Ursprungligen postat av
Zäta
Berättar väl lite jag med då när jag åkte trimmat. :huhu:
- Första dagen jag fick mitt mopedkörkort så åkte jag och en kompis, det blev ett litet snutjag men inget mer, vi drog hem till kompisen så fort som möjligt..
- En sen kväll så åkte jag, sen så ser jag längre fram en gubbe som går ut mitt i vägen, då var det "mojje" Sunnes värsta polis som det sägs, han trode han
kunde stoppa mig genom att stå mitt i vägen med ena armen utsträckt. Puttra förbi han, kollar bakåt så ser jag att han går in till pizzerian och ska antagligen
äta sig fet, han hade väl inga pengar och ville haffa fram lite utav mig om han skulle få stopp på mig!
- En annan gång när polisen stog vid skolans "mopedparkering" i 1 vecka så fick jag för mig att jävlas lite med dom, slutade tidigt en dag. Stack
hem och starta upp räcern, det är en ganska lång raksträcka förbi "mopedparkeringen" där dom stog, så jag drog på. Låg i cirkus 80 - 90km/h förbi!
- Sen fick jag och några kompisar lust att jävlas lite, så efter skolan när alla bussar hämtar skoleleverna så tänkte vi att vi skulle dryga oss rejält med dom!
när bussarna kom ut från skolan åkte vi framför dem, hållde en hastighet på 15 - 20km/h genom centrum med alla bussar bakom, dom tuta och hade sig!
En kompis satt i ena bussen och han hörde när busschaffisen ringde polisen. När vi kommer utanför polisstationen med bussarna bakom oss svänger det ut en cevil
polis, jag la dock inte märke till dom, och inte dom andra heller. Vi fortsatte och leka, cevilerna var bakom! busschaffören körde om oss mitt i centrum, men det hindrade
inte mig, körde om han, sen körde han om mig igen, och då körde jag om han igen. Och sen kommer cevilen och lägger sig och snosar bak vid min moped, kom fram till en
korsning till stora vägen, då fick jag för mig att kolla bak, och då såg jag att det var en cevil bil bakom mig, satt 3 personer i som såg lite halvskratt fulla ut! jag körde sakta
och fint ut på vägen, åkte inte över 50km/h, då körde dom intill mig och försökte prejja ut mig mot kanten av vägen. Men det gick jag inte med på så då tvärnitade jag och
vände och körde på fel sida av vägen vilket inte var så smart, men kunde inte göra nått annat. :)
- Efter den händelsen så kom dom till skolan nästa dag och ville ha fram namn osv på mig, såg dom i skolan så vart lite halvfundersam! Dom fick tag i mitt namn telefonnummer mm.. tillslut!
Fick ett telefonsamtal om att dom skulle hämta moppen, vart såklart sur. men dom tog med sig mopeden till stationen. Dom bara gick in i mitt garage och stal med sig mopeden.
Vart utredning och bajs, och att jag skulle åka dit på allt möjligt vad det nu var som dom jiddra om! åkte in dit för nått så det var ju lite lyckat :P
Skrev detta ganska snabbt och inte så noga!