ute i solen o hade det allmän gött:)
Och till helgen börjar jag jobba på Gälleråsen och skall vara fuktionär under bike weekend vilket kommer bli super kul:)!
Bilder kmr där ifrån
1.Vad har du för jobb och vad gör du där? Bilmekaniker. Reparerar bilar av alla bil märken.
2.Hur fick du jobbet? Skolan, har praktik där annars.
3.Vad tjänar du/vilka tider jobbar du? 80kr/h 08:00 - 17:00
4.Hur länge ska du jobba? Hela sommaren med nån ledig dag då å då
5. Rekommenderar du jobbet varför/varför inte? Det kan jag rekommendera för dem som gillar å KAN skruva! :)