2006, får väl räknas ;)
Utskriftsvy
2006, får väl räknas ;)
Nostalgivibbar deluxe!
Ja, jag vet.. jag drar upp en gammal tråd, shit vad dryg jag är!
Får väl ställa mig i skaran "veteraner".. Gick under "Senda^SM" som nick i många år, var moderator ett bra tag också, runt 2004-2006 som jag inte minns helt galet! Började surfa på moppenet när jag var 14, dvs år 2002 och var kvar ungefär till 2007.
Har faktiskt kvar min peugeot trekker som jag köpte 2004, den står och ser dum ut i garaget men jag har inte hjärta att sälja den! Samma gäller min fiddy, köpt 2005 och inte varit körd sedan 2007, men en dag så.. !
Nörden finns kvar inom mig.. frugan tycker det är töntigt men jag får "leka" med mina "leksaker" ändå! :wub:
ludvid(sm-lod)'s hets var skönt, pyrro och hans goa förmåga att klämma ur sig fina ramsor, tillbaka 2005
har varit ständigt aktiv sen hösten 06
Någon som vet hur det gick för bruno?
Han hade tydligen feta skadeståndsskulder.
Kanske någon här som umgås med killen?
Moppenets topp tyckte jag låg runt 2003-2006, det var då alla legender skapades. :)
Du är ju riktigt oldschool :D
Håller fö. med till 110%, 05-06 var episkt med risk för att låta som en bakåtsträvande gubbjävel.
Är inte någon gammal räv men jag har sett ett par generationsskiften här på MFN. Kikar in ibland, tillhör inte längre sidans målgrupp så sidan är inte längre lika intressant som förr.
Hej hej hallå,
Vet inte hur det gick till men av någon anledning hamnade jag på moppevideos på Youtube och hittade en riktigt gammal version av Moppenet som låg (och fortfarande finns kvar) på Passagen. Reggade mig här idag igen då mitt gamla konto tydligen raderats.
Dig minns jag! Du hade väl en lite mer ovanlig moppe?
Kul att se! Det var Björn Spenger som började med Moppenet och Gustav Selberg (SM Spike a.k.a. Oxigen) kom väl in ganska tidigt. Micke var med på ett hörn men vet inte hur aktiv han egentligen var (ingen som jag träffade så ofta eller kände väl). Själv var jag klasskompis med Gustav och gillade mopeder och var bra på datorer och kände att Moppenet behövde ett riktigt forum (Björn använde någon ful gästbok och kallade det "forum" :rolling:) så jag erbjöd mina tjänster. Kokade om hela sidan till ASP-språket för att bli enklare att uppdatera utseendet (ändra i några få filer för att ändra hela webbsidan) istället för att koda endast i HTML som Björn gjorde. Gav även sidan en ny design som tydligen inte föll i smaken, då den ändrades igen ganska snart efteråt.
Däremot så blev forumet, som då var ett phpBB-forum, väldigt populärt och jag tror att det var det som gjorde att sidan blev så pass populär, stor och faktiskt lever kvar än idag! Riktigt roligt att se att yngre generationer kunnat ta över och förvalta sidan. :) eKKe var väl den förste att ta över efter oss?
Där har vi några namn som man känner igen. Mr.B var väl lite äldre och körde sporthojs-liknande moped? Och nisseman hade väl en brorsa och båda var riktigt vassa på bakhjulskörning på sina Honda MT50 (eller om det var Yamaha DT).
Kul att läsa allt detta :)
Ja,de va bra många år sen.. Blank svart aerox kawa/neon gröna fälgar kanske nån minns
Jadå, har väl varit med ändå sen jag var 15 tror jag, är 89:a. Fortfarande folk som kontaktar mig gällande lackeringsjobb är väl det jag var mest "känd" för från gamla forumet, gjorde en del fina verk innan jag la ner den verksamheten. :) Kan än idag få folk som ringer och vill ha saker lackade för dom har lyckats få fram mina trådar genom google. Fäller en liten nostalgisk tår varje gång jag tackar nej vänligt men bestämt haha.
Medlem sen 07, så... hm ja....
Jag tillkom under 06, och gick under namnet "rod_rrx"
Jag var med under den tiden när brun0 och ronken höll på. faen vad impad man var. Minns väl fler när ja tänker efter men ja känner igen så jävla många namn när ja läst denna tråden. 6 år. snart 7. Känns som de var igår ja vart medlem och började granska alla guider ja kunde hitta.
Jag fick även min första bann av brun0 när ja kalla han för hitlermoderator pga alla hans meningslösa trådstängningar. Man vart typ förkrossad när man var bort en hel vecka från forumet.
Ja kan väl berätta min historia någon dag men ja är tveksam till om någon skulle vara intresserad av att lyssna. Är väl inte den mest omtyckta men men.
Agreed, fan va kul man hade!
Många namn man känner igen i tråden och många minnen. :)
Lite randomsaker som poppar upp i huvudet är alla GBG-meets och förträffarna och cruisingen som oftast var roligare än själva träffen. Allt kring KBA Stunters såklart. Stuntsessionen nere vid hamnen ute i Långedrag, då med MX_josef, JohanAhlberg och några fler där vi stuntade tills solen gick ner och fick fram en riktigt schysst video från det också. JoQue's film med sin röd-vita Beta Ark såg man säkert 12 000gånger.
Marton-festerna var även dom oslagbara på sitt sätt.
Det var ett speciellt tänk man hade på den tiden, det enda som egentligen betydde nånting var 2hjulingar. Men man var väldigt lycklig och det är det enda som betyder nånting.
Sitter ofta med beundran på GBGX3M killarna som gör det sjukt bra. Jorian från Stunt4Ever med sina youtube-videos med miljontals visningar har också kommit galet långt.
Jag surfar in på MNF lite då och då nu på senare tid, kollar huvudsakligen i bil-tråden där man slinker in med någon onödig kommentar då och då.
Vad gäller 2hjuls biten så tittar jag nu på hojlapp för att sedan försöka få tag i någon motard. Är så sugen nu att jag drömmer om det varannan natt! :wub:
Hoppas alla får en schysst hojsommar!
Jag saknar gurlie, menti och alan :(
Btw är det någon som vet vad Gurlie heter? Kommer inte ihåg hans efternamn, vore kul att hooka upp med han på facebook :D
På den här sidan känner man igen många namn!
Hoppas alla mår bra och inte kört ihjäl sig på någon hyper kittad hoj.:D
Jag har alltid (bortsett från en kort tid i fjorton-femtonårsåldern) ogillat allt som har med motorer att göra. Jag vet inte riktigt vad jag har gort på det här forumet i snart sju år. Jag tillför knappast något vettigt.
Kul att se en tråd om "gamla moppenet".
Jag hängde på MNF 2003-2008 jag tyckte att det spårade ur vid slutet så därför övergav jag "skeppet".
Det var riktigt goa tider, jag har ett gäng bilder från diverse sköna projekt på min externa hdd också. :)
Dom jag saknar är...
eLik
Erik
Ronken
Mr.matrix
Suoriuz
Versus
Någon som minns mitt bygge?
http://www.youtube.com/watch?v=Dq0uB8LmXTQ
Var det inte yoghurt och keso som startade startuning.se?
Hängt här sen -05, dock aldrig någon riktigt superpostare.. Nu förtiden så kollar jag biltråden är träningstråden då och då.
Fast har faktiskt fallit tillbaka lite och köpte mig en dakota som fin åk på sommaren :)
Känner igen varenda en som skrivit änsålänge dock..
Jag kollar då och då :D Racer mackan ;)
Ah kul. :)
Jag tyckte du var en kung på allt som handlade om motorer.
Kom även att tänka på kurtan, han med den där vassa mb5:an
Hittade forumet 05, blev medlem 06. Var heller aldrig nån jättepostare, men jag syntes väl lite här och där.
Trevligt nu när man känner igen alla gamla namn också! Vilka tider det var.
Haha ja jesper, mnf har ju ändå gett mig mycket hemskt nog. På både gott och ont, men började jämföra hur mycket jag förändrats fysiskt här för någon månad sen och jag är fan lite chockad.
Bifogad fil 8906
Hah ja kul att du kommer ihåg det. :)
Brukar ha den på msn ibland.
Edit: hittade min projekt-tråd om min Aerox som jag frontade med. :(
http://www.garagego.se/forum/bilder/...skrotad/sida5/
Minns inte vem som stängde av mig, men jag bad någon mod göra det.
Jag lessnade på folk där på slutet samt att jag blev blåst på cash av några så därför valde jag att lämna MNF.
By the way så har jag iaf kvar min "Moppenet.com" hoodtröja. :)
Jag var aktiv på 08Scooter back in the days :P
När dom la ner så skapade jag ett account på moppenet och var inne där för att hitta fakta osv, men något vidare aktiv blev jag aldrig.