Den mc'n var riktigt rälig ja! spara lite till o köp en motard istället om du nu känner dig säker och vill ha 4t. :)
Utskriftsvy
Den mc'n var riktigt rälig ja! spara lite till o köp en motard istället om du nu känner dig säker och vill ha 4t. :)
Helt jävla dum i huvudet eller? allt behöver inte bestå av plast för att de ska vara snyggt, och stunta med en r1a är fan inte de bästa att göra om man bara åkt på bakhjlet me cross! visst, den har mycke vrid men de finns en anledning till att folk gick till 600cc hojar istället för r1or, cbr 900rr/929/954 & gsxr 1k, lättare att hantera mindre motorer när man gör tekniska saker...
Kattens, för de priset borde du kunna få tag i en äldre off-road hoj, typ dr600-xr600 eller xt/tt600, dock e-reggad.. har legat nån gpz 600r (gammel gammel ninja) på blocket för de priset också. eller spara lite mera o köpa nåt modernare :P
som jag , jag körde alltid med knät emot sadeln i början, och så tränade jag utan framgång kände jag..
sedan testade jag STÅ rakt på 12;an , och det blev så mycket stadigare ! och sedan var det bara träna utavbara helvete !
Tips: låt andra foten vila / stå i luften , och det gör inge om det blir lite ninja sparkar hit och dit , sånt försvinner senare ;)
ah, får väl bli nått sånt :) men jag har viss erfarenhet av att gamla offroadhojjar är ganska träliga att hålla vid liv..
okej :) njae, vill inte ha ngt modernare, för jag är ganska säker på att jag kmr skrota efter ett tag och då vill jag inte ha ngn dyr hoj. och nu så verkar det va en HVA TE 300 på ingång så pengarna försvinner nog ändå.. :p
Skulle vilja köpa ett "stunt-rör" till min aerox (minarelli)
Något bra rör?
tacksam för svar ;)
asså det beror på setup och det som känns rätt för dig men jag har 4.5 i min stalker men har 3.5 i min slider med 70cc zx rör org koppling och org tryckfjärder carboon reeds 12-14 mm fögge vet nt tror 12.. org munstycke och har gas res;)
faan va coolt, jag har också gasres! :wub:
fan då :( sätt på en boostbottle på ddet sen får du garanterat gasres som är omöjligt att hålla emot!
funkar motoforce r6 bakdämpare bra? är dem hållbara eller är de bara skräp? =)
Fick nyligen min Slider, men den är jäkligt seg att gasa igång, acc. som på en trehjuling =P
Har jag för lång gasvajer eller liknande eller är dom så?
EDIT: Får alltså inte upp mopeden särskilt mycket sittandes, den är fortfarande original så jag var att jag inte har något gasres men iaf.:gloria:
Får dock upp den och kan åka en bit om jag står med knäna på sadeln..
Funderade lite på varför det är bra att ha höjningssats när man stuntar? :O
Så nu har jag äntligen köpt mig en viva som jag tänkte börja köra bakhjul med !
Men har ett litet problem ... :/
Axxet är inte det bästa, det tar typ 3 sek innan axxet kommer och den drar iväg, sen så känns det inte som den varvar när jag ligger och maxxar, känns som att jag kan få ut mycket mera effekt ! Ska börja stunta, så jag vill gärna ha bra axx !, vet ni vad felet kan vara ?
Setup :
Stage6 sport pro 70cc
Dopple S3R
Hebo power luftfilter
Stage6 Osrtypt cdi box
19mm dellorto blackedition
4,5gram vikter
om den går upp så behöver du inte trimma mer bara att träna
byt kopplingsfjädrar till 20-40% och se om det går bättre. Hur ska jag veta vad DU ska ha, jag har inte ens en Viva.
Har nu skaffat en billig Derbi Senda med MK Thrower rör, har även ett drev liggandes. Urpluggad är den också. Kan balanspunkten och bromsen galant då jag har stuntat med scooter i nästan ett år.
Nu undrar jag, hur ska jag använda kopplingen på en crossmoppe för att dra upp bakhjulet? Vilken växel funkar bäst? Kan man göra som på scooter, ligga på ett varv, rycka upp och gasa + bromsa? Vilken växel funkar bäst för det? Tacksam för svar, är ny med koppling + växel på moped, endast kört variator innan.