insexnyckel*
Utskriftsvy
Tjenare behöver snabba svar nu! Ska bst lite gott och blandat till moppen men behöver veta vad det är för "original"/det som man får med) munstycke i en arreche förgasare (19mm). Tacksam för snabba svar !
behöver snabbt svar! slider 07, urpluggad med orginal luftburk (för ljudet), vilket munstycke ?
Hej på er.
Är ganska ny på detta forum och skulle vilja ha svar på ett par frågor
Moppen är en Aprilia SR 50 med liggande minarelli motor,förgasare 19mm delorto
avgas system Mertakit effekt system(med dragen plugg).
Problemet är att den svarar inte riktigt på gas pådrag munstyckena som sitter där idag är lågfart 45 och huvud munstycke 78.
Skulle vilja ha förslag på vad jag skall sätta på för andra munstycke
Tack på förhand !
Bbassys moppe går igång och dör inte längre iaf men problemet är att den varvar över som satan när man släpper gasen vi har provat tomgången m.m men den gör fortfarande samma sak.. tack
tjena kan du säga hur man ska koppla bensin slangarna och oljan och vacum och de här slangarna i en förgasare som tillhör en 70cc.
BTW: mopeden är piaggio typhoon
Tja!
Jag har lite frågor till alla mopedkunniga här på forumet!
Jag har en Peugeot V-clic, köpt iår. Jag får inte trimma får pappa, får endast göra några justeringar så att den går bara LITE snabbare!
Otrimmad Moppe: Byta från 78 munstycke (orginal) till 84, är det för stort munstycke för en otrimmad?
Får man högre toppfart av endast byte till lite större munstycke? ;D
Ska även beställa Dr.Pulley v-vikter för att öka axx:et!
Mycket tacksam för svar! :)
/Pelle
Tjena, köpte nyss ett zx till min aerox, pluggade ur det och byte till medföljande vikter och fjädrar.
Munstycket byte jag först till 92 men bytte sen till 96 (86 är orginal)
Problemet är att den vid gaspådrag liksom får en svacka i axxet, antingen en
eller flera på rad liksom så att det gungar lite innan den får fart och drar igen.
I uppförsbacke är det ännu värre då gungar det hela tiden i princip. Kollade kopplingen
och såg att kopplingsbackarna var rätt slitna, kan det vara att den slirar som gör att det blir som
det blir ? Stiftet är oboy brunt och har skruvat på luftskruven utan att den gått bättre.
Kan det vara förgasinställningar iaf ?
Mvh
Aah, har lärt mig det nu! :)
100% Original Moped: ,,Men jag har nu tagit bort "skorstenen" i luftburken och jag undrar hur mycket i munstycke str jag ska gå upp i?
78 är det nu! Ska jag välja 82 eller 84 eller kanske ännu större?
Hur går moppen om munstycket blir för litet/stort? :)
Tack!
Tjena, behöver ett luftfilter till gileran nu, setupen är
Rör: Okänt, ska ta reda på vad för nått rör.
Cylinder: orginal, med orginal kolv.
Förgasare: Weber orginal 17,5mm.
Dragen v-ring.
Ska köpas ostrypt CDI.
Vilket luftfilter ska jag ha? nått med 45graders vinkel tror jag
har en rieju drac- 03. Vet inte vad jag har för munstycke, men den går inte bra på jätte låga varv.. första 5 meterna. kör urpluggat, vad ska jag göra?
Har du gått upp några storlekar på munstycket när du pluggade ur den? Kolla vilken färg tändstiftet har. stiftet ska vara gyllenbrun/Oboybrun;) är de vitt eller typ vitaktigt så får den för lite bensin, då går du upp cirka 15-20storlekar och kollar sedan och är de svart eller mörkbrunt så går du ner ca 10storlekar till å börja med:)
Är de här bara bullshit eller? "Rekommenderas till alla trimmade mopeder med förgasare på 24 mm eller mer." http://www.twostroke.se/product.asp?product=8590
om förgasaren inte suger bensin, vad kan felet vara? tjuvluft eller?
Edit: har pwk 28mm så tror ni det skulle funka med http://www.twostroke.se/product.asp?product=8590 ?
Bullshit enligt mig:) vakum pump är till om du har en sån bensin kran som finns för det mesta på scootrar och dom är automata dvs att du inte behöver sätta på eller stänga av någon kran.:)
Tjenare ;) jag har ett problem med min vivacity :( när jag körde så dog den precis som bensinstopp, så jag fyllde på med bensin, men efter det så gick den bara 2-3 min på tomgång och sen dog den:( jag rengjorde förgasare, insuget o membranet och fann att förgasaren var sönder mellan vid insuget :( så min teori är att den drog tjuvluft, så pappa fräste ett nytt fäste till förgasaren och jag satte dit nya packninger. Men efter det vill den inte starta :( så jag undrar om den kan ha för stort munstycke nu när den inte drar tjuvluft : den har arreche 90 i munstycke ( org 55?) eller tror ni det kan vara ett annat fel ??
tja någon som vet om det finns större storlek än 128 5mm munstycke till dellorto? :)
ta bort!
Tja, har en yamaha slider -10 och jag satte på ett leovince zx rör idag, men har inte bytt munstycke, gåre bra att köra med full choke i typ en vecka tills jag har fått hem munstycken? den bööööar inte eller något, men om jag kör utan choke så tare typ 2-3 sekunder innan den drar iväg annars gåre fint (bööar lite smått)
Tjäääna göbbs!
Jag rullar med en pgo big max med ostrypt cdi, hårdare kopplingsfjädrar, 4.5g vikter, 12mm fögg, stage6 pro replica rör. Är det värt att köpa en 17.5 dellorto fögg så den går bra ist för att köra med as stort munstycke? men den går la bättre med större fögg än att köra med stort munstycke ?
Tacksam för svar :)
Hej! HAr en aerox 01:a. Setup som jag kör med nu är:
org cylle
sportluftfilter
doppler s3r rör
malossi multivariator
hårdare tryckfjäder samt kopplingsfjädrar
förgasaren som sitter på är en dellorto phbn 12 mm för tillfället, med 118 munstycke.
har även en phbg 21mm samt en mikuni som jag inte vet va de e men tror de är 16mm.
När ja startar den så varvar den upp som fan när den e kall, när den är varm så kör jag och så drar den iväg fint med full gas. efter 3 sek med full gas böar den. (måste släppa gasen för att den ska ge respons)
Testade att köra med mikunin som ja hade 66 munstycke i, den gick i princip 5-10 km och dog redan vid 1/4 gas. la i 53 munstycke men resulterade samma sak.
Testade då dellorton 12mm, med 90 munstycke. Den gick som sagt mycket bättre men efter 3 sek dog den när jag gasa fullt. (luftskruven i botten då), skruva ja upp luftskruven så ökade varvtalet rejält. nu med 118 munstycke vill den knappt starta.
är det membranet eller drar motorn tjuvluft då den varvar som fan? HAr kollat så inte gasvajern är för spänd.
Funderar om jag ska lägga på stage 6 70cc sport med dellorto 21mm phbg eller kommer den resultera lika dant?
Det är nybyt vev samt packboxar och lager. Tätad med packningsmassa.
Tror ni den drar tjuvluft eller om det är membranet?
Tack på förhand!
Tjena!
Jag har en Aerox r 05, och antar att det är en Gürtner PY-12mm fögge på. Undrar om dellorto PHBN munstycken passar?
Och vad är det för gänga? 5 eller 6 mm?
Jag tror att det är gurtner förgasare på den ja! har nämligen också en Aerox 05 som jag ska byta munstycken på! Så jag kommer att köpa munstycken till gurtner förgasare och det tror jag att du också ska göra! 6mm gänga är det tror jag!? :)
Nice, vart köper du ifrån? TS har ont om gurtner satser atm. Snackade med daniel på TS och han sa att det fanns en sats med 75-90 men som var slut och visste inte ifall det kom in på lager eller inte.
Så jag funderar på att köpa en dellorto fögge ist för att det finns ett större utbud av grejer till de märket :P
jag la in en tråd om detta igår här på moppenet. jag frågade om satsen från racing-planet.se skulle kunna passa min moppe! svaret jag fick var att jag lika gärna kunde köpa 6mm dellorto munstycken för de passade lika bra! så jag ska nog bställa det nuy istället! detta set bli det:http://www.cykelkraft.se/Modeller/Mo..._1999.aspx#top "Munstyckesset Dellorto 70,72,75,78,80,82,85,88,90,92"
ska byta till sportluft på en gilera storm, hur funkar det med huvud och lågfarts munstycke? och vad är orginal storleken?
Har köpt mig en Peugeot speedfight 2 av årsmodell 2007. Jag hade tänkt beställa ett nytt luftfilter. Jag hittade ett på twostroke som jag tyckte var ganska snyggt. Dock vet jag inte vad som skiljer sig på alla luftfilter, vilket märke man borde köpa osv.
Någon som har erfarenhet av denna?
Förresten kan ta det samtidigt. Någon som vet vart man kan införskaffa original sidoframkåpa eller nån snygg modell med hyffsat stort hål så man kan ha stylinggaller. http://www.fiddy.se/images/smilies/blink1.gif ?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=14093