jaa lite väl kanske de blir.. mer lagom med c16 då! :)
Postar här ja, istället för att göra en ny tråd!
Jo, är de någon utseende skillnad på Yasuni R och Z? Eftersom båda kan ha ALU dämpen?
Tänker att lär vara lätt att lura folk?
För på min dämp står de typ "Z 600" tänkte om Z'at hade något med Yasuni Z att göra. Men köpte röret av pontakoj och han sa att de var R'et :P
Vart bara lite fundersam :thinking:
Okay, men tror jag har Ret för jämför man mitt rör med denna bild så tycker jag min sista krök ser större ut?
http://img207.imageshack.us/img207/7312/20091021004.jpg
http://www.castiglione-racingparts.it/public/6616_1.jpg
Ja du har R.
bra kombo MHR replica 80cc och MHR GP avgas? eller ska jag ha replica på röret oxå?
Skulle någon som vet om Doppler rr7 funkar bra till stunt/top ?
Setup:
malossi 70cc sport
21mm fögge
s6 sport PRO variator
s6 sport pro koppling
s6 klocka
cnc remskiva
vill ha ut topp effect på min ludix one ,
airsal 70 cc racing
21mm fögge me insug
midrace varre + delta clutch
, vilket rör ska ja välja , de värsta ja hittar är typ yasuni r , doppler rr7 , gianelli reverse TECHNIGAS RS 2 70
Undrar vilket som är "värst" yasuni R eller technigas II 70 cc racing :) de är dom ja tror på mest , moppen väger 66 kg original , nu ca 60 kg , ställer självklart in allting
yasuni R
Jag har en vivacity original och ska nu köpa ett effektrör.
Vilket effektrör ger mest effekt till mig?
Gianelli Reverse, Stage 6 pro replica, Stage 6 pro / annat förslag (inte zx)
Tacksam för svar :roll:
s6 röret alla dagar. riktigt schyst drag med det röret.
Gianelli Reverse, Stage 6 pro replica, Stage 6 pro
Vilken cylinder av dom är mest lik org?
vilket rör ska jag köpa för att få bättre topphastighet
Setup: Orginal cylinder, 17.5 förgasare, hebo variator 4.5g vikter, 22% tryckfjäder dragen v-ring.
har en ludix blaster rs12
Tror ni Metrakit ecologic tillför mycket bättre effekt än urpluggad org på min Vivacity?
Mopeden används för stunt så några höga topp hastigheter är inte intressanta.
Mopeden är helt original bara urpluggad.
Förlåt om frågan är lite dålig men enbart haft crossmoppe förut :gloria:
Edit : Om ni tycker jag ska satsa på något annat rör, vilket? Helst inte ZX då jag alltid sett det som scooter modellernas fuckorör.
Tjena! har en speedfight som jag bara har dratt v-ringen på, och jag vill ha lite mer fart, men mest av allt bättre axx och styrka så att den orkar upp för backar. Har kollat på ett gianelli reverse, är det någon som vet om det skulle matcha mina önskemål? Vill inte att den ska varva alltför mycket heller. Behöver jag köpa en ostrypt cdi för att få ut någon effekt av det? Är gianelli reverse ett bra val eller vad finns det annars som kan vara bra? ;)
Hej MNF!
Ska köpa en Aerox som är i stort sätt orginal, bara dragen v-ring!
tänkte slänga på ett nytt rör , men jag är inte så insatt på scooter sidan för jag bara har kört växlat innan, men jag undrar vilket rör jag ska köpa för att få ut bäst effekt ur orginal cylindern.
har också hört att där sitter ett 86 munstycke orginal och frågan är om jag måste byta upp mig ?
och vilka vikter ska jag slänga på för få ett bra acc men samtidigt inte för lite topp ;)
och tryckfjäder behöver jag byta det med ?
tacksam för svar!
MVH Robinev
Någon som vet vad man ska göra med slangen som gör från orginalröret på en speedfight, jag har testat att plugga igen den och att bara låta den vara, men när jag kommer upp i 45 så slutar den bara att gå. Någon som har haft samma problem som vet vad man ska göra med det? ;)
Köp ett stage 6 pro replica effektrör :)
Till det behöver du ca 4G vikter och hårdare kopplingsfjädrar, ex blåa.
Om det är en 30 moped så sitter det 86 munstycke i, är det en EU så brukar det vara 60.
På EU mopederna behöver du 10 strl större munstycke, hur det är på 30 mopederna kan jag inte svara på, kanske kan funka och inte byta munstycket till ett större på dem. tveksamt dock!
Mopeden kommer gå i ca 80km/h med bra acc.
räcker med att plugga för den, det går till en katasylator som renar avgaserna. Antar att du har bytt till effektrör?
då behöver du byta till större munstycke mm.. läs ovan så förstår du ;)
Sitter och velar lite mellan Yasuni R och Yasuni C16, Vilket kommer löna sig mest? Känns som C16 kanske är liite för vasst för streetrace cylindern
Setupen blir:
Stage6 streetrace
Yasuni R/C16
Stage6 19mm BE
Stage6 Luftfilter
Malossi Multivar
Samt andra vikter och kopplingsfjädrar ofc.
[QUOTE=Zäta;204673]Köp ett stage 6 pro replica effektrör :)
Till det behöver du ca 4G vikter och hårdare kopplingsfjädrar, ex blåa.
Om det är en 30 moped så sitter det 86 munstycke i, är det en EU så brukar det vara 60.
På EU mopederna behöver du 10 strl större munstycke, hur det är på 30 mopederna kan jag inte svara på, kanske kan funka och inte byta munstycket till ett större på dem. tveksamt dock!
Mopeden kommer gå i ca 80km/h med bra acc.
Nej jag tror jag klarar mig med 86 munstycket, får testa!
men är sugen på att köpa ZX för där får du med 4,3g vikter + kopplingsfjädrar. har även hört att där är rätt bra drag i dom , men jag har kanske fel ;) ?
Vilket rör passar till denna setupen?
Mhr Replica 70cc
Malossi tändning
21mm förgasare
Setup
Stage 6 streetrace 70cc
Dellarto 17,5mm
filter
vikter
kopplingsfjäder och lite annat...
Tror ni det kommer funka med Yasuni C16? Har också tänkt att lära mig stunta men då behöver man ett lågvarigt rör...?
Vilket avgasrör ger mest topp samt axx till min blaster 08a? :) Skriv gärna hur snabbt den kommer gå med det
Har precis inhandlat en Speedfight 2, helt original. Går ca 45 km/h just nu. Hur mycket fortare skulle den gå om jag köpte ett Stage 6 pro replica rör + andra vikter? Vill att den ska ha en fin topp hastighet + så det inte blir svårt att köra lite bakhjul :P. Kom gärna med tips då jag är lite ny med trim osv. :)
Har en speedfight 2 luftkyld. Vill ha bra axx och en topphastiget på ca 75km/h. Har tagit bort variatorbrickan och har stage6 pro replica (dock fortf strypt), undrar om jag ska byta variatorvikter till 7,5g och sätta i lite hårdare kopplingsfjädrar och hårdare tryckfjäder? :)