Det är så kallat "740 raggarslang", inte för att jag är det men tyckte lät roligt när jag hörde en sån sliskig typ säga det. :wub:
Utskriftsvy
klippt mig idag, 160spänn :D
http://www.lyko.se/sv/artiklar/fudge...aper-burk.html tror dom använde det här vaxet, grymt skönt enligt mig. vad tycker ni? är det värt? :)
Klippte mig också idag, 300,sedan köpte jag ett difi blå :-P
Klippte mig för 420 idag och de använde den röda d:fi vilket var grymt enligt mig, höll frisyren under hjälmen med :)
Ska till Kreta om två veckor och har funderat lite över håret, har kommit fram till följande alternativ :
1. Raka av det (inte bara så det är fjun utan snarare "snagga")
2. Låta det vara som det är nu (imo ser det riktigt bra ut fram och okej på sidorna, men ser förjävligt ut därbak då jag är precis i den "längden" då något hårstrå alltid ska ställa sig upp helt fel)
3. Gå till en frisör och helt enkelt bara klippa lite kortare och tunna ur osv (brukar oftast bli bra men väldigt tråkigt)
4. Gå till en frisör och säga att h*n får göra precis vad h*n vill med håret sålänge dom inte slingar,färgar m.m (kan bli sjukt bra men också sjukt dåligt, men om det blir dåligt kan jag ju bara raka av det sen?)
Lutar just nu mest åt alternativ 1 eller 4, hade varit kul med lite omväxling (4an) kan ju bli något jag verkligen trivs med och fortsätter med :)
Kör en 4:a!
Kör på 1an eller 4an:)
Äsch, jag känner såhär, om jag går till en bra frisör/salong som har lite stil (inte african hairstyle eller något) får en duktig frisör är det ju nästan garanterat att det blir snyggt. Varför inte? Skönt, ser okej ut (om man har lite hår kvar iaf, 1-1,5cm blir bra) väldigt smidigt också :)
Jag klippte mig häromdagen faktiskt. Hade en redig kalufs innan, nu är det kort och gött!
Klippte mig för ettag sedan , innan det hade jag mohawk ( var tvungen att testa ) , efter jag hade klippt mig blev jag blondin och använder Dax wax.
Många tjatar på att det är dåligt och inte går att få ur håret ..
Ja fattar inte , använder ni inte schampo? Jag får ur det lätt som en plätt och Difi funkar inte på mig , kvittar om jag har långt eller kort så lägger det sig bara:)
har du provat det gröna d:fi? jag kör på det och tycker det är det bästa jag provat. det blåa är inte så bra imo. alldeles för mjukt/löst.
själv vet jag inte vad jag vill göra med mitt hår. jag plattar det så det slits ju. Men nu börjar jag få långt hår och trivs väldigt bra i det, dock börjar det bli slitet. Jag vill få det att växa ut några ytterligare cm för att få något som tycker passar mig. Har ni några tips?
Fan vad jag hatar det gröna d:fi kom jag precis på. Det suger fan. Ska börja använda urban molding paste istället, 10 ggr bättre.
Blir nog att snagga (1,5-2cm eller så) känner mig jävligt bekväm i det och man vaknar aldrig med någon förjävlig morgonfrilla. Får nog bli att ge frisören fria händer nästa gång det är dags istället :)
Känner att det är dags att klippa sig imorgon men skulle behöva lite tips på olika frisyrer då jag vill prova något nytt.
Länka gärna bilder på vad ni tycker är snyggt, långt som kort. :)
Klippte lite idag, blev rätt nöjd faktiskt ;)
(very homo :huhu:)
vad gillar brudar för frisyrer? och nej, jag vill inte prova undercut, det är inte min stil.. kan visa en bild jag tog för ungefär 1 år sedan på min frisyr men har i princip likadan frisyr nu.http://img836.imageshack.us/img836/3397/20101105522.jpg
Uploaded with ImageShack.us
Någon som kan tipsa om ett vax med väldigt bra hold? Är ute efter något som faktiskt nästan stelnar, men som man fortfarande kan "styla om". Kör nu med d:fi grön och jag tror jag har lite för kort hår för det atm.
http://i1205.photobucket.com/albums/...g?t=1326394262
Köpte det här waxet idag, tycker att det var jävligt bra. Kostade 100kr tror dock att det var rea :)