jag ska börja stunta med aerox och undrar vad man kan ha för setup utan 70cc?
Utskriftsvy
jag ska börja stunta med aerox och undrar vad man kan ha för setup utan 70cc?
Leovince zx
vikter 4g ca, brukar följa med 4.3g när du köper röret som också funkar.
huvudmunstycke ca 7 - 10 strl större än org.
kopplingsfjädrar lite starkare än original, även här kan det följa med röret, ett par gula som funkar.
Med detta kan du stunta helt ok =)
tack :)
När jag får upp min neos på bakan så dör den nästan eller går skit segt
Vad kan det vara?
hur gör man det då?
Förlåt för spam men jag vill veta vad alla brukar använda för stunt setup
har en Yamaha neos:)
Den bästa stunt setupen är egentligen bara att sätta på lite hårdare fjädrar på en urpluggad motor.
men för er som ska trimma skiten ut mopparna för att kunna stunta så ska du ha högvarvigt 70cc, lågvarvigt rör, sportkoppling och 19mm fögge! Sedan ska allt vara perfekt inställt så lär du ha ett härligt res!
Tjena! Precis inköpt en beta rr som jag ska ha och stunta med och undrar då lite vad som är en bra setup för stunt? Sett en hel del som kör med Barikit 74cc. Är det nått att ha? Alla svar uppskattas :)
Skulle original veven klara av en 74cc Barikit? Om man inte ligger och maxxar den hela tiden de vill säga, mest ute efter o stunta med den :)
Är ZX elr ZX-r bättre? :wub:
Det som dödar en vev/ramlager är varvtalet. Kör med rätt blandning på bränslet och rätt varvtal och inte fullt ut på växlarna så är det inga problem. Jag körde 74cc Barikit på min Originalvev på min MRX och jag körde ganska hårt, höll bra men ramlagerna blev slitna kunde man höra.
Pipan ska vara något annorlunda formad men inget som en vanlig märker. Mest som Stalker-Sebbe säger, ger ett finare och lägre ljud.
Vad ska man ha för vikter till 82cc cylinder? Det ska bli på en stunt moppe